روسیه: رهبری اوکراین کاملا کنترل کشور خود را از دست داده است

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که واقعیت‌ها نشان می‌دهد که رهبری اوکراین کاملا کنترل کشور خود را از دست داده است.
به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه «مقامات کی‌یف همچنان ادعا می‌کنند که روسیه متعهد به تامین امنیت کریدورهای بشردوستانه نیست» گفت: «ما دلیل جلوگیری از خروج آوارگان اوکراینی به سمت روسیه را از سوی رژیم کی‌یف می‌دانیم».
وزارتخانه افزود: «ملی‌گراهای تندرو در کی‌یف همچنان ۱۵۰۰ شهروند خارجی را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگه می‌دارند و همه شرایط در فدراسیون روسیه برای پذیرایی از پناهجویان از اوکراین ایجاد شده است».
علاوه بر این، خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد، «هیئت اوکراینی به محل مذاکره با طرف روسی رسیده است».


در همین ارتباط، ولادیمیر مدینسکی رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه اعلام کرد: «برای آغاز دور سوم مذاکرات منتظر ورود هیئت اوکراینی هستیم.
وی تاکید کرد که روسیه متاسف است که هیچ یک از شش کریدور بشردوستانه فعال نشده است».
وزارت دفاع روسیه پیشتر امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آتش بس از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و به درخواست شخصی امانوئل ماکرون کریدورهای بشردوستانه از کی‌یف، ماریوپل، خارکیف و سومی باز خواهد شد.»
در این بیانیه از طرف اوکراینی خواسته شده تا به شرایط ایجاد کریدورهای بشردوستانه پایبند باشد و از خروج غیرنظامیان و شهروندان خارجی اطمینان حاصل کند.
سایر اخبار این روزنامه
سرنوشت آخرین فیلم داریوش مهرجویی به کجا می‌انجامد؟ حاشیه‌های «لامینور» پشت خط اکران جلال خوش‌چهره گره در کار توافق وین؟ روز دوازدهم حمله روسیه به اوکراین احتمال آتش‌بس کمرنگ شد علی شمخانی: چشم‌انداز توافق در وین همچنان مبهم است گروسی پس از نشست شورای حکام: مسائل زیادی در ارتباط با ایران وجود دارد که باید برطرف کنیم « ابتکار» اثر 8 دستور برای ساماندهی بازار خودرو را بررسی کرد بازار خودرو در جاده ضد و نقیض‌های دستوری دادستان‌ها جلوی ترک فعل‌ها را بگیرند کودکیِ گم شده در «زباله‌ها» ابراهیم رئیسی: هرچه زودتر جنگ خاتمه یابد به‌نفع ملت‌هاست سعید خطیب‌زاده: خروج روسیه از برجام گمانه‌زنی رسانه‌ای است تضمین خواستن از آمریکا در برجام؛ روس‌ها از چه نگران هستند؟ حسن روحانی: همه باید با انسجام و وحدت ملی پشت مذاکره‌کنندگان باشیم رایزنی الکاظمی با معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق روسیه: رهبری اوکراین کاملا کنترل کشور خود را از دست داده است قالیباف در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران قوه مقننه: عده ای برای پست و مقام حاضرند هویت و شخصیت خود را از بین ببرند