فلسطینی‌ها خیابان را جهنم اشغالگران کردند

در سلسله عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی، یک جوان فلسطینی با اقدام مسلحانه در قلب تل‌آویو چند صهیونیست را به هلاکت رساند؛ عملیاتی که موجی از ترس و وحشت را در بین صهیونیست‌ها به راه انداخته و نیرو‌های امنیتی در بالا‌ترین سطح آماده‌باش قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی هم بی‌ثبات شده و کابینه این رژیم در آستانه فروپاشی قرار دارد.
به دنبال یورش پی‌در پی نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به قدس اشغالی و کرانه باختری، فلسطینی‌ها نیز مبارزه مسلحانه را افزایش داده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی پنج شنبه شب از وقوع تیراندازی در تل‌آویو خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم دو صهیونیست به هلاکت رسیدند. شبکه ۷ اسرائیل گزارش داد که در جریان این تیراندازی که در مرکز تل‌آویو صورت گرفته است، چندین نفر زخمی شده‌اند. خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد که این عملیات در خیابان «دزنگوف» که یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو است، صورت گرفته است. به گزارش شهاب، در جریان این تیراندازی، دست‌کم پنج صهیونیست زخمی شده‌اند. شبکه المیادین گزارش داد که در این عملیات شهادت‌طلبانه، دست‌کم شش صهیونیست زخمی شده‌اند. خبرگزاری سما فلسطین هم گزارش داد، در جریان این تیراندازی شش صهیونیست زخمی شدند که وضعیت دو نفر از آنان به شدت وخیم است. شبکه الجزیره تعداد افراد زخمی را ۹ نفر اعلام کرد که از میان افراد زخمی، دو صهیونیست، به هلاکت رسیدند. برخی منابع عبری نیز در توضیح جزئیات این عملیات گزارش دادند، یک فرد فلسطینی در ابتدا به سمت یک رستوران تیراندازی کرد که در جریان آن، هفت صهیونیست زخمی شدند. صهیونیست‌ها نیز وی را تعقیب کردند، ولی عامل استشهادی موفق به فرار از منطقه شد، اما نظامیان صهیونیست، این شهروند فلسطینی را تعقیب و به سمت او تیراندازی کردند و او را به شهادت رساندند. پلیس رژیم صهیونیستی تیراندازی در تل‌آویو را «تروریستی» توصیف کرده است. گفته می‌شود عاملان این تیراندازی دست‌کم دو نفر بوده‌اند. به گفته پلیس، یکی از عاملان تیراندازی گریخته است. شبکه المنار هم به نقل از منابع اسرائیلی خبر داد که یکی از عاملان این عملیات، در داخل رستوران حضور داشته و به سمت تمامی افراد حاضر در رستوران تیراندازی کرده است؛ به نحوی که تعداد افراد کشته و زخمی نیز مشخص نیست. طبق گزارش «فلسطین الیوم»، این شهید فلسطینی بعد از عملیات، با نظامیان صهیونیست موسوم به «نیرو‌های ویژه مبارزه با تروریسم» در نزدیکی منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی درگیر شده بود. نام عامل عملیات در تل‌آویو، «رعد فتحی حازم» جوان ۲۹ساله فلسطینی، از اردوگاه «جنین» بوده است.
«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات استشهادی در تل‌آویو، تهدید کرد که بنابر احتمال وقوع عملیات‌های بیشتر، نیرو‌های پلیس در بالا‌ترین حد از آمادگی قرار گرفته‌اند. طبق گزارش شبکه «روسیا الیوم»، در بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل آمده است‌: «ما در سراسر تل‌آویو و برای پیش‌بینی حوادث بعدی و انجام عملیاتی شبیه به این [عملیات شب گذشته]نهایت هوشیاری را به خرج می‌دهیم. جنگ ما با تروریسم مرگبار، طولانی و دشوار است، اما ما در آن پیروز خواهیم شد». وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز روز جمعه گزارش داد، «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل هم تهدید کرده است که «بهای سنگینی» را به عاملان این حملات تحمیل خواهد کرد و قول داد که «عملیات علیه موج تروریسم» را گسترش دهد. ترس و وحشت اسرائیلی‌ها
عملیات اخیر چهارمین عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی در کمتر از یک ماه گذشته است و همین مسئله ترس و وحشت را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرده است. به گزارش سایت فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیستی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان محدودیت‌هایی را بر سر راه ورود فلسطینیان ساکن کرانه باختری به مسجد مبارک الاقصی اعمال کردند. نیرو‌های صهیونیستی مستقر در پست بازرسی قلندیا واقع در شمال قدس نیز تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی را از عبور از این پست منع کردند، در حالی که سن همگی آنان بالای ۵۰ سال بود. هزاران فلسطینی دیروز برای خواندن نماز اولین جمعه ماه رمضان به مسجدالاقصی رفتند. خیابان‌های قدس و مسیر‌های شهرک قدیمی قدس شاهد استقرار نیرو‌های رژیم صهیونیستی است. پلیس رژیم صهیونیستی خیابان‌های مجاور شهرک قدیمی قدس را بست و مانع عبور خودرو‌ها شد. براساس گزارش شبکه کان رژیم صهیونیستی ۳ هزار نیروی پلیس در قدس مستقر شده‌اند. همچنین تدابیر امنیتی شدید در کرانه باختری اتخاذ شده است. به گفته این شبکه، «برای اولین بار از ماه رمضان رژیم صهیونیستی کامیون‌های آب پاش را در نزدیکی باب‌العمود در قدس مستقر کرده است. تدابیر نظامی در قدس شرقی و قدس غربی اتخاذ شده است.» گروه‌های فلسطینی در غزه بار‌ها از جوانان فلسطینی ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی خواسته‌اند برای مقابله با صهیونیست‌ها مبارزه مسلحانه را شروع کنند و گفته‌اند که در صورت درگیری در کنار فلسطینی‌ها خواهند بود. گروه‌های مقاومت مبارزه مسلحانه را تنها راه مقابله با دشمن غاصب می‌دانند و در سال‌های اخیر نیز با جنگ‌های متعدد با اسرائیل این مسئله را به اثبات رسانده‌اند. در همین راستا، داوود شهاب، یکی از سران جنبش جهاد اسلامی در واکنش به عملیات‌های استشهادی اخیر تأکید کرد که این عملیات‌ها شدت خشم روزافزون ملت فلسطین در قبال سیاست‌های خصمانه رژیم اشغالگر در حق اسرا را نشان می‌دهد. کابینه تل‌آویو در معرض فروپاشی
تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و افزایش عملیات‌های استشهادی وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی را نیز بغرنج‌تر کرده است. با انصراف دو روز پیش «عیدیت سیلمان» عضو کنست از ادامه همکاری با ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، کابینه نخست‌وزیر این رژیم در آستانه سقوط قرار گرفت و ائتلاف حاکم اکثریت خود را از دست داده است. به گزارش ایرنا، روزنامه ایندیپندنت روز جمعه در گزارشی نوشت: «دولت اسرائیل در آستانه فروپاشی قرار دارد، چرا که نتانیاهو به بازگشت سیاسی چشم دوخته است. درست در زمانی که اسرائیل فکر می‌کرد از ثبات سیاسی برخوردار شده، کناره‌گیری ناگهانی سیلمان بیت‌المقدس را تکان داد.» ایندیپندنت می‌افزاید: «این بحران پس از یک سری حملات مرگبار در اسرائیل که به کشته شدن ۱۱ اسرائیلی انجامید و دولت را متحمل فشار زیادی کرد، رخ می‌دهد. اسرائیل برای ماه رمضان، عید پسح و عید پاک در بالا‌ترین سطح از آماده‌باش قرار دارد؛ لذا باعث ایجاد خشونت‌های بیشتری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌شود.» به دنبال خروج سیلمان، نتانیاهو نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در یک پیام ویدئویی از تمامی کسانی که از سوی ائتلاف او به پارلمان راه یافته‌اند خواست که به سیلمان پیوسته و به خانه بازگردند. وی گفت با کمال احترام و آغوش باز از شما استقبال خواهد شد. نتانیاهو که رؤیای بازگشت به سیاست را در سر می‌پروراند، همچنین از دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی خواست که استعفا کنند و به ائتلاف او بپیوندند. کابینه بنت در حالی در آستانه فروپاشی قرار دارد که کمتر از یک سال از عمر آن می‌گذرد و در صورت فروپاشی انتخابات جدیدی برگزار می‌شود. مخالفان کابینه مدعی هستند که بنت در مقابل فلسطینی‌ها و در سیاست خارجی عملکرد ضعیفی داشته است و تلاش می‌کنند کابینه او را به فروپاشی بکشانند.