هاآرتص: با وجود حزب‌الله امکان ندارد بتوانیم از میدان گازی «کاریش» بهره‌برداری کنیم

«سید حسن نصرالله» دبیرکل محبوب حزب‌الله در آخرین موضع‌گیری خود راجع به میدان گازی «کاریش» که صهیونیست‌ها به شدت چشم طمع به آن دوخته‌اند گفته بود، اگر حزب‌الله نتواند از حق خود در این میدان گازی بهره‌برداری کند، اسرائیل نخواهد توانست از هیچ یک از میادین نفت و گاز خود در سرزمین‌های اشغالی بهره‌برداری کند. تهدیدهای رهبر مقاومت لبنان تنها تهدید توخالی و لفظی نیست، چنان‌که مرکز مطالعاتی امور عمومی «اورشلیم» وابسته به رژیم آپارتاید اسرائیل پیشتر اشاره کرده بود این تهدیدات «معادله‌ساز است.» کم‌کم جنبه‌های این معادلۀ برساختۀ نصرالله نمایان‌تر می‌شود.
روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص در گزارشی آورده تشدید تنش با حزب‌الله، بازار جهانی انرژی را ناگزیر خواهد کرد تا به طور موقت به فکر جایگزین‌هایی دیگر برای گازی باشد که قرار بود از میدان کاریش استخراج شود. این گزارش که توسط تحلیلگر نظامی‌هاآرتص یعنی «عاموس هرئیل» تهیه شده پیش‌بینی کرده که رژیم صهیونیستی تاریخ آغاز استخراج گاز از میدان کاریش را که برای سپتامبر آینده (شهریور ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق بیندازد.
بر اساس این گزارش، نگرانی نسبت به تاثیر و پیامدهای تنش با حزب‌الله بر آینده میدان کاریش، نه تنها موجب هراس تل‌آویو شده، بلکه اروپایی‌ها را هم که نیاز به جایگزینی واردات گاز از روسیه دارند، نگران کرده است. به نوشته‌هاآرتض، تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی به تحولات جبهه شمالی توجه زیادی دارد.
در همین زمینه، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز گزارش داده که تشکیلات نظامی در تل‌آویو «با جدیت زیاد» به تهدیدهای «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله می‌نگرد. به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشته که «گفت‌و‌گوهای مهم و حساس» بین «آویو کوخاوی»، رئیس‌ستاد ارتش، «بنی گانتز» وزیر جنگ، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر و دیگر مقام‌ها ی صهیونیست انجام شده که طی آنها احتمال و امکان پاسخگویی به حزب‌الله مورد بررسی قرار گرفته است.


ژنرال صهیونیست:
پایگاه‌های هوایی اسرائیل فلج می‌شوند
اعتراف دیگر از صهیونیست‌ها آن‌که «اسحاق بریک» ژنرال ارتش صهیونیست و رئیس‌سابق کمیته رسیدگی به شکایات سربازان در جدیدترین اظهارات خود به عدم آماده بودن پایگاه‌های هوایی این رژیم برای جنگ در چند جبهه اذعان کرد. او افزود، پایگاه‌های نیروی هوایی در جنگ چند جبهه آینده هدفی راهبردی برای دشمن هستند. موشک‌های نقطه‌زن با کلاهک‌های جنگی چند صد کیلویی شلیک خواهند شد همچنین پهپادهای بدون سرنشین روزانه این پایگاه‌ها را از فاصله صدها کیلومتری هدف خواهند گرفت. اسکادران پهپادها روزانه بر فراز پایگاه‌های هوایی به پرواز در خواهند آمد و به شدت‌، فعالیت این پایگاه‌ها و پرواز جنگنده‌ها را هدف خواهند گرفت.