قهرمانی از خزر تا خلیج فارس

گروه ورزشی / جام جهانی کشتی فرنگی از دیروز با حضور 5 تیم ایران، ترکیه، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان و منتخب جهان در باکو آغاز شد و شاگردان رنگرز در اولین گام به مصاف ترکیه رفتند و موفق شدند 6-4 از سد این تیم عبور کنند. تیم کشورمان در دیدار دوم خود به مصاف قرقیزستان رفت و 8-2 به پیروزی رسید تا بتواند راهی فینال شود. شاگردان رنگرز در دیدار فینال برابر آذربایجان قرار گرفتند و این تیم را 5-5 شکست دادند و قهرمان جهان شدند. نتایج کشتی فینال به این شرح است:
55 کیلوگرم: پویا دادمرز 1 - الدانیز عزیزلی 4
60 کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد 5 – نیهات زاهید ممدلی 4
63 کیلوگرم: ایمان محمدی 8 – طالح ممدوف صفر


67 کیلوگرم: سید دانیال سهرابی 1 – حسرت جعفراف 5
72 کیلوگرم: محمدرضا رستمی 3 – اولوی غنی‌زاده 4
77 کیلوگرم: عارف حبیب اللهی 1 – سانان سلیمان اف 7
82 کیلوگرم: محمدحسین محمودی 1 – رفیق حسین اف 5
87 کیلوگرم: ابوالفضل چوبانی 2 – موراد احمدی یف 1
97 کیلوگرم: مهدی بالی 5 – عاریف نیفتواله یف 2
130 کیلوگرم: علی اکبر یوسفی5 – بکا کاندلاکی 3
اتحادیه جهانی کشتی مبلغ ۷۰ هزار فرانک سوئیس را که تقریباً معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است به عنوان جایزه تیم نخست به ایران اهدا خواهد کرد. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز اعلام کرد، تمامی این مبلغ بین اعضای تیم ملی کشتی فرنگی و کادر فنی ایران تقسیم خواهد شد.
ایران برزیل را برد و قهرمان شد
همزمان با مسابقه فینال جام جهانی کشتی فرنگی،  تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان، دیشب در دیدار فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی 2022 امارات، به مصاف برزیل رفت و با پیروزی 2-1 به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت. حمید بهزادپور (دروازه بان)، مسلم مسیگر (کاپیتان)، محمد احمد احمدزاده، امیرحسین اکبری و محمد معصومی‌زاده بازیکنانی بودند که بازی را برای ایران آغاز کردند و مصطفی کیانی، علی‌میرشکاری، مهدی شیرمحمدی، موحد محمدپور، سید مهدی میرجلیلی، سعید پیرامون و محمدعلی مختاری هم نیمکت‌نشینان ایران در شروع این بازی بودند.  گل‌های شاگردان نادری را در این بازی محمد احمد‌زاده و سعید پیرامون به ثمر رساندند. تیم ملی کشورمان با این قهرمانی به همراه روسیه با 4 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌های جام بین قاره‌ای محسوب می‌‌شوند. 
در دیدار رده‌بندی این مسابقات، امارات و پاراگوئه به مصاف هم رفتند که پاراگوئه 4-1 پیروز شد و عنوان سومی این رقابت‌ها را به‌دست آورد. امیرحسین اکبری، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها (MVP) انتخاب شد.
 از مهم‌ترین گل‌های اکبری می‌توان به گل پیروزی‌بخش او مقابل ژاپن اشاره کرد. حمید بهزادپور، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز به عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها انتخاب شد و جایزه خود را دریافت کرد.