موج جدید انفجارها در افغانستان

گروه جهان/ در حالی که وقوع دو انفجار در دو محله مزار شریف دست‌کم 11 کشته و 17 مجروح بر جا گذاشت، روز گذشته نیز حمله به یک مسجد اهل سنت در کابل، نزدیک به 50 شهید برجا گذاشت.
به گزارش «فرانس 24»، دو بمب که شامگاه پنجشنبه در داخل دو مینی‌بوس جاسازی شده بود، یک هفته پس از انفجار مرگبار مسجد بزرگی در شمال این شهر، هراس از وقوع انفجارهای بیشتر را بالا برده است.«محمد آصف وزیری»، سخنگوی فرماندهی امنیت ولایت بلخ به طلوع نیوز گفت: «دو انفجار پی در پی پنجشنبه در حوزه‌های سوم و دهم شهر مزار‌شریف رخ داده و یکی از انفجارها در کنار مدرسه سلطان غیاث‌الدین اعلام شده است. ما عاملان جنایت قبلی را دستگیر کردیم و بزودی افرادی که در این بمبگذاری‌ها نیز دست داشتند به قانون می‌سپاریم.» «حامد کرزای»، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان نیز با محکوم کردن هدف قراردادن غیرنظامیان در مزارشریف در توئیتی نوشت: «انفجارهای پنجشنبه در مزار شریف کار دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان است.»
 به گزارش فارس، دیروز نیز یک انفجار مهیب در مسجدی در کابل در جریان نماز جمعه رخ داد که به نوشته رسانه های افغانستان آخرین آمار شهدای انفجار تروریستی در این مسجد با نام «خلیفه صاحب» ۵۰ نفر بوده است. با این حال روح الله علی روزنامه‌نگار افغان در توییتر مدعی شد، در این انفجار بیش از ۲۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.