حماس: شمشیر قدس ۲ شدیدتر از قبل خواهد بود

پس از چند روز جنایات گسترده صهیونیست‌ها در کرانه باختری و مسجدالاقصی که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از فلسطینی‌ها منجر شد، رژیم صهیونیستی یک گام از مواضع خود عقب نشست و وزیر جنگ این رژیم دیروز اعلام کرد که محاصره امنیتی در کرانه باختری و نوار غزه را لغو می‌کند؛ اقدامی که پس از هشدار‌های مکرر مقاومت انجام شد که گفتند در صورت تداوم جنایات تل‌آویو، عملیات شمشیر قدس ۲، شدیدتر از عملیات قبلی خواهد بود.
صحن‌های مسجدالاقصی طبق روال روز‌های گذشته دیروز هم شاهد یورش صد‌ها نظامی صهیونیست و شهرک‌نشین و تلاش آن‌ها برای بیرون راندن نمازگزاران فلسطینی بود، اما سرانجام اشغالگران با مقاومت جوانان فلسطینی ناچار به عقب‌نشینی شدند. به گزارش خبرگزاری شهاب، صد‌ها نظامی اشغالگر صبح یک شنبه وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند و تمام امکانات مسجد را تحت کنترل درآوردند تا برای یورش شهرک‌نشینان آماده شود. نظامیان صهیونیست، به نگهبانان و محافظان مسجدالاقصی نیز حمله کردند و به گفته منابع محلی، آن‌ها را مجبور کردند به مصلا‌های مسجدالاقصی بروند و با توسل به زور آن‌ها را مجبور به بستن در‌های این نماز‌خانه‌ها کردند. به گفته این منابع، اشغالگران با هر کس که با استفاده از تلفن همراه تلاش کند جنایات آن‌ها را مستند کند و از آن‌ها فیلمبرداری کند، برخورد می‌کنند. شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت و تدابیر امنیتی شدید نظامیان اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند. شبکه المیادین از شلیک بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی از سوی نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی با هدف بیرون کردن فلسطینی‌ها از صحن‌های این مسجد خبر داد و نوشت که با وجود این شلیک‌ها، جوانان فلسطینی زیادی همچنان در صحن‌های مسجدالاقصی حضور دارند و با پرتاب ترقه با اشغالگران مقابله می‌کنند. در حالی که شهرک‌نشینان تلاش می‌کردند به صحن مسجدالاقصی یورش ببرند، جوانان غیرمسلح فلسطینی با سردادن شعار «با جان، با خون فدای تو می‌شویم‌ای مسجدالاقصی» با نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست در مسجدالاقصی مقابله کردند و آن‌ها را عقب راندند. مقاومت فلسطینی‌ها در مقابل اشغالگران صهیونیست در روز‌های اخیر و ترس از اوج‌گیری تنش‌ها سبب شد مقامات اسرائیلی از مواضع خود عقب‌نشینی کنند. در همین راستا، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یک شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محاصره امنیتی نظامیان تل‌آویو در کرانه باختری و نوار غزه را لغو کرده است. طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴». در بیانیه وزارت جنگ تل‌آویو آمده است که دفتر وزیر جنگ اسرائیل پس از ارزیابی وضعیت با مقامات ارشد نظامی-امنیتی، تصمیمی مبنی بر لغو محاصره امنیتی همه‌جانبه اعمال شده در کرانه باختری و نوار غزه در اولین روز از عید فصح یهودیان گرفته است. بنی گانتس در این بیانیه از فعالیت تمامی نظامیان صهیونیست در پایان هفته تشکر و اذعان کرد که «اسرائیل به اقدام هدفمند علیه افراط‌گرایی ادامه می‌دهد و از تلاش برای نقض نظم عمومی توسط هرکسی، جلوگیری می‌کند». تصمیم لغو محاصره امنیتی علیه فلسطینیان پس از ارزیابی وضعیت توسط بنی گانتس، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش، معاون سازمان شاباک و رئیس عملیات در پلیس رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است. این تصمیم در حالی انجام می‌شود که تل‌آویو در پی حملات نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.
شمشیر قدس ۲ شدیدتر از قبل
در پی تداوم یورش صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی، دیروز گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که هیچ توافقی با تل‌آویو نخواهند داشت و مطابق با عملکرد صهیونیست‌ها، به این رژیم پاسخ خواهند داد. به نوشته خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسجدالاقصی خط قرمز است و رژیم اشغالگر مسئولیت تجاوز به نمازگزاران و دادن اجازه به اشغالگران برای هتک حرمت به صحن‌های آن را بر عهده دارد. ما این رژیم را مسئول حمله به نمازگزاران داخل مسجدالاقصی و پیامد‌های اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای یورش و هتک حرمت به صحن‌های آن می‌دانیم که تحریکی برای احساسات مردم فلسطین، عرب‌ها و همه مسلمانان است». هارون ناصرالدین، عضو دفتر سیاسی حماس روز یک شنبه نسبت به تجاوز به مسجدالاقصی یا اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی هشدار داد. خبرگزاری سما به نقل از ناصرالدین گزارش داد: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هرگونه قربانی در مسجدالاقصی، به منزله اعلان جنگ است و عملیات شمشیر قدس ۲، بسیار شدیدتر از قبلی است». وی تأکید کرد که جنبش حماس نسبت به فریبکاری رژیم صهیونیستی هوشیار است و اجازه نخواهد داد که مسجدالاقصی آسیب ببیند یا در آن قربانی کنند. این مسئول حماس خاطرنشان کرد: «آنچه روز شنبه در مسجدالاقصی رخ داد، تلاشی از سوی دشمن برای اجرای طرح ادعایی تقسیم زمانی و مکانی مسجد است که به عنوان گامی در مسیر ساخت معبد ادعایی است». از سوی دیگر، داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی هم در گفتگو با وبگاه «العهد» تصریح کرد: «ما از آتش‌بس صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد رسیدگی به مقتضیات میدان صحبت می‌کنیم، یعنی اگر به مردم فلسطین حمله شود، موضعی خواهیم داشت که در آن زمان بیان خواهد شد.» وی با اشاره به اینکه برخی میانجیگران با این جنبش در خصوص تشدید تنش‌ها سخن گفته‌اند، افزود: «ما پیام‌های روشنی را به همه میانجیگران ارسال کرده‌ایم، اگر تجاوزات اسرائیل به کرانه باختری، بیت‌المقدس و مسجدالاقصی متوقف نشود، وضعیت به نبردی واقعی و سخت خواهد انجامید». در عملیات شمشیر قدس که در رمضان سال گذشته بین غزه و تل‌آویو رخ داد، گروه‌های مقاومت بیش از ۴ هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند و برای اولین بار بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین مورد هدف قرار گرفت. مقامات اسرائیلی از درگیری مجدد با گروه‌های مقاومت غزه، واهمه دارند و در روز‌های اخیر از طریق میانجی‌های بین المللی به حماس پیام داده بودند که از ورود به جنگ جدید خودداری کنند، اما مقاومت غزه بار‌ها هشدار داده که مسجدالاقصی خط قرمز است و در صورت تداوم جنایات صهیونیست‌ها، پاسخ کوبنده‌ای به دشمن اشغالگر خواهند داد. گروه‌های غزه دامنه عملیات خود را از غزه به کرانه باختری و قدس انتقال داده‌اند و اکنون سراسر فلسطین را تحت حمایت نظامی خود درآورده‌اند تا صهیونیست‌ها دست از پا خطا نکنند.