رئیسی: مردم از خودروسازان ناراضی‌اند

در حوزه هسته‌ای موفقیت‌های بسیاری داشتیم. با وجود اینکه بیشترین تهدید را در صنایع هسته‌ای داشته‌ایم، اما صنعت خودروسازی ما در شرایطی است که مردم از آن رضایت ندارند و حتماً باید علم و فناوری را که در صنایع هسته‌ای رسیده‌ایم، به دیگر صنایع سرزیر کنیم تا موجب موفقیت شود.
پیش از این رهبر معظم انقلاب بهمن ماه گذشته در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، با تأکید بر اینکه حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود، گفته بودند: «متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز به حق به آن‌ها اعتراض دارند.»
به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که عصر دیروز در قالب بیستمین سفر استانی دولت مردمی، به قزوین رفت، طی سخنانی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به ضرورت احیای واحد‌های صنعتی راکد، افزود: وقتی می‌خواهیم ساختمانی بسازیم که این کار پرزحمتی است که بودجه و اعتبارات می‌خواهد، ولی وقتی ساختمان و تجهیزاتی وجود دارد باید آن را فعال کنیم تا چرخ‌های تولید بچرخد و اشتغال ایجاد شود. وی گفت: فعال‌سازی صنایع نیمه تعطیل را اولویت کار خود قرار داده‌ایم و استانداران باید این موضوع را پیگیری کنند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: در وزارت صنعت کارگروهی برای احیای واحد‌های صنعتی وجود دارد که باید در قزوین به عنوان استانی مهم این کار با جدیت دنبال شود که موجب اشتغالزایی و افزایش تولید می‌شود. رئیس‌جمهور افزود: تمام هم و غم دولت به طور شبانه روز این است که برای حل مسائل و مشکلاتی که شناخته شده اقدام کند که برخی از آن‌ها متعلق به امروز و دیروز نیست و نسبت به برخی از آن‌ها در زمان خود عمل شایسته و بایسته انجام نشده است. وی گفت: در مسائل اقتصادی و در اجرای عدالت عقب ماندگی جدی داریم که مقام معظم رهبری در بیانیه دوم به برخی از آن‌ها اشاره و تبیین داشتند.
رئیس‌جمهور افزود: در حوزه هسته‌ای موفقیت‌های بسیاری داشتیم. با وجود اینکه بیشترین تهدید را در صنایع هسته‌ای داشته ایم، اما صنعت خودروسازی ما در شرایطی است که مردم از آن رضایت ندارند و حتماً باید علم و فناوری را که در صنایع هسته‌ای رسیده‌ایم به دیگر صنایع سرزیر کنیم تا موجب موفقیت شود. وی ادامه داد: این کار را دولت شروع کرده است تا بتوانیم در مدت کوتاه با استفاده از نظر فرهیختگان عقب ماندگی‌هایی که کشور را رنج می‌دهد، رفع کنیم. رئیس‌جمهور اضافه کرد: در مسکن و مسکن‌سازی باید سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود که این مهم، شعار انتخاباتی نیست و این نیاز کشور و قانون است و اگر انجام ندهیم عقب خواهیم ماند. برای تحقق شعار سال و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، محور حرکت اقتصادی دولت تولید است و امروز تولید نیاز جدی کشور می‌باشد. رئیسی افزود: تولید در حوزه کشاورزی و در حوزه صنعت محور ما است و همگان باید نسبت به تولید حساس باشند. وی اضافه کرد: شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین که رهبری فرمودند باید مورد توجه باشد و اشتغال آفرینی و دانش پایه بودن باید مد نظر قرار گیرد و باید دانایی‌ها را ضمیمه توانایی‌ها کنیم. رئیس‌جمهور گفت: اگر این دو باهم ضمیمه شد اشتغال، تولید و کار فناوری پایه در کشور صورت خواهد گرفت.