رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد جبران عقب ماندگی‌های 5 ساله در حوزه سلامت

رئیس جمهوری بابیان اینکه اغتشاش و تلاش برای بهم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد، تاکید کرد: حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود.
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه و همزمان با روز دانش آموز،‌ در نشستی ۴ ساعته در جمع دانش‌آموزان شرکت کننده در اولین دوره «اردوهای راهیان پیشرفت»، با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیاری دارد که عموم مردم و حتی عده زیادی از نخبگان اطلاعات دقیق و کاملی از آنها ندارند، ابراز امیدواری کرد که برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همانند اردوهای راهیان نور برکات زیادی برای کشور داشته باشد.
رئیس جمهوری آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را عاملی برای تقویت انگیزه و اراده آنان دانست و گفت: دانش‌آموزان با دیدن پیشرفت‌های بدست آمده خواهند دانست که هر جا بیشتر محدودیت و تحریم داشتیم، با اراده و عزم محققان بیشتر پیشرفت کردیم و همین پیشرفت و اراده برای قوی شدن است که دشمن را به تکاپو برای طراحی توطئه‌های جدید انداخته است.
رئیسی دانش‌آموزان و دانشجویان و به ویژه اعضای تیم‌های المپیادی را نماد و نمود پیشرفت کشور دانست و بر شناسایی این استعدادها و فراهم کردن شرایط لازم برای تداوم رشد و تعالی آنها تاکید کرد و گفت: نخبگان باید با شناخت نظام مسائل کشور، توانمندی‌هایشان را در مسیر رفع این مسائل به کار گیرند.


رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت مدیریت دانش، مدیریت صحیح دانش تولید شده را موجب افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی سایر بخش‌ها از دانش تولید شده دانست.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: اغتشاش و تلاش برای بهم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد و حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز ایران و شهرهای مختلف ما امن هستند، گفت: آمریکایی‌ها و دشمنان ما دنبال این بودند که با پیاده کردن نمونه کارهای خود در لیبی و سوریه کشور را ناامن کنند اما جز شکست نصیب شان نشد.
بر جبران عقب‌ماندگی‌های ۵ ساله در حوزه سلامت
رئیس جمهوری همچنین روز گذشته در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که پس از ۵ ساله وقفه برگزار شد، بر تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های ۵ ساله در زمینه سلامت جسمی و روانی جامعه تاکید کرد.
رئیس جمهوری در این جلسه با بیان این‌که «شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی» ماموریت بسیار خطیری در حفظ سلامت جامعه دارد بر تحقق کامل ماموریت این شورا با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها بخصوص ظرفیت مشارکت مردمی و بخش خصوصی تاکید کرد.
رئیسی همه دستگاه‌های کشور را در حفظ سلامت مردم و جامعه مسئول دانست و تاکید کرد: شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی با پرداختن به مهمترین مسائل مبتلا به سلامت جسمی و روانی جامعه راهبردهای لازم را در این زمینه ترسیم کند تا با اجرای آنها از سوی دستگاه‌های مربوط، عقب‌ماندگی‌های ۵ سال گذشته جبران شود.
رئیس‌ جمهوری در ادامه افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه خدمات سلامت و امنیت غذایی را نیاز کشور دانست و گفت: مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه خدمات سلامت و امنیت غذایی بسیاری از مشکلات و کمبودها را مرتفع خواهد کرد.
تامین غذای سالم، خدمات جامع سلامت، بهره‌مندی عادلانه مردم از سبد سلامت، سلامت روانی جامعه، سبک زندگی مطلوب و حمایت از خانواده و همچنین توجه به مسائلی که سلامت را تهدید می‌کند و علل آن از دیگر مواردی بود که رئیس جمهوری به‌عنوان اولویت‌های دولت در حوزه سلامت برشمرد.
اضافه شدن سالانه ۱۵ درصد به ظرفیت ناوگان اورژانس کشور
رئیسی همچنین حوادث ترافیکی و جاده‌ای را از مشکلات آزاردهنده در حوزه سلامت عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تقویت سازمان‌های امدادی از جمله اورژانس، افزود: دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و وزارت راه باید راهکارهای کاهش نرخ مرگ و میر جاده‌ای را بررسی و به فوریت عملیاتی کنند تا ما هر ساله شاهد مرگ هزاران نفر از هموطنان و داغدار شدن خانواده‌هایشان در حوادث جاده‌ای نباشیم.
به‌کارگیری پرسنل کارآمد و متعهد در حوزه سلامت، اضافه شدن سالانه ۱۵ درصد به ظرفیت ناوگان اورژانس کشور، پیش‌بینی پایگاه‌های اورژانس در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های در حال احداث، گنجاندن آموزش‌های کمک‌های اولیه در کتب درسی و افزایش مراکز پیشگیری و درمان سلامت از جمله مصوبات این جلسه بود.
قدردانی رئیس جمهوری از پرستاران
سید ابراهیم رئیسی همچنین روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز خرسندی از کاهش آمار ابتلاء و متوفیان این بیماری و بهبود وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور بر تداوم آموزش و رعایت کامل ضوابط بهداشتی برای عبور ایمن از سویه‌های جدید بیماری تاکید کرد.
رئیس جمهوری با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فصلی در کنار بیماری کرونا گفت: کارشناسان تنها راه پیشگیری از بیماری و کاهش ابتلاء را استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌دانند که انتظار می‌رود مردم به ویژه در اماکن عمومی پرتردد نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند. اتخاذ تدابیر لازم برای گسترش پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی به منظور کاهش هزینه داروها در سبد خانوار از دیگر تاکیدات رئیس جمهوری در جلسه امروز بود.
 رئیسی با اشاره به نزدیک بودن روز پرستار، از زحمات پرستاران در خدمت‌رسانی به بیماران و صیانت از جان مردم به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا قدردانی و بر تسریع در پرداخت معوقات تعرفه پرستاری تاکید کرد و آن را قدردانی عملی از این قشر زحمتکش دانست.
در این جلسه همچنین با توجه به برگزاری قریب الوقوع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و تردد هموطنان و گردشگران بین ایران و قطر، بر ضرورت انجام تست پی.سی.آر از مسافران در مبادی ورودی کشور در این ایام تاکید شد.
سایر اخبار این روزنامه
فروشندگان خانه از فروش منصرف شدند قفل دلار بر بازار مسکن فروشندگان خانه از فروش منصرف شدند قفل دلار بر بازار مسکن «ابتکار» بر اساس اظهارات امیرعبداللهیان بررسی می‌کند موضع جدید ایران در مورد ارسال پهپاد به روسیه رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد جبران عقب ماندگی‌های 5 ساله در حوزه سلامت پیمان مولوی دلار به اقتصاد تمام جهان گره خورده است سکوت رئیسی در برابر انتقاد و تمجید از محدودیت‌های اینترنت کسب‌وکارهای متوسط و کوچک در مسیر تعدیل و تعطیلی 88 درصد از مساحت کشور تحت تاثیر پدیده بیابان‌زایی قرار گرفته است ایران در حلقه کمربند خشکسالی ایست دلار به معاملات خودرو؛ قیمت ۲۰۷ به ۴۴۵ میلیون رسید بی‌تاثیری خبر واردات خودرو بر بازار پرتاب زیرمداری ماهواره بر «قائم ۱۰۰» با موفقیت انجام شد علی لاریجانی: نیاز امروز ما گوش‌دادن است عدم تامین نقدینگی بزرگترین چالش صنعت دارویی شناسایی و مسدودسازی ۲۳۰۰ حساب بانکی فعالان غیرمجاز ارزی تاکید سردار حاجی‌زاده بر رسیدن به فناوری‌های نوین واکنش ثبت احوال به گزارش سازمان ملل درباره نام مهسا امینی