گسترش چتر بیمه‌ای کشاورزان روستائیان و عشایر

روز گذشته اجلاس سراسری صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با حضور دکتر برقراری مدیرعامل صندوق و تعدادی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی کشور از جمله آیت‌الله تقوی، سردار سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری، استاندار لرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش «ایران»، از جمله موضوعات مهم در این اجلاس دستور دکتر برقراری جهت جذب یک میلیون نفر به صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور بود که اتفاقی بزرگ از سوی کارشناسان این امر محسوب می‌شود، اتفاقی که البته بدون کار جهادی و شبانه‌روزی عوامل این صندوق امکانپذیر نخواهد بود. با وجود این، صندوق اراده بر رقم زدن این اتفاق بزرگ کرده است تا با گسترش چتر بیمه‌ای کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تحولی اساسی در این صندوق ایجاد شود. طالبی رئیس هیأت مدیره صندوق در خصوص قابل توجه بودن این اقدام می‌گوید: «از مدیرعامل، مدیران و کارشناسان ستادی و استانی تا کارگزاران سراسر کشور، تلاش بزرگی در پیش دارند و قرار است کار ۱۰ ساله را در یک سال به ثمر برسانیم و با همکاری و تعامل ان‌شاءالله تحقق این هدف بزرگ را پایان سال جشن می‌گیریم.»
خبرهای قابل توجه این اجلاس البته به همین جا ختم نشد. از اقدامات تحولی دیگر که به امضای مدیرعامل این صندوق رسید، تفاهمنامه مشترکی بود که بین بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با سازمان امور عشایر ایران در جهت تحقق عدالت اجتماعی در جامعه روستاییان و عشایر و کشاورزان کشور به امضا رسید. در این اجلاس مقرر است تفاهمنامه همکاری بین این دو مجموعه در راستای ارائه خدمات بیمه‌های اجتماعی از جمله مستمری سالمندی، از کار افتادگی کلی، فوت و‌نقل و انتقال سوابق جامعه هدف باشد.