اختلاف در اردوگاه غرب بر سر تحریم روسیه

اردوگاه غرب بر سر تحریم روسیه دچار اختلاف شده، به طوری که ماتئوس موراوسکی نخست وزیر لهستان روز دوشنبه اعلام کرد که آلمان سد راه اصلی در مسیر اعمال تحریم های سخت تر علیه مسکو است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی تاکید کرد که مجارستان مانعی در این راه محسوب نمی شود. این سخنان در حالی مطرح شد که ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان پیروز انتخابات روز یکشنبه این کشور بود و با انتقادهایی روبه روست مبنی بر اینکه به اندازه کافی موضعی سخت در برابر تهاجم روسیه به اوکراین اتخاذ نکرده است.
نخست وزیر لهستان گفت: باید ببینیم صرف نظر از نحوه رویکردمان نسبت به مجارستان، این چهارمین پیروزی است و ما باید به انتخابات دموکراتیک احترام بگذاریم.
وی افزود: این آلمان است که سد راه اصلی تحریم هاست، در حالی که مجارستان طرفدار تحریم‌هاست.


با شمارش بیش از ۸۳ درصد کل آرای ریخته شده به صندوق‌های انتخاباتی در انتخابات پارلمانی مجارستان، حزب فیدز به شکل قابل توجهی از ائتلاف احزاب مخالف دولت پیش افتاده است. نتیجه اولیه و غیر قطعی انتخابات پارلمانی مجارستان نشان می‌دهد که حزب فیدز ۵۳ درصد آراء و ائتلاف احزاب مخالفان ۳۴ درصد آراء را به دست آورده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که حزب فیدز اکثریت خود را در پارلمان مجارستان حفظ خواهد کرد.
در همین حال، گزارش‌ها از رایزنی رهبران انگلیس، آلمان و لهستان برای افزایش فشارها به روسیه حکایت دارد.
دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون قرار است با هدف اعمال فشار بیشتر به روسیه در هفته جاری با رهبران آلمان و لهستان دیدار کند.
نیروهای روسیه در روزهای اخیر مشغول عقب نشینی از چندین شهر حومه کی‌یف بوده اند و ارتش اوکراین هم اعلام کرده که شهر بوچا را آزاد کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس فدراسیون روسیه ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
سایر اخبار این روزنامه