ملت ایران پیروز میدان عملیات روانی دشمن

«حضرت امام (ره) علاوه بر آنکه توانست میلیون‌ها انسان از قشر‌های مختلف مردم را وارد میدان مبارزه و جهاد کند، «میدان مبارزه» را هم مشخّص می‌کرد، به مردم تعلیم می‌داد که میدان مبارزه کجا است.»
این دو هنر بزرگ حضرت امام (ره) برای رهبری قیام ملت ایران را رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی آن بزرگوار مورد تأکید قرار داده و در بیان مصادیق میدان‌های مبارزه آن دوران به دعوت از مردم برای حضور در خیابان‌ها در آخرین روز‌های عمر ننگین رژیم پهلوی، مقابله با ضدانقلاب و حرکت‌های تجزیه‌طلبانه، مقابله با کودتای امریکا، دعوت به پای صندوق‌های رأی و دوران جنگ تحمیلی اشاره فرمودند.
نگاهی به سیره عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی حکایت‌کننده باور عملی و عمیق ایشان به این دو خصلت مهم یعنی «نگه داشتن مردم در صحنه و معرفی میادین مبارزه به ملت» است. چنانکه کمتر دیده و شنیده شده است که معظم له در خلال فرمایشات خود از تبیین اهداف و برنامه‌های دشمن غفلت کرده و میدان مبارزه را برای مردم تعریف نکرده باشند.
در همین فرمایشات مهمی که بیان فرمودند به «بهره گرفتن دشمن از اعتراضات مردمی» به عنوان میدان جدید دشمن اشاره کرده و می‌فرمایند: «امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّت‌های اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدور‌پروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند.»


البته این میدان را معظم له از همان روز‌های نخستین دوره زعامت خویش مورد تأکید قرار می‌دادند، اما کمتر مورد توجه و باور عمومی قرار گرفت. چنانکه در همان خرداد ماه ۶۸ در اولین دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: «برخلاف بعضى از تحلیل‌ها، بنده احتمال می‌دهم دشمن حتى براى اینکه مردم را از ادامه این راه و ادامه این حضور مأیوس و پشیمان کند، حتى مشکلات جدید اقتصادى را هم بخواهد بر ما تحمیل کند، هیچ بعید نیست روى نفت، روى مواد اولیه، روى برخى از چیزهایى که ما سروکار با خارج داریم در آن اجناس، مشکلاتى را هم حتى به وجود بیاورد براى اینکه فشار را بر مردم زیاد کنند. من می‌گویم دولت و مجلس و مسئولین همه باید دست به دست هم بدهند، بهترین راه‌ها و موفق‌ترین شیوه‌ها را جست‌وجو کنند، براى اینکه مشکلات اقتصادى مردم را کم کنند.»
ایشان تا جایی بر این میدان تأکید می‌فرمایند که باور به جنگ اقتصادی همگانی می‌شود و آنگاه معظم له به ارائه راهکار اساسی در این زمینه تأکید می‌کنند: «دشمن در حال جنگ با ما است؛ خب بروز و ظهور این جنگ در امر مسائل اقتصادی است؛ این را همه امروز قبول دارند. ما البته در این جنگ باید دشمن را شکست بدهیم و به توفیق الهی دشمن را شکست خواهیم داد؛ بله، دشمن را شکست خواهیم داد، امّا این کافی نیست. حرف من و مطالبه من از مجموع فعالان گوناگون کشور، چه در بخش مسئولین دولتی، چه در بخش‌های دانشگاهی، مردمی، عمومی، چیز دیگری است؛ من می‌گویم ما باید علاوه بر شکست دشمن، بازدارندگی ایجاد کنیم؛ حرف من این است.»
اگرچه متأسفانه هنوز کشورمان به بازدارندگی اقتصادی دست نیافته، اما براساس دلایلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خلال فرمایشات خویش مورد اشاره قرار دادند، ملت ایران پیروز این صحنه خواهد بود.
اول اینکه ملت ایران درس مقاومت را به خوبی از حضرت امام (ره) فرا گرفته و امروز این ملت کاملاً مقاوم و مستحکم است.
ثانیاً دشمن در این محاسبه خویش هم مانند گذشته مرتکب خطا شده است. در اوّل انقلاب وعده می‌دادند که جمهوری اسلامی شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد؛ بعد، این شش ماه که می‌گذشت، شش ماه تمدیدش می‌کردند می‌گفتند شش ماه دیگر! از این شش‌ماهه‌ها بیش از هشتاد و شش ماه گذشته، جمهوری اسلامی که آن روز یک نهال باریک بود، امروز یک درخت تناور و ریشه‌داری شده، روز‌به‌روز قوی‌تر و مقتدرتر هم شده. محاسبه شان آنجا غلط بود، اینجا هم غلط است.