وحشت در قلب سرزمین‌های اشغالی

عملیات‌های استشهادی در مناطق اشغالی فلسطین به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و تنها در یک ماه شهرک‌های صهیونیستی میزبان ۱۶ عملیات فلسطینی‌ها علیه اشغالگری بوده است. در حالی که در مدت یک ماه گذشته تقریباً هر دو روز یک بار، بخشی از مناطق اشغالی تحت تأثیر عملیات‌های گروه‌های فلسطینی بوده است، اکنون همزمان با آغاز ماه رمضان، سایه ترس و وحشت همه شهر‌ها و مناطق اسرائیل را فراگرفته است. یکی از رهبران حماس هم با اشاره به اینکه مقاومت دیگر به جغرافیای خاصی محدود نیست، تأکید کرده است: عملیات آتی فلسطین بزرگ‌تر خواهد بود. همزمان «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده که اکنون دوره سختی برای تل‌آویو است. اگرچه هر سال همزمان با آغاز ماه رمضان، مقامات و رهبران اسرائیلی خود را برای تشدید عملیات استشهادی جوانان فلسطینی آماده می‌کردند، امسال ماه رمضان متفاوت از سال‌های گذشته آغاز شد و حداقل از یک ماه قبل از ماه رمضان، اوضاع در خیابان‌های شهر‌های اسرائیلی آرام نبوده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که میانگین تعداد عملیات‌های شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی، یک رکورد تاریخی را به ثبت رسانده، چرا که این آمار عملیات‌ها در مجموع یک ماه، ۱۶ عملیات شهادت‌طلبانه از سوی ۱۱ شهید فلسطینی بوده و منجر به کشته‌شدن ۱۱شهرک‌نشین و زخمی‌شدن ۳۲ صهیونیست دیگر شده‌اند و به همین خاطر این عملیات‌ها به عنوان شدید‌ترین عملیات‌ها از زمان انتفاضه چاقو در سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شوند. هشدار حماس همزمان با رمضان
در بامداد اولین روز ماه رمضان، سه مبارز مقاومت از گروهان‌های قدس در شهر جنین به شهادت رسیدند. گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سه نفر از مبارزان این گروهان‌ها به نام‌های «صائب عباهره» ۳۰ ساله، «خلیل طوالبه» ۲۴ ساله و «سیف ابولبده» ۲۵ ساله به دست اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند. در همین حال، رژیم صهیونیستی صبح شنبه اعلام کرد که در درگیری مسلحانه با مبارزان مقاومت در جنین واقع در شمال کرانه باختری چهار نفر از نیروهایش زخمی شدند.
همزمان یکی از رهبران حماس با اشاره به اینکه مقاومت دیگر به جغرافیای خاصی محدود نیست، تأکید کرد: عملیات آتی فلسطین بزرگ‌تر خواهد بود. «مشیر المصری»، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: دشمن از سوی برخی نهاد‌های عربی چتر حمایتی را برای ارتکاب جنایات خود دریافت می‌کند، اما اشغالگران نباید صبر ما را محک بزنند. المصری تأکید کرد: اشغالگران تلاش کردند جهت‌گیری فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی را منحرف کنند، اما پس از اینکه آن‌ها هویت فلسطینی خود را ثابت کردند، در این زمینه شکست خوردند. اظهارات المصری اشاره‌ای است به عملیات «بنی براک» در روز سه شنبه دوهفته قبل و کشته شدن پنج شهروند اسرائیلی و عملیات یک شنبه گذشته که دو اسرائیلی در تیراندازی در شهر الخضیره از پا درآمدند و نیز عملیات دیگری در بیست و دوم مارس جاری در بئر السبع که چهار شهرک‌نشین کشته شدند.
این رهبر حماس در ادامه گفت: مقاومت در حال ارزیابی شرایط بوده و انگشتش روی ماشه است، جنبش مردمی فلسطین نیز در حال حاضر حاکم بر اوضاع است و اشغالگران در تسلیم کردن آن‌ها شکست خورده‌اند.


گروه سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در یک رژه نظامی بر پاسخ دادن به جنایت ترور سه رزمنده این جنبش توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد و با انتشار بیانیه‌ای گفت: «رزمندگان ما با خون خود پیروزی و شهادت را خلق می‌کنند، بدون اینکه به ارتش رژیم اشغالگر و زرادخانه نظامی آن اهمیتی بدهند.» سرایا القدس افزود: «ما در خاک فلسطین می‌مانیم تا آتش درگیری با رژیم صهیونیستی را شعله‌ور نگاه داریم.» وضعیت سخت امنیتی
در پی افزایش عملیات‌های مقاومت مردم فلسطین در ماه رمضان علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به ناامنی و احتمال درگیری در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد. وزیر جنگ اسرائیل گفته است: «دوره سختی از درگیری‌ها را شاهد هستیم و این واقعیتی است که نمی‌توانیم تسلیم آن شویم؛ ما با قدرت و جدیت به مواجهه با آن می‌رویم.» بنی گانتس با اشاره به ناامنی و احتمال درگیری در شهر‌های اسرائیل گفته است: «اسرائیل قبول نمی‌کند که حملاتی علیه‌اش انجام شود. هم اکنون دستگاه‌های امنیتی مربوطه، علاوه بر تشدیدات امنیتی در حال بررسی اقدامات ممکن در مقابل فلسطینیان در ماه رمضان هستند.»
این اظهارات در حالی از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که نظامیان تل‌آویو طی چند روز گذشته بار‌ها به مناطق مختلف یورش برده و در اقداماتی نظیر تیراندازی مستقیم و شلیک گاز اشک‌آور ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرده‌اند. نشست کابینه با وخامت اوضاع
همزمان در پی وخامت اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را با حضور اعضای کابینه امنیتی این رژیم برگزار کرد. به گزارش الجزیره، «نفتالی بنت»، شامگاه شنبه مسئولان سرویس امنیتی عمومی این رژیم را برای جلسه فراخواند. روزنامه معاریو درباره این نشست نوشت: در این جلسه که در مقر شاباک برگزار شد، آخرین مناطق فلسطینی‌نشین مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گرچه اطلاعات بیشتری از این نشست منتشر نشده است.
از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان همچون یدیعوت آحارانوت به نقل از منابع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند، احتمال شلیک راکت‌های مقاومت از غزه به شدت افزایش یافته و می‌توان گفت راه گریزی از آن وجود ندارد.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های شلیک شده از غزه خبر داد.
همچنین بنی‌گانتس در پیامی تصویری که در صفحه‌اش در فضای مجازی بارگذاری شده تهدید کرد، به دنبال اقدامات شدیدتری علیه فلسطینیان در ماه رمضان هستیم.
همزمان، «ران کوخاف» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز یک شنبه گفت که نیرو‌های ارتش در سایه تشدید تنش‌های اخیر و هشدار‌های مربوط به ماه رمضان، عملیات خود را در سراسر کرانه باختری تشدید کرده‌اند.