پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته / همه نظرسنجی‌ها ادامه بن‌بست را نشان می‌دهند

  سرويس خارجي-صهيونيست‌ها صبح روز سه شنبه بارديگر براي پنجمين بار طي چهار سال گذشته به پاي صندوق‌هاي راي انتخابات كنست(پارلمان تل آويو) رفتند تا شانس خود را براي پايان دادن به بن بست سياسي چهار ساله اين رژيم آزمايش كنند. اين انتخابات قرار است نمايندگان احزاب مختلف صهيونيست را براي تعيين نخست وزير و كابينه به پارلمان بفرستد، اما تا يك روز قبل از برگزاري اين انتخابات نتایج نظرسنجی‌هاي مختلف و شرایط  داخلی رژیم صهیونیستی نشان مي داد كه به‌واسطه شکاف اجتماعی موجود در سرزمین‌های اشغالی،  امیدی برای رهایی از این بن بست سیاسی نيست. نتايج نظرسنجي از سوي حداقل چهار منبع رسمي در تل آويو شامل روزنامه معاریو ، شبکه 13‌، شبکه کان و شبکه ۱۲ همگي به صورت مشابهي پيش‌بيني كردند كه هيچ حزب سياسي در انتخابات اخير قادر به كسب اكثريت لازم براي تشكيل كابينه نخواهد بود.
در واقع در همه انتخابات‌هايي كه در چهار سال گذشته برگزار شده، هيچ حزب سياسي قادر به دستيابي به راي اكثريت نبوده است و آراي راي دهندگان ميان حزب‌هاي مختلف و كوچك پراكنده شده و اين احزاب نيز نتوانسته‌اند براي تعيين نخست وزير به يك ائتلاف و جمع بندي برسند. از همين رو كليه پارلمان‌هاي چهارسال گذشته رژيم صهيونيستي در كمتر از يك‌سال منحل شده‌اند. به باور عمده تحلیل گران صهیونیست در تل آويو، بن بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی، برآمده از شکاف اجتماعی و نزاع هویتی داخلی است و اين همان چیزی است که موجب شده تا صهیونیست‌ها بارها نگران فروپاشی خود در دهه 80 اشغال فلسطين يعني در همين سال‌ها باشند.
التماس براي راي دادن
انتخابات روز سه شنبه براي صهيونيست‌ها بسيار حياتي بود، از همين رو دو جناح اصلي در اين انتخابات يعني حزب ليكود


به رهبري «بنيامين نتانياهو»، نخست وزير سابق و در مقابل او «يائير لاپيد»، نخست وزير فعلي هركاري كردند تا بتوانند طرف مقابل را شكست دهند. علاوه‌بر نتانیاهو و یائیر لاپید، ائتلاف جریان راست افراطی تحت هدایت «بزالل اسموتریچ» و «إیتمار بن غفیر» نیز بازیگر سوم این انتخابات بود. با اين حال همه اين جريان‌ها براي جذب راي دست به يك‌سري اقدامات عجيب زدند. يائير لاپيد قبل از انتخابات به سمت توافق با لبنان رفت تا بتواند به سبد راي خود بيفزايد، اما به نظر نمي رسد كه توافق بر سر مرز دريايي با لبنان كمكي به لاپيد كرده باشد.
از سوي ديگر، روز برگزاري انتخابات نتانياهو دست به اقدامات عجيب و غريب زد. او تعدادي ليوان را روي هم چيد و در تصوير ويدئويي گفت همه اين 60 ليوان، نيازمند يك ليوان براي تكميل است تا 61 ليوان بشود، وگرنه همه آن 60 ليوان فروخواهد پاشيد. اشاره نتانياهو به 61 كرسي موردنياز در پارلمان براي تشكيل كابينه بود. در واقع احزاب صهيونيستي نياز به كسب 61 صندلي از 120 صندلي پارلمان دارند تا بتوانند كابينه موردنياز را تشكيل دهند. نتانياهو و همسرش سارا، همچنين پس از راي دادن به خوابگاه دانشجويي رفتند و دانشجوها را از خواب بيدار كردند تا به پاي صندوق راي بروند. او حتي در كوچه‌هاي سنگ فرش بيت المقدس درب خانه‌ها را زد و يك به يك از خانواده‌ها خواست تا راي دهند.
البته عادت هميشگي نامزدهاي انتخاباتي رژيم صهيونيستي رفتن پای دیوار ندبه و‌انداختن کاغذ درون درز دیوارهاست. نتانیاهو هم قبل از طلوع خورشید به پاي ديوار است و اين كار را انجام داد. در روز انتخابات، نتانياهو همچنين به نفع حزب خودش توئيت زد و نوشت: «به لیکود رای می‌دهیم تا لاپید (نخست‌وزیر کنونی) رو برگردونیم به گویندگی‌اش(شغل قبلي يائير لاپيد، نخست وزير فعلي).» از سوي ديگر، لاپید هم قبل از رای دادن به كنار دیوار ندبه رفت تا براي پيروزي خودش دعا كند.
همچنين ایتامار بن غفیر، سیاستمدار راست افراطی با انتشار تصویري سوار بر بالگرد ادعا کرد كه برای جلوگیری از افزایش رأی بنی گانتز، وزير جنگ فعلي با بالگرد به منطقه شارون پرواز کرده است. او ادعا كرد كه یا گانتز به کابینه راه خواهد یافت یا خودش!
شيوه راي دادن
راي دادن در مناطق اشغالي صهيونيستي براساس انتخاب كارت است. هر کارت (که با یک تا چند حروف مشخص شده) نشان یک لیست است. هر فرد که در انتخابات شرکت می‌کند یک کارت را انتخاب و رای خود را به صندوق می‌اندازد(یعنی هر فرد تنها به یک لیست رای می‌دهد.) آن‌گاه درصد آرای آن لیست تعداد صندلی‌های آن لیست را مشخص می‌کند.
نرخ مشاركت براي نتانیاهو نگران كننده بود و او در نيمه ظهر در حساب توئیتري اش عکسی گذاشت که صف مناطق وابسته به لیکود را خالی نشان مي داد، به همين دليل او نوشت: «برید رای بدید تا از دست لاپید و گانتز نجات پیدا کنید!» اما خیلی زود مشخص شد كه عكس نتانياهو تقبلي و مربوط به سال‌هاي گذشته است، چون يكي از كاربران زیر پست نتانياهو تصاویری گذاشت که نشان داد نتانياهو دقیقا همین تصویر را سال 2019 هم براي ترغيب صهيونيست‌ها به راي دادن به او منتشر کرده بود و با همین ادعا درخواست کرده بود که طرفدارانش به پاي صندوق‌ها بیایند!
با اين حال براساس آمار منابع صهيونيستي تا ساعت 4 بعد از ظهر ديروز 3 میلیون و 224 هزار و 351 نفر در انتخابات شرکت کردند كه این ميزان بیشترین میزان مشارکت پس از انتخابات 1999 بوده است. براين اساس تا ساعت 16 نرخ مشاركت در انتخابات 52 درصد اعلام شد.
يك عامل مهم افزايش نرخ مشاركت در انتخابات روز گذشته، ترس و نگراني صهيونيست‌ها از آينده خود بدليل افزايش تنش‌ها و درگيري‌ها در مناطق كرانه باختري بود. در واقع طي چند سال گذشته همزمان با بن بست سياسي در تل آويو، كرانه باختري و حتي مناطق اشغالي 1948 شاهد شديدترين درگيري‌هاي مسلحانه بوده است و به اذعان منابع رسمي در تل آويو عمليات مسلحانه فلسطيني‌ها در 10 ماه گذشته 44 درصد افزايش داشته است. همين نگراني و ترس باعث شد تا نرخ مشاركت اين دوره از انتخابات در تل آويو بيشتر از دوره‌هاي مشابه طي يك دهه گذشته باشد.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات بسته حمایتی دولت از مشاغل اینترنتی از تخفیف‌های مالیاتی تا وام‌های بانکی یک پای جنگ؛ از یمن تا اوکراین (یادداشت روز) اخبار ویژه پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته / همه نظرسنجی‌ها ادامه بن‌بست را نشان می‌دهند چهارمین روز سبزپوشی بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص تمدید تهاتر گاز و برق بین ایران و ارمنستان تا پایان 1409 با امضای یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی در بخش انرژی اعتراض خانواده شهدا و ایثارگران به حمایت دولت آلمان از عوامل داخلی و خارجی داعش نتانیاهو: توافق مرزی با لبنان تسلیم محض در برابر حزب‌الله بود اعتماد دوباره مجلس به فاطمی‌امین «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری شد آیت‌الله «عباسعلی اختری» درگذشت تیرباران عاشقان امام زمان(عج) توسط بهائیان جزئیات بسته حمایتی دولت از مشاغل اینترنتی از تخفیف‌های مالیاتی تا وام‌های بانکی جزئیات بسته حمایتی دولت از مشاغل اینترنتی از تخفیف‌های مالیاتی تا وام‌های بانکی