‌اتصال بیمه‌ تکمیلی به نسخه‌ الکترونیکی

 قرار است تا دو ماه دیگر یعنی اواخر آبان ماه امسال، بیمه‌های تکمیلی بیمه‌های پایه بخصوص تأمین اجتماعی به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک وصل شود؛ اتفاقی که موجب می‌شود، دسترسی بیمه‌شوندگان به خدمات بیمه‌های تکمیلی درمان، هم سریعتر و هم بیشتر شود. این خبری است که روزگذشته رئیس کل بیمه مرکزی درنشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد. به گزارش «ایران»، مجید بهزادپور دراین زمینه گفت: از مهمترین برنامه‌های بیمه مرکزی تکمیل سامانه مربوط به نسخه الکترونیک است؛ طبق هماهنگی‌های انجام شده حداکثر تا 2 ماه آینده بیمه تکمیلی نیز به سامانه سلامت (نسخه الکترونیکی) متصل می‌شود. به گفته وی، هم‌ اکنون خدمات مربوط به بیمه تکمیلی در شرکت‌های بیمه آنلاین انجام می‌شود ولی در بیمه‌های پایه اینطور نیست و بنا داریم حداکثر تا 2 ماه آینده بیمه تکمیلی  به حوزه سلامت وصل شود و ...

​​​​​​​ قرار است تا دو ماه دیگر یعنی اواخر آبان ماه امسال، بیمه‌های تکمیلی بیمه‌های پایه بخصوص تأمین اجتماعی به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک وصل شود؛ اتفاقی که موجب می‌شود، دسترسی بیمه‌شوندگان به خدمات بیمه‌های تکمیلی درمان، هم سریعتر و هم بیشتر شود. این خبری است که روزگذشته رئیس کل بیمه مرکزی درنشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد.
به گزارش «ایران»، مجید بهزادپور دراین زمینه گفت: از مهمترین برنامه‌های بیمه مرکزی تکمیل سامانه مربوط به نسخه الکترونیک است؛ طبق هماهنگی‌های انجام شده حداکثر تا 2 ماه آینده بیمه تکمیلی نیز به سامانه سلامت (نسخه الکترونیکی) متصل می‌شود.


به گفته وی، هم‌ اکنون خدمات مربوط به بیمه تکمیلی در شرکت‌های بیمه آنلاین انجام می‌شود ولی در بیمه‌های پایه اینطور نیست و بنا داریم حداکثر تا 2 ماه آینده بیمه تکمیلی  به حوزه سلامت وصل شود و این کار را با تأمین اجتماعی جلو خواهیم برد.
جزئیات کروکی آنلاین
وی همچنین درخصوص پرداخت آنلاین بیمه توضیح داد: براساس قانون ۲.۵ درصد سقف خسارت طرفین درگیر تصادف نیاز به کروکی ندارد و برای تسهیل خدمات به بیمه‌گران سامانه پرداخت خسارت کمتر از ۲۰ میلیون تومان به صورت آنلاین را طراحی کردیم.
بهزادپور افزود: افراد در تصادفاتی که کمتر از ۲۰ میلیون خسارت است اطلاعات تصادف را ارسال می‌کنند و پس از ارزیابی انجام شده مبلغ به حساب خسارت دیده پرداخت می‌شود. تا کنون پنج شرکت بیمه‌ای به این سامانه متصل شده اند.برای طرح کروکی آنلاین، یک سامانه تعریف کردیم که تا کنون پنج شرکت بیمه در این سامانه عضو شده‌اند.
رئیس بیمه مرکزی درباره سامانه ریسک راننده توضیح داد: این سامانه یکی از تکالیف در بیمه شخص ثالث است و در دو فاز انجام می‌شود و ریسک تصادفات را پیش‌بینی می‌کند و اجرای آن نیازمند قوانین است که پس از نهایی شدن اطلاعات مربوطه به‌زودی منتشر می‌شود.
حق بیمه اربعین نسبت به دو سال قبل افزایش ندارد
رئیس کل بیمه مرکزی دربخش دیگری ازاظهارات خود، گفت: حق بیمه اربعین در مقایسه با دو سال قبل افزایش نداشت اما ارائه خدمات ۳۰ تا ۸۰ درصد بیشتر شد. وی بیان کرد: با توجه به سخنان رئیس جمهورمبنی بر تسهیل سفر اربعین برای زائران، بیمه مرکزی تصمیم گرفت افزایش قیمت نداشته باشد.
ضریب نفوذ بیمه به 2.5 درصد رسید
وی همچنین در گزارشی از عملکرد صنعت بیمه اعلام کرد: حق بیمه تولیدی کشور در سال گذشته ۱۱۵ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۲۷.۵ میلیارد دلار است که سهم ما از حق بیمه دنیا ۴ دهم درصد و سرانه بیمه در کشور ما ۳۲۲ دلار و ضریب نفوذ در کشور ما به حدود ۲.۴ تا ۲.۵ درصد رسیده است. ضریب نفوذ بیمه ما نسبت به منطقه پایین نیست، اما فاصله زیادی تا هدف ضریب ۷ درصدی برنامه توسعه داریم. به گفته وی، حق بیمه تولیدی در دنیا سالانه 6 هزار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌میلیارد دلار است که سهم کشورهای پیشرفته از این رقم 81 درصد، حق بیمه سرانه 5 هزار دلار و ضریب نفوذ جهانی بیمه 7 درصد است. بهزادپور بیان کرد: حق بیمه‌های دریافتی در سال‌های گذشته نسبت به سال قبل از رشدی معادل ۴۱ درصد برخوردار بوده است. در ۴ماهه امسال هم ۵۴.۵ هزار میلیارد حق بیمه دریافت شد که نسبت به مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در سال گذشته ۷۱.۳ میلیون فقره بود که نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد رشد داشته است.
به گفته بهزادپور در ۴ماهه امسال ۲۱ میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل ۲.۸ درصد رشد نشان می‌دهد. خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۸ درصد رشد داشته، در ۴ماهه امسال این رقم به ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین در ۴ماهه امسال ۵۲.۵ میلیون فقره خسارت به ارزش ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که از رشدی معادل ۴۶.۲ درصد برخوردار است.
انتشار اوراق بیمه‌ای
علاوه بر این، رئیس کل بیمه مرکزی از انتشار اوراق بیمه‌ای در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مقدمات این موضوع قبلاً انجام شده است؛ آیین‌نامه اوراق بیمه‌ای تصویب و هماهنگی‌های لازم با بورس نیز انجام شده است. امیدوارم شرکت‌های بیمه با هماهنگی بورس و صنعت بیمه، بزودی اوراق بیمه‌ای را منتشر کنند.
محورهای سند تحول صنعت بیمه
وی با اشاره به سند تحول دولت گفت: این سند با جزئیات بیشتر به صنعت بیمه پرداخته است و پنج محور اصلی مبارزه با فساد، توسعه و ارتقای صنعت بیمه، تحول دیجیتال در فرایندها و محصولات، نظارت مؤثر، کاهش تصدی‌گری و مقررات‌زدایی و مردمی شدن دارد.
بهزادپور گفت: برای رسیدن به دستاوردها در سال‌ جاری ۱۵ پروژه اصلی تعریف شده است که عبارت‌اند از حضور نیروی جوان و ایجاد صندوق نوآوری بیمه، نسخه الکترونیک بیمه تکمیلی، کروکی آنلاین، بیمه آنی، سامانه تقلب و تخلف، سامانه نظارت هوشمند، سامانه ریسک راننده، ساماندهی مقررات بیمه‌ای و مردمی شدن بیمه است.
وی درباره تأثیر احیای برجام بر صنعت بیمه نیز گفت: یک دهه است که ارتباط صنعت بیمه با فضای بین‌الملل قطع است و وضعیت بیمه‌های اتکایی تقریباً به صفر رسیده است. اقدام جدی برای حضوری پررنگ در فضای بین‌الملل تقویت آموزش است. به وزارت امور خارجه پیشنهاد تشکیل میز بیمه را در وزارتخانه  داده‌ایم.
پوشش ۵۰۰ میلیارد دلاری صنعت بیمه
وی در مورد پرتفوی صنعت بیمه با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور از قبیل پتروشیمی‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها، کارخانه‌ها و سایر تجهیزات کشور تحت پوشش صنعت بیمه قرار گرفته است، گفت: ۷۰ درصد از این پرتفوی متعلق به بخش غیردولتی است که مشابه سال قبل بوده، خسارت پرداختی صنعت بیمه هم حدود ۷۰ درصد مربوط به بخش غیردولتی بوده است.