غبار از دل زدودیم

دو سال فراق از زیارت امام هشتم شیعیان به سر آمد و در هفته گذشته مضجع مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی الرضا علیه‌السلام با حضور حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضایی آکنده از معنویت غبارروبی شد.
رهبر انقلاب در این مدت به احترام جایگاه علم که در تصمیمات ایشان حرف اول را می‌زند و برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا که تجمعات را برای حفظ جان مردم ممنوع کرده بود، از سفر به مشهد مقدس و حضور در بارگاه شریف رضوی خودداری کرده بود و این سیره‌ای شد برای پیروان ایشان در اهمیت دادن به تخصص‌های علمی در زیست دینی و عقلی.
آنگونه که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای گزارش کرده، رهبر معظم انقلاب در سفر به مشهد مقدس - که به دنبال تغییر شرایط کرونایی کشور انجام شد- در مراسم غبارروبی مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام شرکت کردند. این مراسم با حضور جمعی از علما و خادمان حرم رضوی و با تلاوت کلام‌الله مجید و زیارت جامعه کبیره و ذکر مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام در روز‌های پایانی ماه محرم برگزار شد.
طی دو سال گذشته که محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های معمول کشور را تحت تأثیر قرار داده بود، رهبر معظم انقلاب با نگاه علمی و همراهی با دستورالعمل‌های تخصصی، بسیاری از برنامه‌های خود از جمله حضور در مراسم غبارروبی مضجع شریف امام رئوف، سفر نوروزی به مشهد مقدس و همچنین دیدار‌های مردمی و مسئولان را به حالت تعلیق درآوردند تا نفوذ نگاه علمی را در تصمیم‌گیری‌ها به‌عنوان یک روش پذیرفته شده، تبلیغ و ترویج دهند.
امید می‌رود حضور مجدد رهبر انقلاب در آیین غبارروبی از مضجع شریف رضوی، به مدد توسل به آن حضرت ختمی باشد بر گرفتاری چندساله مردم از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و نیز آغازی باشد بر رونق بازار و زندگی و معیشت مردم که همواره در توسل به ولی‌نعمت خود، حضرت رضا علیه‌السلام روزگار گذرانده‌اند.