بازگشت دوباره رشیدپور دردسرهای احتمالی «اعتمادی» و سود ویلموتس برای تاج!


 
 
 


 
بازگشت رشیدپور  به میدان بی‌چالش «سیم آخر»
مجری خوش‌سابقه تلویزیون با وجود علاقه به تولید برنامه‌ای اجتماعی  با فصل جدید مسابقه اطلاعات عمومی شبکه 3 بازمی‌گردد
   مائده کاشیان  
 
شبکه سه قصد دارد فصل جدید مسابقه «سیم آخر» را جلوی دوربین ببرد و در این فصل نیز مانند فصول قبلی، رضا رشیدپور اجرای آن را برعهده دارد. او آخرین‌بار اسفند 1400 با این مسابقه در تلویزیون حضور داشت. «حالا خورشید»، «اتفاق» و «سیم آخر» آخرین برنامه‌هایی هستند که رشیدپور اجرای آن‌ها را برعهده داشته است. «حالا خورشید» برنامه محبوب و جریان‌سازی بود، اما «اتفاق» و «سیم آخر» موقعیت‌های ویژه‌ای برای رشیدپور نبودند. اکنون در این شرایط بازگشت این مجری با «سیم آخر» چه نتیجه‌ای را برای او به همراه خواهد داشت؟ ساختار بدون چالش «سیم آخر» «سیم آخر» از ابتدا مسابقه ضعیفی نبود و تغییرات آن به مرور زمان تا حدودی به آن کمک کرد. رضا رشیدپور هم به عنوان مجری تلاش می‌کرد تا متناسب با فضای سرگرم‌کننده مسابقه، اجرایی گرم داشته باشد. او با شوخی و خنده سعی می‌کرد ارتباط صمیمانه‌ای با شرکت‌کنندگان برقرار کند و البته حوصله مخاطب هم سر نرود. تلاش او بی‌نتیجه نبود و اتفاقی که باید رخ می‌داد، اما با همه این‌ها «سیم آخر» تبدیل به یکی از برندهای تلویزیون نشد. علاوه بر این، ساختار مسابقه طوری بود که رشیدپور برای اجرای آن کار سختی در پیش نداشت. در واقع «سیم آخر» برای مجری خوش‌سابقه و توانایی مانند رضا رشیدپور کافی نبود و نیست. نیاز رشیدپور به «حالا خورشید» دیگر رضا رشیدپور حدود یک سال و نیم مسابقه «سیم آخر» را روی آنتن داشت و با پایان مسابقه در 20 اسفند 1400، مدت کوتاهی است که در تلویزیون حضور نداشته است. باتوجه به موقعیت فعلی رشیدپور، این مجری در این مقطع به اجرای برنامه‌ای مهم و تاثیرگذار احتیاج دارد. این موضوعی است که خود او نیز کاملا از آن آگاه است. او نوروز امسال در شبی که مهمان «خندوانه» بود، با اشاره به ویژگی‌های «حالا خورشید» گفت که علاقه مند است برنامه اجتماعی بسازد و خودش را فرد جذابی برای برنامه سرگرمی نمی‌داند. رضا رشیدپور امتحانش را در «سیم آخر» پس داده، دنبال تکرار اتفاقی مشابه «حالا خورشید» است و اولویتش ساخت برنامه‌ای در زمینه اجتماعی است، با این حال معلوم نیست چرا او باز هم اجرای فصل جدید «سیم آخر» را پذیرفته است. در شرایط فعلی این انتخاب به نفع رشیدپور نیست و به اجرای برنامه‌ای پرچالش و تاثیرگذار نیاز دارد.       چهره ها دردسرهای احتمالی ازدواج «خشایار اعتمادی» در 51 سالگی! خواننده مشهور پاپ بالاخره ازدواج کرد، تصمیمی که  از منظر روان‌شناسی چند نکته قابل‌توجه دارد دکتر نگین اخوین|‌   روان‌شناس  در جوامع امروزی با توجه به سرعت بالای تغییرات و مشکلات زیاد اجتماعی و  اقتصادی متاسفانه  اولویت ازدواج در بین برخی جوانان پایین آمده و به تبع آن سن افراد برای تشکیل خانواده و احتمال تجرد بالا رفته است. در این بین و به تازگی، «خشایار اعتمادی» خواننده مشهور پاپ با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش از ازدواجش در 51‌سالگی خبر داده است. هرچند ازدواج در هر سنی، بالاخره خوب است اما چند نکته قابل‌‌توجه از منظر روان‌شناسی در همین باره وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.
 
  تاخیر انداختن در ازدواج توصیه نمی‌شود اما ...
به طور کلی مسئله تاخیر و بالا رفتن سن ازدواج برای بیشتر افراد به عنوان عمل منفی تلقی می‌شود و قابل تجویز نیست اما به صورت موردی و شخصی برای بعضی از افراد قابل تایید است و می‌شود آن را تجویز کرد. به طور مثال، برای عده‌ای به دلیل برخی موانع و مشکلات و روحیه شخصی‌شان صلاح نیست که تشکیل خانواده بدهند. یا افرادی که دارای سازگاری نیستند، اخلاق و روحیه‌شان موجب اذیت و آزار و ظلم به همسرشان می‌شود و شاید حتی نسلی که این افراد از خود به جا می‌گذارند، دچار مشکلات فراوانی باشند. بنابراین باید این گروه از افراد را از این مسئله مستثنا کرد یا حداقل فرصت داد تا بعد از درمان، تشکیل خانواده بدهند.
   تاثیر تکاملی ازدواج در سن مناسب بیشتر است
 ازدواج به‌موقع برای سایر افراد توصیه می‌شود و این اتفاقی واجب و ضروری است. به این دلیل که ازدواج تاثیر تکاملی بر افراد دارد و این ثمرات در سن مناسب ازدواج، بیشتر است. پختگی‌ها و ویژگی‌های مثبتی در انسان بر اثر ازدواج به وجود می‌آید و ایجاد تعادل در روحیات، افکار، اخلاق و شیوه زندگی فرد از دستاوردهای ازدواج است. اگر سن ازدواج بالا رود، بعضی توانمندی‌های فرد که باید صرف استحکام کانون خانواده و تربیت فرزندان شود، از بین می‌رود. به همین دلیل به نظر می‌رسد این خواننده اگر واقعا قصد ازدواج داشته، با تصمیم به موقع‌تر می‌توانسته بهره بیشتری از این اتفاق ببرد.
  فرزندانی که درک نمی‌شوند
کشش غریزی که خداوند در وجود زن و مرد قرار داده است و باید پشتوانه تربیت فرزندان و کانون خانواده قرار بگیرد، اگر فرد وقتی در اوج دارایی این کشش و قدرت است از آن استفاده نکند، می‌شود گفت به نوعی به هدر رفته است. مسئله افزایش فاصله سنی با  فرزندان هم مطرح می‌شود و درک متقابل بین والدین و فرزندان شکل نمی‌گیرد. همین آقای «اعتمادی» اگر بچه‌دار شود، در سن جوانی فرزندش، حداقل 75 یا 80 ساله خواهد بود!
   سازگاری که سخت‌تر می‌شود
در کنار این موارد در سن پایین‌تر، انطباق و سازگاری افراد بیشتر است. در سنین بالاتر انطباق زوج‌ها سخت‌تر است و چون چارچوب‌ها شکل گرفته، امکان تغییر کم است بنابراین افراد نمی‌توانند با یکدیگر به تفاهم برسند. در آخر باید توجه کنیم، وقتی می‌توانیم بر پایین بودن سن ازدواج تاکید کنیم که دو طرف مولفه‌های لازم برای ازدواج را داشته باشند.


 
      شکسته شدن رأی پرونده ویلموتس  به سود رئیس سابق فدراسیون مشکل حقوقی تاج  برای انتخابات 8 شهریور!   گروه ورزش/ در چند روز گذشته ثبت نام مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال برای انتخابات این فدراسیون در 8 شهریور، حسابی خبرساز شد. رئیس فدراسیونی که یکی از نقاط ضعف بزرگ کارنامه اش در دوران ریاست، استخدام مارک ویلموتس و در فسخ یک طرفه قرارداد با او و شکایت مرد بلژیکی از ایران در فیفا بود. پرونده ای که  مرداد ۱۳۹۹ حکمش صادر شد و فیفا فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت شش میلیون و ۱۳۷ هزار و 500 یورو بابت جدایی این مربی بلژیکی محکوم کرد. همچنین علاوه بر آن هزینه دیرکرد و دادرسی برعهده فدراسیون فوتبال ایران افتاد و مهلت پرداخت این پول تا 21 ژانویه سال 2020 اعلام شد. در ادامه فدراسیون فوتبال ایران به رای صادر شده اعتراض کرد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه عالی ورزش سپرده شد که چندین بار اعلام حکم نهایی آن به تعویق افتاد. این حکم که بزرگ ترین پرونده علیه ایران بود و جریمه هنگفت و 200 میلیاردی آن دود از سر همه بلند کرد، واکنش های مختلف و متعددی در پی داشت و در نهایت هم منجر به استعفای تامل برانگیز مهدی تاج به دلیل بیماری قلبی شد! ثبت نام و بازگشت دوباره تاج به صحنه فوتبال پس از آن پرونده جنجالی، مخالفت و انتقادهای زیادی را برانگیخت و تقریبا هیچ کس موافق بازگشت او نبود.
در حالی که منتقدان تاج همان پرونده ویلموتس را برای رد صلاحیت او کافی می دانستند و تنور انتقاد از رئیس سابق داغ بود، اواخر هفته گذشته برخی رسانه ها از شکسته شدن حکم پرونده ویلموتس خبر دادند و مدعی شدند رای صادر شده به نصف کاهش پیدا کرده است.اصلی ترین دلیل شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال دریافت نشدن حقوق ماهانه اش بود که در پرونده های مشابه نظیر استراماچونی،کالدرون و برانکو سرمربیان سابق سرخابی هم تکرار شده بود. اگر این ادعا درست باشد با توجه به انتقاداتی که به نوع قرارداد ویلموتس مطرح شده بود، با شکسته شدن این رای مشخص می شود که دلیل اصلی محکومیت فدراسیون فوتبال در این پرونده پرداخت نکردن پول به سرمربی سابق تیم ملی در یک بازه زمانی هشت ماهه بوده است. البته این خبر جدیدی نیست، حدود هشت ماه قبل بود که شایعه شد حکم پرونده مارک ویلموتس توسط دادگاه CAS از 6.2 میلیون یورو به 2.5 میلیون یورو کاهش پیدا خواهد کرد، خبری که توسط یکی از مدیران وقت فدراسیون فوتبال تایید نشد. حالا طبق ادعای برخی رسانه ها و حتی برخی از اعضای هیئت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال، آن ها امیدوار به کاهش بیشتر جریمه هستند. رسانه ای شدن این خبر به زعم برخی به سود تاج تمام شد چرا که دیگر خبری از آن جریمه هنگفت و تاریخی نیست و پیشتر هم فوتبال ایران جرایم یکی دو میلیون یورویی را در خصوص پرونده های بازیکنان و مربیان خارجی تجربه کرده است. در واقع ویلموتس که بهانه ای برای انتقاد از تاج نزد منتقدانش بود حالا با شکسته شدن حکمش باعث شد رئیس سابق از زیر فشار انتقادات گسترده خارج شود. البته مشکل تاج فقط پرونده ویلموتس نبود که با گذر از آن حکم جنجالی بازگشتش به ساختمان سئول هموار شود.
به باور بسیاری از کارشناسان حقوقی، تاج به دلیل سه دوره عضویت در هیئت فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در انتخابات روز ۸ شهریور شرکت کند و اگر اصرار به این کار دارد باید از فیفا استعلام گرفته شود تا گرفتاری تازه ای گریبان فوتبال ایران را نگیرد. در بند 3 ماده 33 اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است: «هیچ شخصی نمی‌تواند بیش از سه دوره متوالی یا متناوب، در هیئت رئیسه فدراسیون باشد (چه به عنوان رئیس، نایب رئیس یا سایر اعضای هیئت رئیسه)».به زعم بسیاری از کارشناسان حقوقی این بند اساسنامه درباره مهدی تاج صدق می‌کند و این نامزد ریاست فدراسیون فوتبال به واسطه سه دوره حضور در فدراسیون نمی‌‌تواند در این دوره شرکت کند. در این میان اما برخی نیز با پیش کشیدن عطف به ماسبق نشدن سوابق مهدی تاج در سه دوره هیئت رئیسه، در پی تأیید شرایط او برای حضور در انتخابات هستند. این مسئله در کمیته بدوی انتخابات نیز به محل اختلاف تبدیل شده است.در شرایطی که فدراسیون فوتبال بارها و در مسائل مختلف برای رفع هر گونه ابهام با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مکاتبه می‌کند، این بار نیز طبق رویه چنین پیشنهادی مطرح شده و برخی اعضای کمیته بدوی تأکید به این موضوع دارند. به گزارش تسنیم، با وجود این  فشارهای زیادی به موافقان استعلام از فیفا وارد شده که تغییر نظر دهند و برخی از کمیته بدوی خواسته‌اند که چنین کاری را انجام ندهد و در این شرایط فوتبال دوستان باید نگران انتخابات و نتیجه آن هم باشند!