7 هزار طرح آبرسانی روستایی وارد فاز اجرایی شده است

محمد زهرایی؛ در نشست خبری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی اظهار داشت: طرح جامع محرومیت‌زدایی در 10 هزار و 283 روستا اجرا می‌شود که بر تامین آب شرب و کشاورزی متمرکز است و در ۷۱۳۸ روستا این طرح وارد فاز اجرایی شده است.
او با بیان اینکه رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی اظهار داشت: این رزمایش از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. در حال حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعال هستند که کار خدمت رسانی را انجام می‌دهند. ضمن اینکه در ۵۴۳ شهرستان شوراهای جهادی توسط این گروه‌ها و با برگزاری انتخابات شکل گرفته‌اند.
رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: از دل این گروه‌های جهادی در شهرستان‌ها، ۳۲ مجمع جهادی استانی تشکیل شده است. مجمع ملی نیز توسط مجامع استانی در سوم خردادماه سال جاری در خرمشهر شکل می‌گیرد.
توزیع 870 هزار تن آرد بین روستائیان


از سوی دیگر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از توزیع ۸۶۹ هزار و ۷۱۹ تن آرد بین روستائیان سراسر کشور در سال گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (پات)، اسماعیل قادری فر با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 869 هزار و 719 تن آرد در بین روستائیان توزیع شد، گفت: هدف از توزیع آرد بین روستائیان ارائه خدمات بهتر و در راستای حمایت از آنان است. از مهم‌ترین مزایای این اقدام تعاونی‌های روستایی، کاهش رفت‌ وآمد روستائیان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه است.
او با بیان اینکه عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند، تصریح کرد: توزیع آرد در سطح کشور هیچ‌گونه مشکلی ندارد و سهمیه آرد هر شهرستان براساس آمار جمعیت شهری و روستایی محاسبه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفاء کند.