همدلی برای آواربردار ی از مصیبت

گروه حوادث/   هشتمین روز عملیات آواربرداری از ساختمان فروریخته متروپل آبادان  در حالی ادامه دارد که مردم همچنان پابه پای خانواده های مصیبت دیده و امدادگران در تلاش برای یافتن ناپدیدشدگان  هستند.   دیروز 3 جسد از زیر آوار بیرون کشیده شد. آمار جانباختگان به 32 نفر رسیده و هنوز هم عده زیادی از خانواده‌ها همچنان در متروپل حضور دارند و به امید یافتن عزیزانشان با چنگ و دندان به جان آوار بی‌رحم افتاده‌اند اما با بیرون کشیدن هر جسد، امید یک خانواده ناامید می‌شود و صدای واویلا و عزاداری تا عرش آسمان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دوشنبه نهم خرداد و هشتمین روز حادثه ریزش برج متروپل اجساد دو برادر به نام های عرفان و آرین جلیلیان که همراه پدر و پسر عمویشان در مغازه بستنی فروشی زیر آوار مانده بودند در حالی پیدا شد که 2 برادر همدیگر را در آغوش گرفته بودند. همچنین جسد ملیکای 16 ساله همراه بود. داستان این دختر و خواهرش که همراه خویشاوندشان زیر متروپل دفن شدند از آن حکایت‌های عجیب بود.
این دو خواهر 11 و 16 ساله مینوشهری روز حادثه همراه مادر و یکی از خویشاوندان به مطب پزشک رفته بودند اما وقتی از مطب خارج شدند مادر از آنها خواست زیر سایه‌بان بستنی‌فروشی که پایین برج متروپل بود بایستند تا او از داروخانه رو به رو داروهایشان را بگیرد، اما این آخرین دیدار مادر و دخترهایش بود.


چند لحظه بعد برج فروریخت و مادر شوکه و مبهوت به جای دخترانش با کوهی از آوار رو‌به رو شد. فاطمه همراه این دو دختر، خودش 32 ساله مادر سه کودک بود  که بعد‌از ماه‌ها از سربندر آمده بود تا پیش دکتر برود و حالا پسر 4 ماهه و دو دختر 12 و 8 ساله‌اش بی‌مادر شده‌اند.
خانواده صالحیان 8 شبانه‌روز کنار آوارها در جست‌وجو و چشم انتظار یافتن بچه‌هایشان و فاطمه بودند تا اینکه صبح دیروز جسد ملیکا بیرون کشیده شد و پدرش او را شناسایی کرد. پدر از 8 روز قبل بی‌خواب و خوراک به امید پیدا کردن بچه‌هایش آرام و قرار نداشت اما حالا با دیدن جسد دخترش به ناگهان کمرش خم شد و شکست. مادر که لحظه ریزش ساختمان روی سر عزیزانش یک لحظه از مقابل چشمانش دور نمی‌شود دیگر زانوانش توان ایستادن ندارد چرا که هرگز باور نمی کرد زندگی اش به یک باره ویران شود.
ادامه آوار‌برداری از 6 محور
محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات آواربرداری از ساختمان متروپل آبادان از ۶ محور ادامه دارد، گفت: آواربرداری در سه منطقه که پیش‌بینی می‌شود اجسادی در آن وجود دارد از جمله مغازه بستنی فروشی پیشرفت بیشتری دارد. در تلاش هستیم از منطقه میانی برج متروپل که گفته می‌شود کافی شاپ در آنجا است دسترسی بهتری به طبقات زیر داشته باشیم هر چند بیشترین حجم آواربرداری در این محل در حال انجام است. اگر مطمئن شویم اجسادی در زیر آوار وجود ندارد با تجهیزاتی به مراتب بیشتر از تجهیزات به کار رفته در حادثه پلاسکو در مدت ۲۴ ساعت آوار متروپل تخلیه خواهد شد. وی به استقرار امکانات و تجهیزات لازم و مدرن برای خارج‌سازی اجساد باقی مانده در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و افزود: آوار‌برداری ساختمان متروپل با پلاسکو متفاوت بوده و قابل مقایسه نیست اما با وجود سختی کار روند آواربرداری مطلوب است. سه دستگاه برش پلاسما که تعداد محدودی از آنها در کشور وجود دارد در منطقه مستقر بوده و در کنار مجهزترین تجهیزات کار آواربرداری در حال انجام است.