مردم اعتراضات ضدامنیتی نکنند

جلیل رحیمی
مردم حرف و مطالباتی دارند که باید شنیده شود حال چه در قالب انتقادات باشد چه اعتراضات و راهپیمایی، باید به خواسته‌های ملت توجه کنیم و در تلاش باشیم در چارچوب قانون و توان کشور آن‌ها را برآورده و برطرف کنیم اما از طرف دیگر از مردم این توقع می‌رود بین اغتشاش و اقدامات ضدامنیتی معاندان، سلطنت‌طلب‌ها، تجزیه‌طلب‌ها و منافقین که هزار و یک دشمنی با ایران دارند خودشان را تفکیک نمایند و ابزار این گروهک‌ها نشوند چون ملت صاحب اختیار ما هستند اما با منافق و تجزیه‌طلب و‌ گروهک‌های مسلح تعارف نداریم .
در هر کشوری هنگامی که حوادث تلخی مانند حوادث اخیر کشور ما رخ می‌دهد برای برقراری نظم و امنیت، پلیس و نیروهای امنیتی طبیعتا اقدام به بازداشت افراد شاخص حاضر در اغتشاشات می‌کنند اما اکنون لازم است بعد از بازجویی و بررسی‌های اولیه تفکیکی بین افراد تشکیلاتی و ضدانقلاب با مردم معترض عادی اتفاق بیفتد که قطعا این اتفاق خواهد افتاد.
باید بین کسانی که خط‌دهنده اغتشاشات هستند و به طور سازمان‌یافته و مرتب با گروهک‌ها و تشکیلات ضد‌انقلاب و تجزیه‌طلب همکاری نموده و اقدامات ضدامنیتی انجام می‌دهند تفکیکی با کسانی که از سر هیجانات و طرح مطالبات و خواسته‌های خود وارد این عرصه شدند و هیچ ارتباطی با تشکیلات ضدانقلاب ندارند و به اصطلاح انگیزه خاص ضد‌امنیتی ندارند، صورت گیرد.


به اعتقاد من با افرادی که سوءسابقه ندارند و از اعضای تشکیلات ضدانقلاب نیستند نباید اقدام و برخوردهای قضایی و امنیتی تند انجام شود. زیرا این افراد شهروند عادی جامعه هستند و اعتراضات و خواسته‌هایی را بیان کرده‌اند و اگر کار به اغتشاش کشیده باید آسیب‌شناسی کنیم چه شیوه‌های قانونی برای طرح مطالبات مردم وجود دارد که استفاده نکرده‌ایم. اما در مورد افرادی که دارای ارتباط و سازماندهی تشکیلاتی هستند و اقدام علیه امنیت کشور، ماموران نیروی انتظامی و امنیتی انجام می‌دهند و یا به نحوی می‌خواهند اعتراضات مردمی را به ساختار‌شکنی علیه نظام و به سمت تخریب،‌ اغتشاش و آشوب سوق دهند، باید با آنها برخورد قضایی لازم صورت گیرد.
همچنین رسانه‌های داخلی ما باید منصفانه با این حوادث برخورد کنند‌ هم مطالبات به حق مردم را بشنوند هم‌پای درد دل قوای انتظامی و امنیتی و مدیران سیاسی کشور بنشینند، این ارتباطات بین رسانه‌ها و مردم و بخش‌های قوه‌قضائیه و امنیتی برقرار شود تا واقعیت‌ها بیان شود. این‌گونه هم خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم بیان می‌شود و هم این‌که اجازه داده نمی‌شود رسانه‌های غربی هر خبرسازی و آمارسازی را با حوادث کشور انجام دهند.