تظاهرات بزرگ ضد امریکایی در روز انتخاب شهباز شریف

مجلس ملی پاکستان شهباز شریف را به عنوان بیست و سومین نخست‌وزیر انتخاب کرد. همزمان، احساسات ضد امریکایی با برکناری عمران خان در حال تشدید شدن است، به طوری که دست‌کم ۳۰ شهر پاکستان در روز انتخاب نخست‌وزیر جدید شاهد تظاهرات بود.
به گزارش خبرگزاری موج، مجلس ملی پاکستان (NA) دیروز بیست و سومین نخست‌وزیر این کشور را پس از برکناری عمران خان انتخاب کرد. در جلسه پارلمان شهباز شریف با کسب ۱۷۴ رأی رسماً به عنوان نخست‌وزیر جدید انتخاب شد. رأی‌گیری برای انتخاب نخست‌وزیر، به علت تحریم انتخابات و استعفای دست جمعی اعضای حزب تحریک پاکستان، نامزد این حزب شاه محمود قریشی بدون رأی از رقابت کنار کشید. انتخاب نخست‌وزیر جدید بعد از آن انجام شد که روز یک‌شنبه عمران خان نتوانست رأی اعتماد کسب کند و رسماً از نخست‌وزیری برکنار شد.
پس از کناره‌گیری عمران خان، هزاران نفر از حامیان حزب تحریک انصاف در شهر‌های مختلف پاکستان برای ابراز همبستگی با نخست‌وزیر برکنار شده از سوی مجلس و محکومیت توطئه خارجی برای تغییر حکومت در این کشور در شهر‌های مختلف پاکستان دست به تظاهرات زدند. حامیان عمران‌خان در اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور، لاهور و شهر‌های دیگر پاکستان که تعداد آن‌ها بیش از ۳۰ شهر اعلام شده، به شدت دخالت امریکا برای تغییر حکومت را در پاکستان محکوم کردند و گفتند هرگز دولت تحمیلی در این کشور را نمی‌پذیرند. معترضان خواستار برچیده شدن عاملان وابسته به امریکا از صحنه سیاست پاکستان شدند.