میهمانان خارجی در تالاب <هورالعظیم> و کانون‌های گرد و غبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح دیروز به همراه معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و برخی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در همایش بین‌المللی گرد و غبار که از دوشنبه در تهران گشایش یافت وارد اهواز شد. در این سفر از کانون‌های گرد و غبار و نیز مراحل کاشت نهال و دیگر اقدامات زیست محیطی برای مهار گرد و غبار دیدن کردند.
نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: راه مقابله با پدیده گرد و غبار به‌طور قطع با کشورهای منطقه در ارتباط است و باید از کمک‌های بین‌المللی در این زمینه بهره گرفت.
به گزارش ایرنا، گری لوییس (GARY LEWIS) صبح سه‌شنبه پس از بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم در جمع خبرنگاران در اهواز افزود: به خوزستان آمده‌ایم تا راه‌های فنی برای حل مشکل گرد و غبار استان را پیدا کنیم. وی افزود: برای حل معضلات محیط زیست و گرد و غبار، به آب و پشتیبانی آبی بین‌المللی نیاز است.
نماینده مقیم سازمان ملل در ایران ادامه داد: این سفر برای مسأله گرد و غبار است و نمایندگان 40 کشور دور هم جمع شده‌ایم تا مشکل گرد و غبار را بررسی کنیم البته به جمع ‌بندی‌هایی در این زمینه رسیده‌ایم.
وی تأکید کرد: سفر ما به خوزستان برای این است تا از نزدیک شاهد کانون‌های گرد و غبار باشیم و در برگشت به تهران موضوع را بررسی و اقدامات لازم را انجام بدهیم. لوییس گفت: تمرکز ما روی مناطق بحرانی خوزستان و هامون (در سیستان و بلوچستان) است.