گل گهر ۲ امتیاز از پرسپولیس برای استقلال گرفت

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با توقف دوباره سپاهان آغاز شد و با تساوی پرسپولیس در سیرجان ادامه پیدا کرد تا خیال استقلال در صدر جدول راحت شود. استقلالی که دیشب در حالی مقابل فجر سپاسی به میدان رفت که طی روز‌های اخیر با حواشی زیادی دست به گریبان بود؛ از ماجرای سربازی یزدانی و مرادمند گرفته تا درگیری وریا غفوری و مجیدی.
در جریان رقابت‌های دیروز سپاهان در دربی اصفهان مقابل ذوب آهن به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت تا شاگردان نویدکیا با از دست دادن دو امتیاز دیگر بیشتر از قبل با مدعیان قهرمانی در بالای جدول فاصله بگیرند. این نتیجه باعث شد محرم نویدکیا اعلام کند، «برای شادی دل هواداران سپاهان آمدم، اما اگر باشگاه اجازه دهد بروم». وی به نوعی استعفای خود را از هدایت سپاهان اعلام کرد؛ اتفاقی که باید دید مدیران سپاهان چه عکس‌العملی در مقابل آن نشان می‌دهند. آلومینیوم اراک در زمین خود با یک گل مغلوب مس رفسنجان شد. هوادار در مشهد یک بر صفر مقابل پدیده به برتری دست پیدا کرد. دیدار صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران با تساوی یک - یک به پایان رسید. پیکان و تراکتور هم بدون گل مساوی شدند.
اما حساس‌ترین بازی دیروز در سیرجان انجام شد؛ جایی که پرسپولیس میهمان گل گهر و شاگردان قلعه نویی بود. همان طور که انتظار می‌رفت بازی با قدرت از سوی دو تیم آغاز شد. هم پرسپولیس و هم گل گهر برای پیروزی گام به میدان گذاشته بودند. هنوز چهار دقیقه از بازی نگذشته بود که حامد پاکدل فرصت استثنایی تک به تک مقابل فروزان را از دست داد تا سرخ‌ها به گل نرسند، اما چند دقیقه بعد همین بازیکن توپ ارسالی را در حالت شیرجه به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد گبلی که بازیکنان گل گهر به شدت نسبت به خطای هند در آن
معترض بودند. پرسپولیس بعد از گل بازهم می‌توانست گلزنی کند، اما موفق نبود تا اینکه اشتباه حامد لک کار دست تیم گل محمدی داد و کی روش استنلی مهاجم مورد علاقه قلعه نویی در دقیقه ۳۳ کار را به تساوی کشاند و دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شدند.
تلاش دو تیم در نیمه دوم با وجود خلق موقعیت‌های زیاد و دوندگی فراوان بازیکنان دو تیم بی نتیجه ماند تا پرسپولیس در کورس قهرمانی با استقلال دو امتیاز مهم را از دست بدهد و امیدوار باشد تا شاید در هفته‌های بعد آبی‌ها امتیاز ازدست بدهند و فاصله دو تیم کمتر شود.