تاج: می‌توانیم فعلا پول ویلموتس را ندهیم

رای نهایی پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق و بلژیکی تیم ملی ایران صادر شد و حالا فدراسیون فوتبال باید بیش از سه میلیون یوروی دیگر به این مربی ناکام بدهد. پس از اعلام رای پرونده ویلموتس همه در انتظار واکنش مهدی تاج  رئیس وقت فدراسیون فوتبال بودند و او هم با حضور در برنامه تلویزیونی ورزشگاه، به برخی سوالات درباره این پرونده پاسخ داد اما هنوز اسرار ناگفته زیادی درباره بزرگ ترین غرامت تاریخ فوتبال ایران و شاید هم جهان وجود دارد. گزیده صحبت های تاج را می خوانید.
 حق مردم است در این خصوص بدانند اما سکوت سه ساله‌ای داشتیم. باید سکوت می‌کردم چون هر چه می‌گفتیم مورد بهره‌برداری وکلای او قرار می‌گرفت.
 زمانی که ویلموتس با ما قرارداد بست قبلا سرمربی بلژیک بود. او 2016 قرارداد بسته بود با مبلغ 1.2 میلیون یورو و ما 2019 با 2.2 میلیون یورو قرارداد بستیم. اعلام کردند شما پول نداشتید چرا با مربی خارجی قرارداد بستید؟ همان زمان با تحریم‌هایی که داشتیم و ترامپ رئیس ‌جمهور آمریکا شد همه چیز تشدید شد. ما زمان کی‌روش مبلغ قرارداد را از پول فیفا می‌دادیم.
 آقای سلطانی‌فر (وزیر سابق ورزش) و رئیس جمهور(حسن روحانی) با درخواست ما برای قرض دو میلیون یورو و این که 10 میلیون دلار از فیفا طلب داریم موافقت کردند و قرار شد مبلغی را قرض بگیریم. ما با بانک مرکزی، مدیرعامل گل‌گهر و ... مذاکره کردیم. همه این ها به شورای امنیت ملی رفت و قرار شد این پول را قرض بگیریم تا از محل طلب فیفا پرداخت شود.


  خودم بارها به فیفا و ای اف سی نامه زده بودم اما آن ها گفته بودند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به ما پول بدهند. همه مسئولان کشور هم در جریان تعویق پرداخت به ویلموتس به خاطر تحریم‌ها بودند. 11 نامه به فیفا و 9 نامه به
ای اف سی زدیم که پول ویلموتس را بدهید. فیفا گفت به دلیل تهدیدات آمریکا نمی‌توانند یک ریال پرداخت کنند.
من از همین جا دعوت می‌کنم کسانی که از فساد در پرونده ویلموتس اطلاع دارند به دادسرا بروند و بگویند به این دلایل در پرونده ویلموتس فساد هست. قرارداد ویلموتس درست بود و من از او دفاع می‌کنم چون مربی نهم جهان بود و کی‌روش مربی هجدهم. الان هم می‌توانیم این پول را ندهیم و جریمه هم به آن تعلق نمی‌گیرد چون می‌توانیم موضوع تحریم را مطرح کنیم. ما از فیفا طلبکاریم.
 من قرارداد را منتشر می‌کنم و اگر حقوقی‌ها یک ایراد گرفتند قبول می‌کنم. پیشنهاد می‌کنم اگر کسی به فساد پی برد جای آن صدا و سیما نیست، دادسراست چون صدا و سیما و رسانه‌ها نمی‌توانند کسی را محکوم کنند.
 اگر به عقب برگردیم دوباره ویلموتس را انتخاب نمی کنیم. من کسانی را می‌آورم که ما را دو بار به جام جهانی برده‌اند. منظورم مثل کی‌روش است ولی می‌تواند خود کی‌روش هم باشد.