برخورد با متخلفان «ویلموتس گیت» را باور کنیم؟

یک سال و نیم پیش بود که مقصران پرونده «ویلموتس گیت» برای پاسخگویی راهی مجلس شدند. یک سال و نیم از آن روز گذشت، روزی که هنوز به یاد داریم مهدی تاج چگونه عرق‌ریزان نمی‌دانست که بابت افتضاح تاریخی خود و همکارانش باید چه جوابی به نمایندگان مردم بدهد. همه سفت و سخت ایستاده بودند تا مشخص شود مقصر اصلی خسارت ۸ میلیون یورویی به بیت‌المال کیست و مهم‌تر اینکه همه مصمم بودند که این خسارت هنگفت را از جیب بانیان و مسببان اصلی آن بیرون بکشند، نه از بیت‌المال و پول مردم که همین دومی باعث شده بود تا دانه‌های درشت عرق روی پیشانی رئیس وقت فدراسیون فوتبال سوژه عکاسان حاضر در جلسه شود.
یک سال و نیم گذشته، اما درست مانند تب تندی که با یک عرق سرد ناگهان فروکش می‌کند تمام آن ماجرا‌ها هم تمام شد. امروز تمام آن‌ها که امضای‌شان پای «ویلموتس گیت» دیده می‌شد با خیال راحت در ویلاهای‌شان لم داده‌اند و منتظرند تا دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش رأی محکومیت ایران را صادر کند و پول از بیت‌المال پرداخت شود. کسی هم کاری به کار آن‌ها نداشته و ندارد. از اول هم نداشت که اگر غیر از این بود مسببان قاعدتاً الان باید جای دیگری بودند.
این چند سطر را برای یادآوری گفتیم، چون باز هم همان حرف‌های تکراری مطرح شده است. باز هم گفته می‌شود خسارت به بار آمده فقط مربوط به خود ویلموتس نیست، بلکه باید جریمه مدت زمان رسیدگی و تأخیر در پرداخت، کل هزینه‌های دادرسی در CAS و هزینه وکلای طرفین را نیز بپردازیم. چون گفته می‌شود که این یک تراژدی برای فوتبال است که گذشته و آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد، چون حتی پاداش صعود به قطر را هم بر باد می‌دهد و...
خب جناب نماینده، مجلس محترم، نهاد‌های نظارتی و امنیتی تمام این‌ها را همه مردم از حفظ هستند. همه خوب می‌دانیم که ویلموتس کلاه گشادی بود که حتی سر باشگاه مراکشی هم نرفت، ولی سر فوتبال ایران رفت! حال سؤال اینجاست که شما قرار است چه کار کنید. تخلف محرز است و به قول معروف دزد حاضر و بز حاضر، پس چرا متخلفان با خیال راحت لم داده‌اند و کک‌شان هم نمی‌گزد؟ اصلاً منتظر چه هستید، منتظر معجزه؟ اگر معجزه هم اتفاق بیفتد در اصل تخلف و کم‌کاری متخلفان مگر تفاوتی می‌کند؟


اینکه یک نفر هر چند وقت یک‌بار پیدا شود و در خصوص زیر و بم این افتضاح تاریخی صحبت کند و با اعلام ارقام بدهی ایران داغ دل مردم را تازه کند که نشد کار. اینکه دائم به مردم القا کنند که نمی‌گذاریم پول بیت‌المال به هدر رود، اما همزمان تمام متهمان این پرونده «ترکمانچای‌وار» با خیال راحت به ریش همه بخندند و حتی برخی از آن‌ها سودای حضور دوباره در فدراسیون فوتبال را در سر بپرورانند که عین خیانت است. امروز کار به جایی رسیده که باید نگران آینده بود، نگران برخوردی که قرار نیست با متخلفان این پرونده صورت گیرد!
باید نگران بود بابت اینکه تمامی این ماجرا‌ها فقط یک خیمه شب بازی باشد برای فریب افکار عمومی. یادمان نرفته که پرونده قطور فساد در فوتبال بعد از سال‌ها خاک خوردن در راهرو‌های مجلس چه سرانجامی پیدا کرد و حالا هم ماجرای برخورد با متخلفان و بیرون کشیدن پول مردم از جیب آن‌ها بابت خسارت ویلموتس که هرچه جلوتر می‌رود بیشتر به خواب و خیال و افسانه نزدیک می‌شود تا حقیقتی که بتوان منتظر وقوعش بود.
حرف آخر اینکه شعار دادن را تمام کنید؛ با متخلفان این پرونده باید برخورد شود، چرا باید منتظر رأی نهایی بمانیم؟
مسلم است رأیی که صادر می‌شود به نفع ما نیست پس تا دیر نشده شعار دادن را تمام و با متخلفان «ویلموتس‌گیت» همین حالا برخورد کنید.