کنگره جهانی اربعین، نماد قدرت اسلام

زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام از ایام‌الله و از شعائر اختصاصی تشیع است که بی‌شک در جهان بشری منحصر به فرد و بی همتا بوده که نه تنها در هیچ مکتب و ملّتی مانندی برای آن نمی‌توان یافت بلکه در زیارات حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) نیز دیده نمی‌شود. تکریم و بزرگداشت یوم‌الله اربعین و زیارت امام حسین علیه السلام در این روز آن قدر مهم و دارای جایگاه برجسته و والا است که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام زیارت اربعین را شعار تشیع و دومین علامت از علایم پنج‌گانه مؤمن می‌دانند. به علاوه بعضی از بزرگان زیارت اربعین را واجب می‌دانند و این نشان‌دهنده این است که اربعین از جایگاه و اهمیت فوق‌العاده‌ای در نزد بزرگان ما مطرح بوده است.
اربعین امتداد واقعه کربلا و بزرگراه زنده نگه‌داشتن عاشورا و تجدید عهد و میثاق با شهدا و سبب ماندگاری نهضت امام حسین (ع) است. شیعیان و به‌ویژه علما و بزرگان تشیع در طول تاریخ مانند امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، به‌رغم همه موانع، با تحمل رنج‌ها و سختی‌ها بر مداومت راهپیمایی اربعین تأکید داشته‌اند. حقیقت این است که اربعین برای امت اسلامی گره گشا و راه گشا است. اربعین به ملل اسلامی جرئت ایستادگی، مقاومت و مبارزه با ظلم و ستم مستکبران و سلطه گران جهانی می‌دهد.
رهبر معظم انقلاب پنج سال قبل از انقلاب در اسفندماه ۱۳۵۲ در اوج خفقان طاغوت در ایران و محرومیت‌ها و فشار‌های ظالمانه حزب بعث در عراق و در زمانی که موضوع راهپیمایی اربعین، نه فقط برای عموم مردم جهان بلکه برای مسلمانان و حتی بسیاری از شیعیان ناشناخته بود، شرکت در راهپیمایی اربعین را شرکت در کنگره عظیم جهانی مسلمانان و به‌عنوان نماد قدرت اسلام معرفی کرده‌اند که سبب دیده شدن مسلمانان و قدرت اسلام می‌شود. راهپیمایی عظیم اربعین مایه افتخار ملل مسلمان و پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است که به جمیع جهات چهره‌ای نورانی، مشعشع و واقعی از اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی می‌کند. حضور چند ده میلیونی مسلمانان در این اجتماع بزرگ و بی نظیر کارآمد‌ترین و قوی‌ترین برگ برنده و آورده جهان اسلام در مواجهه با زیاده خواهی و قلدری نظام سلطه و خنثی‌سازی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام است.
به‌رغم همه توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان کینه توز و شیطانی برای عدم حضور مسلمانان در این راهپیمایی بزرگ، حضور امت اسلامی در مراسم اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و به حق باید گفت راهپیمایی امسال نسبت به تمامی سنوات قبل باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شده و موجب غافلگیری دو کشور عراق و ایران شد. کنگره عظیم اربعین از آن رو نماد اقتدار و قدرت اسلام است که:


۱- ملل متفرق و پراکنده مسلمانان را به امت اسلامی بدل ساخته و در واقع نخ تسبیح آحاد مسلمانان است.
۲- امتداد خط سرخ شهادت و قیام امام حسین علیه السلام و شهدای گلگون کفن کربلا است.
۳- اربعین نماد عزتمندی مسلمانان و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است.
٤- این اجتماع بزرگ ابرژنراتور انرژی ساز برای محور مقاومت است.
۵- تفسیر عینی آیه «سنلقی فی قلوب‌الذین کفرواالرعب» است که خداوند سبحان ترس از این اجتماع بزرگ را به دل دشمنان القا می‌کند.
۶- یادآور سخن شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی است که: به امریکا (نظام سلطه) بگویید از ملت ما (ملت اسلام) عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
۷- اجتماع عظیم مسلمانان در راهپیمایی اربعین نماد عینی اتحاد اسلامی و حرکت به سوی وحدت جهان اسلام است.
۸- خنثی‌کننده توطئه انگلیسی اختلاف افکنی بین «شیعه و سنی»، «عرب و عجم» و... است.
۹- فراخوان عمومی و منادی تقریب بین مذاهب اسلامی است.
۱۰- تصویری روشن از اخلاق عملی در جامعه مهدوی است. در این راهپیمایی زیبا‌ترین ملکات اخلاقی و جلوه‌های اخلاق عملی مسلمانان در خدمت خالصانه، تمام عیار و بی منت در برابر دوربین رسانه‌های جهانی به تصویر کشیده می‌شود.
۱۱- باطل السحر همه تلاش‌های شیطانی ائتلاف اشرار غربی، صهیونیستی و وهابی علیه جهان اسلام است.
۱۲- همان‌گونه که امام راحل سلام‌الله علیه تبیین فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد، راه حکومت جهانی اسلام و تمدن نوین و بزرگ اسلامی نیز از راهپیمایی اربعین می‌گذرد.
۱۳- اجتماع عظیم اربعین حسینی برافراشتن پرچم آمادگی برای جهاد و غلبه اسلام سیاسی و انقلابی بر اسلام محافظه‌کار و اسلام امریکایی است.
۱٤- بی‌شک اربعین بزرگ‌ترین و مؤثر‌ترین جلوه جهاد عظیم تبیین و روشنگری و خنثی‌کننده خط تحریف در جنگ روایت‌گری است.
۱۵- حضور میلیونی عاشقان حسینی در این مراسم با عظمت موجب تقویت روحیه دفاع از دین و عزت اسلامی است.
۱۶- در برابر توطئه غرب برای نظم نوین امریکایی، راهپیمایی اربعین جهان بشری را به تحول و نظم نوین انسانی فرا می‌خواند و مقدمه تحول جهانی است.
۱۷- اربعین در سایه حضور میلیونی مسلمانان دارای قدرت تاریخ‌سازی است.
۱۸- در مقیاس کوچک این راهپیمایی، بزرگ‌ترین نماد برادری و همبستگی ملت ایران و عراق است.
۱۹- سیل خروشان ملل اسلامی در راهپیمایی اربعین نشانگر عشق بسیاری از ملت‌های جهان به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام بوده و حرکت آنان در کنار هم نشان‌دهنده علاقه‌مندی مسلمانان به مشی حسینی است.
۲۰- اربعین به ملل اسلامی جرئت ایستادگی، مقاومت و مبارزه با ظلم و ستم مستکبران و سلطه گران جهانی می‌دهد.
۲۱- راهپیمایی اربعین، اقوام مسلمان را به صراط امت اسلامی تبدیل و رود‌های کوچک را به هم پیوند داده و به بزرگ‌ترین رودخانه خروشان مبارزه با شیاطین انسانی و ابلیس تبدیل می‌کند.
۲۲- و در یک کلمه کنگره عظیم اربعین نماد اقتدار و قدرت فرامنطقه‌ای اسلام و اعلام حضور اسلام به‌عنوان قوی‌ترین نیروی انسانی علیه جهل و نامردمی است.