وزارت «پول نفت»

1. تقريبا 3-2 روز در ميان آقاي وزير نفت يك حرف مشابه را تكرار مي‌كند: «نفت مي‌فروشيم، خيلي هم مي‌فروشيم، پولش را هم مي‌گيريم، نقد هم مي‌گيريم.» البته در آخرين اظهارنظر او آمده كه 20درصدش را تهاتر مي‌كنيم اما بقيه‌اش نقد است.»
2. رسانه‌هاي دولت و حاميانش هم 3-2 روز در ميان يك ترجيع‌بند تكراري دارند كه «بگيريد اين پست‌ها را از بانيان وضع موجود؛ اين رييس‌جمهور اين همه! راي نياورد كه آدم‌هاي دولت قبل سركار باشند؛ پست‌ها بايد دراختيار تفكر دولت سيزدهم باشد.»
3. با شناختي كه از اكثر دوستاني كه از دولت محترم مجيز مي‌گويند دارم، به يقين مي‌گويم اين عزيزان، غصه‌شان اين نيست كه چرا بانيان وضع موجود سركارند. دغدغه اصلي اين است كه چرا ما پست نداريم و حقوق نمي‌گيريم. 
لذا يك راه‌حل بسيار ساده و بي‌دردسر را براي حل مشكل موجود پيشنهاد مي‌كنم تا هم اين جماعت فشارشان را از رييس‌جمهور بردارند و هم اوضاع اين افراد بسامان شود. 


4. اگر حتي همه بانيان وضع موجود از سر راه برداشته شوند و از طريق بازنشستگي، بازخريدي، تنزل پست و... كنار بروند، تعدادشان يك‌دهم مشتاقان پست‌هاي جديد هم نمي‌رسد. بنابراين راهش اين است كه علاوه بر بيكار كردن بانيان وضع موجود، از محل درآمدهاي نفتي كه آقاي وزير نفت، قمپزش را در مي‌كند يك وزارتخانه به نام وزارت «پول نفت» دولت درست كنند و به تعداد افرادي كه منتظر خدمت به ملت هستند سمت‌هاي معاون وزير و مديركل تعبيه نمايند.
اين وزارتخانه حالا حالاها و دست‌كم تا پايان دولت هشت ‌ساله آقاي رييسي، مي‌تواند عشاق خدمت را راضي نگه دارد و بانيان وضع موجود آن روز! بعد از آن هم در دولت بعدي همچنان به عشق‌ورزي ادامه دهد.
5. اين پيشنهادم كاملا جدي است اگر مي‌خواهيد شوخي فرضش كنيد خود دانيد!