تاخت و تاز مرادی با حمایت وزارت ورزش!

با دیدن این حجم از حاشیه و مشکل در وزنه‌برداری و دیدن و شنیدن اظهارات رئیس فدراسیون، آن هم بعد از گلایه‌گذاری‌های تمامی آن‌هایی که به این رشته مدال‌آور مربوط می‌شوند باید گفت علی مرادی یا واقعاً درک صحیحی از مشکلات وزنه‌برداری ندارد یا اینکه خودش را به ندیدن و نشنیدن زده است.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، دو وزنه‌بردار با هفت همراه را با خودش به مسابقات جهانی جوانان برد که حاصل آن فرار یک وزنه‌بردار و بازگشت غریبانه نفر دوم بود، اما به جای پاسخگویی درست در مقابل انتقاد‌ها شروع به خائن‌تراشی و ایراد گرفتن از زمین و آسمان کرد. او حتی نپذیرفت که در رفتن دختر وزنه‌بردار کشورمان مقصر اصلی خود او و سیاست‌هایش در فدراسیون وزنه‌برداری است.
حالا هم ملی‌پوشان به دلیل مشکلات عدیده اردو و بحث مسائل معیشتی اعتصاب کرده‌اند و او باز هم آسمان و ریسمان به‌هم می‌بافد و مدعی است که همه می‌خواهند علیه او توطئه کنند و دست به شورش بزنند. این روز‌ها همه می‌گویند این سیاست علی مرادی است که برخورد چکشی کند. سیاستی که رد آن را می‌توان حتی در توجیهاتش در خصوص مسائل اخیر وزنه‌برداری هم دید.
مرادی در حالی مدعی است که برای حفظ حرمت و جایگاه سرمربی تیم ملی حکم به برکناری برخواه، سرمربی تیم ملی داده است که خودش می‌گوید او از شرایط حاکم بر اردو‌ها ناراضی بود و چندین بار هم اعتراض کرده بود. جالب است در مرام جناب مرادی اگر کسی به نوع مدیریت او اعتراض کند برای حفظ حرمت و جایگاهش او را اخراج می‌کند بدون اینکه کوچک‌ترین تقصیری را متوجه خود بداند!


موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که مرادی انتقاد‌ها به خود و تأیید حرکت وزنه‌برداران ملی‌پوش از سوی پیشکسوتان را نوعی شورش اجتماعی قلمداد می‌کند و با ربط بی‌مورد آن به مشکلات معیشتی مردم سعی دارد همچنان مدیریت خود را از هرگونه انتقاد و ایراد مبرا جلوه دهد. نکته مهم‌تر و البته دردناک‌تر از تمام مسائل مطرح شده، سکوت عجیب وزارت ورزش در قبال این حجم گسترده انتقاد از علی مرادی و حمایت تلویحی از اوست، در حالی که امروز برای همه روشن است بخش عظیمی از مشکلات وزنه‌برداری و ملی‌پوشان در اردو‌ها و مسابقات خارجی و مسائل معیشتی مربوط به مدیریت غلط علی مرادی در فدراسیون است.
اینکه او با وجود تمام مشکلات هنوز به‌صورت چکشی با مخالفان و منتقدان خود برخورد می‌کند و حق‌به‌جانب پاسخ همه را می‌دهد، میسر نمی‌شود، الا اینکه از حمایت وزارت ورزش برخوردار باشد. در‌حالی‌که وزارت ورزش باید با بررسی دقیق از او پاسخ بخواهد و اگر ایرادی وجود دارد مجبور به اصلاحش کند، اما متأسفانه حرف‌های معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در تأیید اظهارات علی مرادی بعد از پناهندگی دختر وزنه بردار ایران فرصت را به مرادی داد تا با فراغ‌بال بیشتر در میدان سوءمدیریت خود بتازاند.
اوضاع وزنه‌برداری خوب نیست و به نظر می‌رسد این اوضاع نامناسب تا زمان حضور علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری پابرجا بماند. مرادی اگر واقعاً درک درستی از مشکلات ندارد باید با تواضع بپذیرد و به حرف منتقدان و دلسوزان گوش کند، ولی اگر خودش را به نشنیدن زده که آن وقت باید فکر دیگری به حالش کرد. با این تفاسیر باید چشم امید به مجمع فدراسیون داشت، اما آنگونه که از حرف‌های مرادی برمی‌آید، خیال او از بابت رأی مجمع هم راحت است، البته با احترام به نظر اعضای مجمع همانطور که علی مرادی می‌گوید!