نابلس خط مقدم مقاومت

گروه جهان/ تقویت فرضیه تغییر کانون مقاومت فلسطین از جنین به نابلس، بنا به اعتراف رسانه‌های رژیم صهیونیستی در حالی برای سران تل‌آویو جدی شده است که در هفته‌های اخیر این رژیم هر عملیات بازداشت فلسطینیان در این منطقه را به صحنه جنگی تمام عیار بدل می‌کند.
به گزارش شبکه خبری العالم، در تازه‌ترین عملیات در منطقه روجیب در شرق نابلس، ارتش این رژیم خانه‌ای را محاصره کرده و هدف چند راکت قرار دادند. در این حمله افراد داخل خانه مجروح شدند اما اشغالگران مانع از اعزام آمبولانس به منطقه برای امدادرسانی به آنها شدند. در همین حال هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد، این اقدامات در حالی رخ داده است که منابع خبری شمار مجروحان درگیری روز سه‌شنبه نابلس را 50 نفر اعلام کرده‌اند. اما در جریان یورش‌ها به این منطقه، مبارزان مقاومت همچنین با شلیک به سمت خودروی 5 نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست، دو تن از آنها را مجروح کرده و پس از به آتش کشیدن خودروی‌شان، موفق به فرار شدند. با این حال، این عملیات که حماس در بیانیه‌ای آن را شکست عملیات اخیر دشمن علیه مقاومت دانسته بود، پایان وحشت آفرینی برای صهیونیست‌ها نبود و بامداد دیروز نیز اتوبوس حامل شهرک‌نشینان در جنوب شهر نابلس هدف تیراندازی قرار گرفت اما از آنجا که هیچ یک از صهیونیست‌ها در آن آسیبی ندیدند به نظر می‌رسد تنها هدف آن ایجاد رعب و وحشت برای شهرک‌نشینان بوده است.
تأکیدی بر شکست صهیونیسم
بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات مقاومتی روز سه‌شنبه مبارزان فلسطینی در نابلس که به زخمی شدن دو صهیونیست منجر شد، تأکید کرد: «این عملیات نشان داد ما در مقابل یک خیزش سراسری و روزافزون در کرانه باختری قرار داریم که تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین خاموش نخواهد شد. مقاومت فلسطین در عملیات نابلس ثابت کرد که دشمن صهیونیستی با‌وجود تمامی بازداشت‌ها و ترورها، قادر به پایان دادن به مقاومت در کرانه باختری نیست و ترور شهید ابراهیم النابلسی و دیگر دوستانش نیز موجب شعله‌ورتر شدن مقاومت در نابلس و سراسر کرانه باختری خواهد شد. ملت و مقاومت فلسطین اکنون این معامله را برقرار کرده‌اند که هر گونه حمله و یورش به شهرهای کرانه باختری توسط نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر با مقابله همه‌جانبه و قاطع مقاومت روبه‌رو خواهد شد و اشغالگران حق ورود به هیچ منطقه فلسطینی‌نشین را نخواهند داشت.»
به نوشته ایسنا به نقل از المیادین، اوهاد حمو، تحلیلگر امور فلسطین در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با تأکید بر نقش کانون جدید مبارزاتی در نابلس گفت: «حماس و جهاد اسلامی نقش مهمی را به نابلس داده‌اند و مرکز درگیری‌ها از جنین به نابلس منتقل شده است. ما بسیار می‌شنویم که جوانان فلسطینی در نابلس تا آخرین گلوله می‌جنگند و این مسأله همزمان با استقبال‌های گسترده رسانه‌ای است. این فلسطینی‌ها می‌خواهند از طریق جنگ تا آخرین نفس، بزرگی خودشان را نشان دهند.»