بیان اثرگذار و نافذ در نشر معارف اخلاقی اسلام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربانی و سالک الی‌الله، آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
رحلت عالم ربانی و سالک الی‌الله، آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمه‌الله‌علیه را به عموم مردم اصفهان و به همه ارادتمندان و مستفیدان از فیوضات آن مرحوم و بالخصوص به فرزندان محترم و مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.


این عالم بزرگوار و معلّم اخلاق، وظیفه بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‌مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار می‌بردند؛ رحمت و رضوان خدا بر ایشان باد. از خداوند متعال قبول خدمات و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.»
سیدعلی خامنه‌ای
۵ شهریور ۱۴۰۱
سه روز عزای عمومی در اصفهان
همچنین استاندار اصفهان درپی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری، سه روز عزای عمومی در روزهای پنجم، ششم و هفتم شهریور در استان اصفهان اعلام کرد. 
سید رضا مرتضوی افزود: بر این اساس روز یکشنبه ششم شهریور همزمان با آیین تشییع و تدفین این عالم ربانی شهرستان‌های اصفهان و برخوار تعطیل خواهد بود.
وی همچنین از مردم عالم‌پرور و ولایتمدار استان دعوت کرد تا ضمن حضور باشکوه در مراسم تشییع پیکر پاک آن استاد اخلاق، حماسه‌ای دیگر از تعلق مردمان دیار نصف جهان به علمای شیعه و مروجان مکتب اهل بیت(ع)را رقم بزنند. مطابق تصمیم و اعلام بیت حضرت آیت‌الله ناصری، مراسم تشییع آن مرحوم، صبح امروز (ششم شهریور) در شهر اصفهان برگزار می‌شود. 
همچنین بنابراین اعلام، پیکر آن عالم ربانی در جوار شهدای گلگون کفن این شهر، در گلستان شهدا به خاک سپرده می‌شود.