حجاب فرهنگ‌ساز بانوان ورزشکار

آن روز که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «اینکه بانوی ورزشکار ما با حجاب اسلامی روی سکوی قهرمانی می‌رود، مهم است»، یک فرهنگ‌سازی را نشانه رفتند، به این معنا که می‌توان با همین حجاب بانوان ورزشکار در دنیای ورزش حرف‌هایی برای گفتن داشت.
واقعیت همین است، در دنیایی که سعی دارد حتی در ورزش با تبلیغ برهنگی از زنان استفاده ابزاری کند، بانوان ورزشکار ایران با پوشش اسلامی خود در بزرگ‌ترین آوردگا‌ه‌های ورزش جهان حاضر می‌شوند و افتخارآفرینی می‌کنند و روی سکوی قهرمانی هم می‌روند. یک تصویر زیبا و جهانی از حجاب برای اینکه ثابت شود حجاب نه‌تن‌ها محدودیت نیست که می‌تواند باعث پیشرفت و تعالی هم شود.
یک نگاه ساده به آمار ورزشکاران زن قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در کشور خودمان ثابت می‌کند که حجاب و پوشش اسلامی با مصونیتی که برای بانوان ورزشکار ایجاد می‌کند، چه نقشی در افزایش آمار ورزشکاران بانو داشته است. ورزشکارانی که پیش از انقلاب حتی رنگ مسابقات جهانی را هم به خود نمی‌دیدند، حالا می‌روند و حتی مدال‌آوری هم می‌کنند. امروز حتی فرهنگ‌سازی هم می‌کنیم و بسیاری از بانوان ورزشکار دیگر کشور‌های اسلامی نیز با الگو گرفتن از بانوان ورزشکار ایران با حجاب کامل در میادین ورزشی حاضر می‌شوند.
علت دشمنی‌ها هم همین است. قرار بود ورزش ایران و بانوان ورزشکارش بایکوت شوند، اما همه چیز برخلاف نقشه‌ها پیش رفت و شد آنچه آن‌ها حتی تصورش را هم نداشتند. حالا حجاب بانوان ورزشکار ما فرهنگی را فریاد می‌زند ضدفرهنگ برهنگی غرب و نظام سلطه‌ای که بر ورزش جهان سایه افکنده است. بانوی ورزشکار ایران با حجاب اسلامی و پوشش مناسب راه را برای دیگران باز کرد. حالا حتی می‌توان دید که برخی ورزشکاران زن غیرمسلمان هم با استفاده از لباس‌های پوشیده راحت‌تر از هر زمان دیگری در مسابقات مهم بین‌المللی شرکت می‌کنند.
رهبر فرزانه انقلاب همین روز را دیده بودند که آنگونه از حضور بانوان با حجاب روی سکوی قهرمانی جهان تمجید کردند. الگوی بانوی ورزشکار ایرانی حالا در جهان ورزش حرف‌ها برای گفتن دارد. می‌گفتند که ورزش بانوان در ایران نابود خواهد شد، اما نه‌تن‌ها از بین نرفت که پیشرفت هم کرد و سکو‌های قهرمانی جهان را هم به دست آورد. امروز بانوی ورزشکار و محجبه ایرانی الگوی تمام بانوان ورزشکاری است که می‌خواهند با پوشش مناسب گام به میادین مهم جهانی بگذارند. هدف همین است؛ اینکه نشان دهیم می‌توان هم عفیف بود و هم قهرمان و چه میدانی بهتر از میدان ورزش برای اینکه حرفمان را اینگونه به تمام دنیا برسانیم و برای تمام جهان فرهنگ‌سازی کنیم، فرهنگ‌سازی با الگوی حجاب بانوی ورزشکار ایرانی، فرهنگی برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی.