تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکل آب همدان/وزیر نیرو؛ وسط میدان

  برای حل مشکل آب همدان عملیات اجرایی اصلاح شبکه آب این شهر به طور شبانه‌روز در حال انجام است تا از یک سامانه واحد به تمامی نقاط شهر آب برسد. وزیر نیرو هم شخصا به این عملیات سرکشی کرد.
علی‌اکبر محرابیان که نیمه شب جمعه برای ‌پیگیری میدانی پروژه انتقال آب به همدان به محل اجرای این پروژه رفته بود تا بامداد شنبه با حضور در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف اجرای این پروژه در گفت‌وگو با عوامل و مسئولان اجرایی، از نزدیک پیشرفت آن را پیگیری و سپس با تشکیل جلسه‌ای در استانداری با حضور مسئولان استانی و عوامل و پیمانکاران، دستورات لازم را برای تسریع در اجرای پروژه صادر کرد.
وی در حاشیه بازدید میدانی شبانه از پروژه‌های آبرسانی همدان، با اشاره به اجرای خط اصلی انتقال آب به این شهر، اظهار کرد: کاهش شدید آب سد اکباتان از ١١٠٠ لیتر به کمتر از ۴٠٠ لیتر، مشکلاتی برای اهالی شهر همدان به وجود آورده، بر همین اساس به دنبال تامین منابع جدید برای آب این منطقه هستیم.
وزیر نیرو افزود: از نقاط مختلف اطراف همدان در حال آبرسانی به این شهر هستیم، به نحوی که پروژه‌های متعددی در این حوزه تعریف شده و امکانات، تجهیزات و لوازم مورد نیاز از نقاط مختلف کشور و شرکت‌های آبفا به این شهر ارسال شده و به‌طور شبانه‌روزی برای خدمت به هموطنان و حل این مشکل در حال تلاش هستیم.


محرابیان با بیان اینکه امیدواریم مردم به زودی شاهد اثربخشی نتایج تلاش‌های انجام شده باشند، خاطرنشان کرد: روزهای جمعه و شنبه بخشی از آبی که از دست رفته بود، جبران شده و در روزهای آینده میزان آب مورد نیاز باقیمانده هم تامین خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات موجود و وجود دو شبکه آبرسانی در شهر همدان، افزود: این موضوع مشکل دیگری بود که در زمان کاهش آب سد اکباتان، به چشم می‌خورد؛ در طول چند شبانه‌روز گذشته، عملیات اجرایی اصلاح شبکه آغاز شد تا آب از یک سامانه واحد به تمامی نقاط شهر همدان برسد.
وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که با انجام اقدامات لازم، تامین آب شهر همدان به حالت عادی برگردد.
گفتنی است حضور وزیر نیروی دولت سیزدهم در وسط میدان خدمتگزاری به مردم در حالی صورت گرفته که برخی رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و غربگرا همنوا با دشمنان ملت مشغول سیاه‌نمایی علیه نظام و دعوت مردم همدان به آشوب هستند.
بهره‌برداری از خط انتقال آب به شهر قدس
در همین حال، خط انتقال آ‌برسانی به شهر قدس نیز همزمان با هفته دولت و یک‌سالگی دولت سیزدهم با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، با بهره‌برداری از این خط انتقال، 210 لیتر در ثانیه به میزان تولید آب شرب در شهر قدس افزوده و افت فشار شبکه آ‌برسانی در این شهرستان بهبود می‌یابد.
همچنین این خط انتقال به طول 4040 متر و با لوله‌هایی از جنس چدن داکتیل 500 میلی‌متری اجرا شده که با اعتباری افزون بر 430 میلیارد ریال و از محل اعتبارات جاری است.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب: آیت‌الله ناصری بیان نافذی در جهت نشر معارف اخلاقی داشت 5 میلیون تن کالای اساسی در حال ترخیص از بنادر کشور است فاجعه انرژی در اروپا رسانه‌های غربی: به خاطر خدا کاری کنید از خیانت در اِعمال تحریم تا تلاش برای غلبه بر تحریم(یادداشت روز) اخبار ویژه سازمان ملل میانجی یا یک طرف جنگ یمن؟ پس از افتتاح هفتگی پروژه‌های شهری، از ۱۲ بهمن تا عید هر روز افتتاح طرح خواهیم داشت دیدگاه‌های جامعه پزشکی و‌ پرستاری/در تدوین طرح‌ها و لوایح مورد توجه قرار می‌گیرد قالیباف: پیشرفت‌های صنایع دفاعی باید به بخش مردمی منتقل شود تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکل آب همدان/وزیر نیرو؛ وسط میدان امسال در عراق 20 هزار نیرو از آسمان و زمین امنیت پیاده‌روی اربعین را تأمین می‌کنند وزیر جنگ اسرائیل:خروج آمریکا از برجام اشتباه بود برجام نمی‌تواند همه مشکلات ایران را حل کند! 5 میلیون تن کالای اساسی در حال ترخیص از بنادر کشور است 5 میلیون تن کالای اساسی در حال ترخیص از بنادر کشور است