درگذشت نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان

آیت‌الله محمد فیضی سرابی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری درگذشت.
به گزارش دبیرخانه خبرگان رهبری، آیت‌الله محمد فیض سرابی صبح دیروز پس از طی یک دوره بیماری در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. آن مرحوم در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم عضو این مجلس بود. آیت‌الله فیض در شهریور ماه سال ۱۳۰۷، در زرنق از توابع سراب در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد.
آیت‌الله فیض از شاگردان حضرت امام (ره) و از استادان حوزه علمیه قم بود و ریاست شعب مختلف دیوان عالی کشور، عضویت در هیئت نظارت بر اجرای فرمان امام (ره) در استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیئت نظارت بر احکام صادره دادگاه‌های انقلاب در سال ۱۳۵۹ و ریاست شعبه حل اختلاف سه نفره دیوان عالی کشور و رئیس شعبه ۸ دادگاه عالی انقلاب در قم را نیز بر عهده داشت.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی رحلت آیت‌الله محمد فیض سرابی را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام آیت‌الله جنتی آمده است: این عالم پرتلاش که از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از جمله مبارزان علیه رژیم ستمشاهی بود در پرورش و تربیت طلاب و شاگردان مکتب امام صادق (ع) همواره کوشید و به‌رغم مسئولیت‌های مهم در دستگاه قضایی و دیوان عالی کشور لحظه‌ای از فعالیت‌های تبلیغی و تدریس علوم آل محمد (ص) دریغ نکرد و حتی با وجود کسالت و بیماری در امر تبلیغ دین به ویژه در استان آذربایجان شرقی کوشا بود که بی‌شک اجر ایشان نزد پروردگار متعال محفوظ خواهد بود ان‌شاءالله.