شرط ادامه سفرهای استانی اجرای مصوبات دور اول است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه برگزار شد، تنوع اقوام و مذاهب در کشور را یک مزیت و فرصت برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: توجه به این فرصت و مزیت ارزشمند قطعاً موجب رشد و ارتقای کشور خواهد شد.
رئیس‌جمهور افزود: تقدیم ۱۱ هزار شهید اهل سنت در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد که اهل سنت ما متدین و دلداده به انقلاب اسلامی هستند و همه ما نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها وظیفه داریم و احساس مسئولیت می‌کنیم.
رئیسی رفع محرومیت از همه نقاط کشور را وظیفه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: تفاوتی نمی‌کند که این محرومیت در کدام نقطه از کشور و با چه ترکیب قومیتی و مذهبی باشد. دولت مردمی محرومیت را نمی‌پسندد و برای اجرای عدالت و رفع محرومیت از همه مناطق محروم کشور تلاش می‌کند.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی نمایندگان درباره مشکل بیکاری و مسکن برخی مناطق کشور، گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای دولت اولویت است. در این راستا ضروری است تمام تلاش ما معطوف به امیدوار کردن مردم به داشته‌های بسیار ارزشمند کشور و بهره‌برداری از آنها باشد.


رئیسی گفت: رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن، به ویژه مسکن روستایی در دستور کار دولت است و به مسئولان مربوطه تاکید کرده‌ایم ارائه تسهیلات در این زمینه انجام شود.
رئیس‌جمهور درباره ابلاغ و اجرای مصوبات سفرهای استانی که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد نیز تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی حتمی است و دور دوم این سفرها با قید پیگیری اجرای این مصوبات آغاز خواهد شد. علاوه‌بر وزرا، استانداران و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز موظف شده‌اند بر اجرای مصوبات سفرهای استانی پیگیری و نظارت جدی داشته باشند.
رئیسی در ادامه سخنانش به باور دولت مردمی برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای کارآمد فارغ از قومیت و مذهب اشاره کرد و افزود: مکرر اعلام کرده‌ایم به کارگیری نیروهای بومی و کارآمد از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم در گزینش نیروهاست چرا که موجب افزایش انگیزه در بدنه اجرایی کشور خواهد شد.
رئیسی مسئله تامین آب شرب، تقویت زیرساخت‌ها و جاده‌های مواصلاتی و فعال‌‌سازی بازارچه‌های مرزی با هدف ساماندهی به تجارت مرزنشینان را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمیقاً باور داریم رفع محرومیت از مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور در کنار خدمت‌رسانی به مردم موجب تقویت امنیت ملی خواهد شد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیشرفت کشور در گرو همراهی و همدلی است و صف‌بندی و خط‌کشی‌های سیاسی مشکلی از کشور حل نخواهد کرد. به لطف خدای متعال با همکاری و هم‌افزایی شکل گرفته در داخل کشور گره‌های مردم باز و مشکلات‌شان کاسته خواهد شد.
اعتماد به جوانان همواره نتایج درخشانی داشته است
رئیس‌جمهور همچنین در دومین جلسه شورای ‌عالی جوانان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، جمعیت جوانان کشور را یک سرمایه ملی در مسیر رشد و توسعه کشور خواند و با اشاره به اراده جدی دولت در زمینه به کارگیری جوانان و حل مشکلات آنها افزود: اعتماد به جوانان، همواره نتایج درخشانی را در پی داشته است و ثمره این اعتماد در مقاطع حساس و مهم انقلاب اسلامی، محسوس بوده است.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر مسئولیت دولت در حوزه رفع دغدغه‌ها و مشکلات جوانان، تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسکن و دستیابی به آینده اطمینان‌بخش را از مهم‌ترین مسائل امروز جوانان دانست و تاکید کرد که شورای ‌عالی جوانان مکلف است با تشکیل کارگروه‌های ‌اندیشه‌ورزی برای هر یک از این موضوعات تدبیر و چاره‌اندیشی کند.
وی با بیان اینکه ماموریت دولت در رسیدگی به مسائل جوانان با تشکیل شورای‌ عالی جوانان تمام نمی‌شود، تصریح کرد: شورای ‌عالی جوانان باید شورایی فعال و کارآمد در حل مشکلات و مرجعی مورد اعتماد برای جوانان باشد.
آیت‌الله رئیسی بر لزوم استفاده از نظرات خود جوانان برای حل مشکلات‌شان نیز تاکید کرد و گفت: شورای‌ عالی جوانان در هر استان و شهر می‌تواند عرصه‌ای را فراهم کند تا جوانان علاوه‌بر بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود، در هم‌اندیشی و چاره‌جویی برای رفع این مشکلات نیز مشارکت فعال داشته باشند.
رئیس‌جمهور به موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز‌گریزی زد و شورای ‌عالی جوانان را مامور کرد در جلسه آتی خود، آسیب‌شناسی مسائلی چون اعتیاد، طلاق و موضوعات مشابه آن را با نگاهی پیشگیرانه و با همکاری سازمان اجتماعی کشور در دستور کار قرار دهد.
رئیسی با اشاره به پیامدهای نامناسب ارائه برخی از مشاوره‌های غلط در امور جوانان، به شورای ‌عالی جوانان توصیه کرد با استفاده از ظرفیت‌افراد متخصص، مراکزی را برای ارائه مشاوره به جوانان پشتیبانی و فعال کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر اراده دولت بر حمایت عملی و جدی از جوانان، تصریح کرد: جوانان انتظار دارند دولت به مسائل آنها توجه ویژه داشته باشد و ما هم خود را ملزم به حل مشکلات آنها، امیدآفرینی و ایجاد چشم‌اندازی روشن در برابر جوانان می‌دانیم.
رئیس‌جمهور با ابراز گلایه از عملیاتی نشدن همه مفاد قانون تسهیل ازدواج که در سال ۱۳۸۴ تصویب شده، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی در این قانون وجود دارد که می‌توان با اجرای آنها برخی از مشکلات جوانان را حل کرد.
اجرای منظومه فکری امام و رهبری کشور را
به سمت قله‌های پیشرفت رهنمون خواهد کرد
آیت‌الله رئیسی شامگاه پنجشنبه نیز در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی، آزادگان را نماد ایستادگی، بصیرت، توکل، صبر، سپاسگزاری به درگاه حق، انقلابی بودن و انقلابی ماندن دانست و گفت: آزادگان حقیقتا پرچم برافراشته عزت و شکوه در هر کوی و برزن کشورمان هستند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه این پرچم برافراشته، نماد همه ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است، افزود: آزادگان سرافراز کشورمان، چه در دوران اسارت که دشمن را خوار و زبون کرده و به استیصال کشاندند و چه پس از آن در عرصه‌های مختلف همواره پرچم ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی را در اهتزاز نگاه داشتند و مایه عزت کشور و ذلت دشمنان شدند.
رئیسی با بیان اینکه تحمل اسارت در چنگال سفاکان بعثی کار آسانی نبود، بر ضرورت گرامیداشت آزادگان تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه از رخدادها و وقایع دوران دفاع مقدس و از جمله اسارت آزادگان سرافراز کشورمان در بند دشمن بعثی ثبت و ضبط شده است، تنها بخش ‌اندکی از حماسه‌های قهرمانان دفاع از دین و وطن بوده و ضرورت دارد جانفشانی‌‌های این چهره‌های مقاوم و قهرمان به شایستگی به تصویر کشیده شود تا برای عصرها و نسل‌های آینده به عنوان الگو و اسوه باقی بماند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست، در آینده باز هم زمینه برگزاری نشست‌هایی با حضور آزادگان صاحب‌نظر و دغدغه‌مند را فراهم کنند، تا از نظرات و ایده‌های آزادگان به عنوان یکی از دغدغه‌مندترین و دلسوزترین اقشار جامعه، بهره گرفته شود.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز دولت مردمی فرصتی مهم برای رشد و پیشرفت کشور در اختیار دارد، تصریح کرد: این فرصت برآمده اعتماد مردم و رهبر معظم انقلاب، دیدگاه‌های سازنده شما و توجه و دعای خیر خانواده شهدا نسبت به این دولت است.
رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه امروز دشمن نیز این پیام را دریافت کرده است که دولت مردمی مصمم به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته است، خاطرنشان کرد: بر خلاف کسانی که به اشتباه تصور می‌کردند گره‌ها با مدد دست بیگانگان باز می‌شود، اما دولت مردمی عمیقا باور دارد که اگر منظومه فکری امام و رهبری در کشور اجرایی و عملیاتی شود، حتما کشور را به سمت قله‌های پیشرفت رهنمون خواهد شد.
رئیسی در ادامه با بیان اینکه شما ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان در ابتلا و امتحان خود پیروز و سربلند شدید، افزود: شما آزادگان در دورانی که حتی تصور نمی‌کردید شاید روزی آزاد شوید، با اراده‌های پولادین، مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی کردید و او را خوار و زبون کرده و به استیصال کشاندید.
رئیس‌جمهور ادامه داد: شما زمانی که دربند دشمنی سفاک بودید، فقط به خدا و ایمان خود تکیه کردید و باعث امیدواری دوستان انقلاب و ناامیدی دشمنان شدید و دولت مردمی با الگو گرفتن از راه و مرام شما با توکل بر خدا و تکیه به توانمندی‌های داخلی با قدرت و سرعت در مسیر تحقق پیشرفت و عدالت گام برخواهد داشت.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز نسبت به روزگاری که شما در بند دشمن قهرمانانه مقاومت کردید، دشمن به مراتب ضعیف‌تر و جمهوری اسلامی به مراتب قدرتمندتر است، اظهار داشت: قدرت امروز جمهوری اسلامی به برکت ایستادگی و مقاومت قهرمانانه شما و خون‌های شهدا و جانبازان است. امروز دنیا متوجه این مسئله شده و نگاه او به جمهوری اسلامی ایران، نگاه به یک نظام مقتدر و منسجم است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: علم، اقتصاد، کار و تلاش و تجهیزات و تسلیحات نیز برای هر کشوری قدرت می‌آفرینند، اما مهم‌ترین عناصر خلق قدرت در جمهوری اسلامی، شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز کشورمان هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر آن تاکید داشته‌اند.
سایر اخبار این روزنامه