تیــم ملــی در کمـــا

آرمان‌ملی: کمیته فنی فدراسیون فوتبال روزگذشته صلاحیت «اسکوچیچ» برای هدایت تیم‌ملی را رد کرد. از بین گزینه‌های داخلی نیز گفته می‌شود «علی دایی» پیشنهاد هدایت تیم‌ملی را رد کرده است! 
  ردصلاحیت 
روزگذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای بررسی عملکرد «دراگان اسکوچیچ» در تیم‌ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی 2022 تشکیل جلسه داد که بر این اساس صلاحیت این سرمربی کروات توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال رد شد. 
  نظر کمیته فنی 


ابراهیم قاسمپور بعداز جلسه کمیته فنی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خبر خوب و بد داریم متأسفانه زمان را از دست می‌دهیم. در جلسه به جمع‌بندی رسیدیم که فدراسیون گزینه‌های ایرانی و خارجی جدید تیم‌ملی را اعلام خواهد کرد. صلاحیت فنی اسکوچیچ را کمیته فنی تایید نکرد. قاسمپور ادامه داد: فدراسیون باید تصمیم می‌گرفت و به ما ارجاع نشده بود اما ما صلاحیت او را تایید نکردیم، اما گزینه‌های مدنظرمان را به فدراسیون پیشنهاد دادیم. به جمع‌بندی نرسیدیم. اسامی مطرح شده حدس و گمان است و هیچکدام را من تایید نمی‌کنم. عضو کمیته فنی تاکیدکرد: مسائل فنی بحث شد و به جمع‌بندی رسیدیم که هنوز قطعیت ندارد ولی 80- 90 درصد کمیته فنی به این نتیجه رسیده که گزینه‌هایش را اعلام کند و فدراسیون فوتبال در صورتی‌که صلاح دانست در اطلاعیه‌اش نام آنها را اعلام می‌کند. وی در مورد اینکه نام کی‌روش در بین گزینه‌های کمیته فنی هست یا نه گفت: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که به هیچ عنوان کی‌روش را تایید نمی‌کنیم. وی در مورد اینکه دلایل قانع‌کننده برای برکناری اسکوچیچ چیست، بیان داشت: از ابتدا با انتخاب اسکوچیچ مخالف بودم و الان هم مخالفم اما چون زمان را از دست دادیم اما با مشورتی که با اعضا کردیم مسجل شد بودنش به ما کمکی نمی‌کند. مطالبی در جلسه عنوان شد که یقین پیدا کردم بودنش خیلی نمی‌تواند به ما کمک کند. قاسمپور در مورد اینکه با فسخ قرارداد اسکوچیچ چقدر باید به او غرامت بدهیم، افزود: در مسائل مالی این قرارداد اشرافی ندارم. مسائل مالی ارتباطی با ما ندارد. اینکه با یک مربی با یک دلار به توافق برسند یا با میلیاردها دلار، ما برای فدراسیون تامین بودجه نمی‌کنیم و خود فدراسیون هم با مشکل مالی مواجه است مطمئنا از جایی می‌توانند این کمک مالی را بگیرند تا این مشکل مالی را حل کنند. قاسمپور در مورد اینکه در حال حاضر بحث طلب ویلموتس باقی مانده، اظهارداشت: ما به‌عنوان کمیته فنی جلسه‌ای سه ساعته داشتیم هیچیک از اعضا تحت فشار چنین تصمیمی نگرفته‌اند این نظر ما نظر مشورتی است. شاید از جایی دیگر بخواهند مربی دیگری بیاورند که آن بحثش جداست، اما ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اسکوچیچ نمی‌تواند به ما کمک کنند. از نظر ما که کمیته فنی هستیم بحث اسکوچیچ تمام است. ماجدی عضو کمیته فنی است و سرپرست فدراسیون فوتبال هم هست. وی در مورد اینکه ترجیح می‌دهید جانشین اسکوچیچ ایرانی باشد یا خارجی تصریح کرد: به‌عنوان کمیته فنی نظرات‌مان را اعلام کردیم و اجازه بدهید خود فدراسیون فوتبال در این زمینه نظرش را اعلام کند. به جمع‌بندی رسیده‌ایم تصمیمی که در کمیته فنی گرفته شده را من نباید اعلام کنم. سخنگوی فدراسیون فوتبال مسائل را بیان می‌کند من فقط سخنگوی کمیته فنی هستم. ما نظر داده‌ایم شاید این تصمیم ما عوض شود. 
  برانکو
براساس شایعات مطرح شده، نام‌هایی همچون کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ، علی دایی، جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی گزینه‌هایی جانشینی سرمربی کروات تیم‌ملی کشورمان هستند. برانکو که حضوری موفق در تیم فوتبال پرسپولیس داشت و در جام‌جهانی 2006 هم هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران را عهده‌دار بود، در پاسخ به این پرسش «تسنیم» که در ایران شایعه شده که شما به فدراسیون فوتبال ایران برای حضور روی نیمکت تیم‌ملی برای جام‌جهانی 2022 قطر چراغ سبز نشان داده‌اید. آیا شما پیشنهادی از سوی فدراسیون دریافت کرده‌اید یا اینکه مذاکره‌ای با آنها داشته‌اید؟، گفت: من با هیچ‌کسی در این خصوص صحبت یا مذاکره‌ای نداشته‌ام. همان‌طور که شما می‌دانید من با فدراسیون فوتبال عمان قرارداد دارم.
  نکونام
حمیدرضا گرشاسبی درباره بحث حضور جواد نکونام در تیم‌ملی گفت: جواد نکونام هم از این موضوع بی‌اطلاع است. مدیرعامل باشگاه فولاد درباره اینکه آیا اجازه حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم‌ملی را می‌دهد؟ افزود: بحث موافقت من نیست. همه ما بسیج شده‌ایم که به تیم‌ملی کمک کنیم و زمانی‌که بحث ملی باشد باید همه کمک کنند. اگر تصمیمی بگیرند و جواد نکونام هم موافق باشد، قطعا تیم‌ملی در اولویت است. همه باشگاه‌ها جمع شده‌ایم که یک تیم‌ملی قوی داشته باشیم.
  دایی
علی دایی سرمربی پیشین تیم‌ملی ایران که چند سالی است به تمام پیشنهادات داخلی و خارجی خود پاسخ منفی می‌دهد با پیشنهاد فدراسیون فوتبال روبه‌رو شد، اما پاسخ تکراری «نه» را به آنها داد. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال این پاسخ «نه» را در گفت‌وگو با «مهر» تایید کرد. این مسئول اظهارداشت: دایی به هیچ وجه حاضر نشده است در شرایط فعلی جانشین اسکوچیچ شود و از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته است این موضوع را تمام شده دانسته و به حضور او روی نیمکت تیم‌ملی فکر هم نکنند. حضور علی دایی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر منتفی است و فدراسیون فوتبال باید سراغ گزینه‌های داخلی دیگر خود برود.