رسانه‌های صهیونیستی: اسرائیل هفته‌های سختی را پیش روی دارد

شامگاه جمعه رسانه‌های عبری‌زبان تاکید کردند که نهادهای امنیتی و نظامی رژیم موقت صهیونیستی در هفته‌های آینده با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهند شد. طبق گزارش شبکه خبری «المیادین» این ارزیابی وضعیت توسط رسانه‌های عبری‌زبان بعد از سخنرانی‌های «سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و سردار «حسین سلامی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، صورت گرفت.
«حزی سمنتوف» تحلیلگر مسائل عربی در «شبکه ۱۳» تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: «دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، هر دو حملات انفرادی فلسطینیان را تحسین و تشویق کردند. علاوه‌بر این، آنان فلسطینی‌ها را به انجام عملیات‌های بیشتری در داخل اسرائیل فراخواندند.» به گزارش فارس، سمنتوف در اشاره به چالش‌های امنیتی و نظامی پیش‌روی رژیم صهیونیستی، اذعان کرد: «جنبش حماس به فعال‌کردن حملات انفرادی از جانب فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی و طی هفته‌های آینده ادامه می‌دهد.» پایگاه اینترنتی روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز ویدئویی از سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان را منتشر کرد که در آن خاطرنشان کرده بود: «من اطلاع دارم که ایران به کشورهای توافق صلح با اسرائیل گفته است که هر حمله‌ای به تهران از خاک آنان، با پاسخ قاطع به این کشورها همراه خواهد بود؛ این پیامی بود که به قدس اشغالی نیز ارسال شد.» این روزنامه در پایان اذعان کرد که منظور سیدحسن نصرالله در این بخش از دو دولت عربی خلیج‌فارس، امارات و بحرین بود که در چارچوب توافقات ابراهیم، روابط‌شان را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌‌اند.
نصرالله چه گفته بود؟
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کرد. سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، به ده‌ها هزار نفری که امروز در مسجدالاقصی گردهم آمدند، سلام و درود فرستاد و گفت: «جانفشانی‌های ملت فلسطین باید وجدان انسان‌ها و مسلمانان و همه آزادگان در این جهان را تکان بدهد.» وی افزود: «آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها و تمام کسانی که با آنها همکاری کردند بر ترسیم وجود رژیم غاصب و دادن کلید منطقه به دستشان تلاش کردند.» نصرالله با بیان اینکه مسیر ناامیدی در فلسطین شکست خورده است، تصریح کرد، اکنون امید ملت فلسطین نسبت به آزاد‌سازی بیشتر شده است و زمان فراموشی و ناامیدی به سر آمده است. وی افزود که فرآیند عملیات جهادی در داخل اراضی 1948 و کرانه باختری و به ویژه عملیات‌های انفرادی، لرزش شدیدی در رژیم به وجود آورده است. نصرالله تصریح کرد: «عملیات‌های استشهادی انفرادی، میزان امنیت ضعیف و شکنندگی رژیم و ناتوانی نهادهای امنیتی اسرائیل از شناسایی مجاهدین را به تصویر کشید.»
سید حسن نصرالله در ادامه مسیر جهاد نظامی را تنها راه دانست و گفت که این مسیر ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد و این‌گونه نیست که همواره چیره باشد و ما تاکنون شکست‌های پیاپی زیادی به این رژیم تحمیل کرده‌ایم. وی گفت که مهم‌ترین دستاورد عملیات‌های انفرادی، این است که بر خلاف دیدگاه صهیونیست‌ها ثابت شد که امنیت و اشغالگری کنار یکدیگر جمع نمی‌شوند. وی ادامه داد: «اطلاع‌ دارم که ایران به کشورهای سازشگر پیام داده است که هرگونه تجاوزی به ایران از سوی این کشورها با پاسخ علیه خودشان مواجه خواهد شد و این پیام به اسرائیل نیز رسیده است. ایران در هدف قرار‌دادن مستقیم اسرائیل دست پیش را خواهد گرفت و مقدمات و زمینه‌های این کار نیز بسیار است.» رهبر مقاومت لبنان در ادامه از برگزاری یک مانور خاموش از سوی نیروهای مقاومت حزب‌الله در لبنان طی هفته‌های گذشته داد و گفت که هرگونه حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ مستقیم و سریع مواجه خواهد شد. به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سیاسی مقاومت جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر ایران همین امروز به آمریکا بگوید که از مسیر سازش استقبال می‌کند، آیا باز هم این محاصره و این توطئه‌ها ادامه می‌یابد؟ طبعا نه. وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در روز جهانی قدس گفت: «سخنان آیت‌الله خامنه‌ای تاکیدی بر پایبندی جدی و قطعی بر حمایت از فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه است.»