رؤیای سرنگونی و تجزیه ایران

وزير ارشاد دولت اصلاحات در توئيت‌هايي نوشت اعتراض که حق طبيعى مردم است، تبديل به محملى براى آشوب و براندازى شده‌است.
عطاءالله مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات در رشته توئيت‌هايي با اشاره به اغتشاشات اخير و بيانيه روز گذشته وزارت اطلاعات، اتفاقات زاهدان و اشنويه را تلاش براي تجزيه و براندازي نظام جمهوري اسلامي دانست.
مهاجراني نوشت: يکم؛ حمله ارتش عراق به ايران و اشغال بيش از ده‌هزار کيلومتر از خاک ايران ـ به‌اندازه مساحت لبنان! ـ در واقع حمله ورشو و ناتو و کشورهاى عربى منطقه، به ايران بود، گمان مى‌کردند؛ انقلاب اسلامى را متوقف، نظام جمهورى اسلامى را سرنگون و ايران را تجزيه ملى و سرزمينى مى‌کنند، شکست خوردند.
دوم؛ مسعود رجوى در گفتگو با پروژه تاريخ شفاهى ايران، دانشگاه هاروارد در 8 خرداد 1363 از سرنگونى جمهورى اسلامى سخن گفته است. به‌نظر او با رحلت امام خمينى، نظام سرنگون مى‌شود.


سوم؛ البته ابوالحسن بنى‌صدر هم در رؤياى سرنگونى جمهورى اسلامى بوده است. بنى‌صدر در يادداشت 30 شهريور 1360 از پيروزى انقلاب به‌رهبرى خود و حذف امام خمينى سخن گفته است. صدام و رجوى و بنى‌صدر رفته‌اند اما رؤياى سرنگونى جمهورى اسلامى همچنان برجاست!
چهارم؛ در آشوب آبان 1398، وزارت خارجه آمريکا و شخص پمپئو اتاق فرمان براندازى بود.
پنجم؛ جان بولتون صراحت بيشترى به‌خرج داد و در کارناوال سازمان مجاهدين خلق در پاريس گفت: «سال آينده در تهران خواهيم بود»! منظورش سال 1398 بود.
ششم؛ حادثه درگذشت تلخ مهسا امينى، فرصتى براى تحقق همان سناريوست. اعتراض که حق طبيعى مردم است، تبديل به محملى براى آشوب و براندازى مى‌شود.
هفتم؛ بيانيه بسيار مهم وزارت اطلاعات در واقع تبيين همان سناريوست. يورش به کلانترى‌ها در زاهدان و يا طرح اشنويه در آذربايجان غربى، نشانه‌هاى همان سناريوست که اتاق فرمان ظاهرى‌اش شبکه‌هاى تلويزيونى فارسى‌زبان است.
هشتم؛ مى‌بايست بين اعتراض مردمى و سناريوى آشوب تمايز قائل شد.