ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

روز گذشته مصاحبه وزیر اطلاعات با سایت پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شد . حجت الاسلام خطیب در این مصاحبه ابعاد گوناگون اغتشاشات اخیر را بررسی کرد. وی در این مصاحبه از نقش سرویس های جاسوسی دشمن در طرح ریزی ، اجرا و هدایت اغتشاشات گفت و برخی از مصادیق آن را عنوان کرد. 
اظهارات وزیر اطلاعات در حالی مطرح شد که پیش از آن  نهادهای اطلاعاتی کشور 4 بیانیه درباره اغتشاشات و حوادث مرتبط با آن صادر کردند. در اولین بیانیه وزارت اطلاعات جزئیاتی از روند دستگیری ها و نقش آفرینی گروه های معاند و تجزیه طلب در اغتشاشات اخیر منتشر کرد. در بیانیه دوم که به صورت مشترک میان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه منتشر شد پروژه «ویران سازی» توسط دشمنان تشریح شد. دو بیانیه نیز درباره حادثه تروریستی شاهچراغ توسط وزارت اطلاعات منتشر شد. 
کنار هم قراردادن این بیانیه ها و همچنین مصاحبه وزیر اطلاعات طرحی را افشا می‌کند که حاکی از یک نقشه ضدامنیتی پیچیده و کم‌سابقه علیه ایران بوده است. این نقشه ضدامنیتی که از شهریور 1401 در فاز اجرایی قرار گرفت، در دورنمای خود یک «جنگ ترکیبی» را متشکل از کلیه ابعاد مذکور با هدایت کلیه طراحان و با اجرای کلیه ارکان عملیاتی خود به منصه ظهور گذاشت و با هوشیاری مردم و دولت، به اهداف شوم خود نرسید.در ادامه متن کامل مصاحبه وزیر اطلاعات را می خوانید؛ 
امنیت در زمره آن دسته از موضوعاتی است که از فرط عادی بودن شاید به چشم خیلی‌ها نیاید، با این حال از لایه‌‌های مهم و پنهان رشد و پویایی هر جامعه‌‌ای محسوب می‌شود. بحث را از اهمیت همین موضوع شروع کنیم. بودن یا نبودن این نعمت بزرگ چه وضعیتی برای یک جامعه رقم خواهد زد؟


پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم امنیت را «نعمت» می‌خوانند، همپای سلامتی و می‌فرمایند این دو نعمت مورد توجه قرار نمی‌گیرند مگر زمانی که نباشند «نعمتان مجهولتان، الصحة و الامان.» این‌ را همه ملت‌هایی که دچار ناامنی شده‌‌اند و همه افرادی که گرفتار بیماری شده‌‌اند با تمام وجود درک کرده و تأیید می‌کنند. شما این سؤال را از ملت‌هایی که دچار پروژه وحشیانه «ویران‌سازی» شده‌‌اند، بپرسید. مشخصاً از ملت‌های عراق، سوریه، لیبی، یمن و افغانستان. دقیق‌ترین پاسخ‌ها را دریافت خواهید کرد.
پیش‌نیاز بنیادین در مقوله دانش و فناوری، پیشرفت‌های اقتصادی، مسائل معیشتی و شهروندی، سازندگی کشور، پیشرفت‌ها و بالندگی فرهنگی و همه مقوله‌‌هایی که به نحوی افتخارات ملی با آن گره خورده، امنیت است. مسیر صعود به قله افتخارات کشور از مسیر امنیت عبور می‌کند. امنیت یک کالای عمومی است که تمام مردم از آن بهره می‌برند. هر کس در این سرزمین زندگی کند در هر رده و سنی که باشد از امنیت بهره‌‌مند است. شرط حرکت عظیم اجتماعی برای یک ملت در درجه نخست امنیت است. امنیت ملی برای ملت از همه چیز واجب‌تر است. تأمین امنیت نیز ابعاد مختلف دارد که باید مورد توجه باشد.
امنیت، پیش‌‌نیاز تولید فکر و ایده و اعتماد به آینده است. در شرایطی که کشور ما برخوردار از نسل جوان و فعال و کوشا است، وجود امنیت، امید به آینده را در جوانان تقویت می‌کند تا آنها با آسایش خاطر و انرژی و تعمق در پدیده‌‌ها به تحصیل، تحقیق و پژوهش و کار بپردازند. از آن طرف هم دشمنان این مردم دقیقاً همین امید را هدف قرار داده و هدف‌شان از بین بردن امید به آینده بویژه در جوانان است. در این راستا پروژه تعیین دستورکارهای دیگر برای فکر جوانان، مشغول‌سازی و از بین بردن امنیت ذهنی جوانان را دنبال می‌کنند.
در تمامی نظریات مختلف علوم سیاسی و اجتماعی نیز این اجماع وجود دارد که امنیت اصلی‌ترین کارویژه حکومت‌ها است و هر حاکمیتی باید برای تأمین آن حداکثر تلاش خود را به کار بندد. در تاریخ یکصد سال اخیر ایران اساساً تحولات بنیادین سیاسی به مسأله امنیت گره خورده است. انقراض حکومت قاجار به ‌‌واسطه ناکارآمدی در تأمین امنیت بود. رضاخان با طراحی انگلیسی‌ها و با شعار بازگشت امنیت روی کار آمد و پس از اشغال ایران در جنگ جهانی که منجر به فروپاشی نظام امنیتی ادعایی پهلوی‌ها شد، کنار رفت و پس از آن با استراتژی دو ستونی نیکسون در خلیج‌فارس، فرزند او مهره امنیت‌ساز امریکایی‌ها شد. جمهوری اسلامی ایران نیز با ایده امنیت درون‌زا و استقلال و عدم وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب ظهور کرد.
شاید بتوان گفت مهم‌ترین تحول در حوزه علوم سیاسی و مطالعات امنیتی جهان پس از جنگ‌های جهانی، ایده استقلال امنیتی انقلاب اسلامی ایران است که جهان را به شگفتی واداشت. امنیت جمهوری اسلامی ایران دارای یک الگوی کاملاً درون‌زا، مردم‌پایه و متکی به آموزه‌‌های اصیل اسلام است. مشاهده می‌فرمایید که کشورهای منطقه غرب آسیا عموماً امنیت خود را در روابط با قدرت‌های سلطه‌‌گر تعریف می‌کنند وهزینه‌‌های گزافی در قالب میزبانی از پایگاه‌‌های نظامی  یا خرید‌های تسلیحاتی برای این امنیت اجاره‌ای می‌پردازند. متأسفانه برخی حکام کشورهای مرتجع منطقه به جای مردم و ظرفیت‌‌های جهان اسلام از کانون ایجاد ناامنی در منطقه، طلب امنیت می‌کنند و با عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی تصور می‌کنند می‌توانند بقای امنیت خود را تضمین کنند. امنیت، پایه و مبنای پیشرفت‌های اقتصادی، توسعه سیاسی، گسترش فرهنگ و قدرت سیاست خارجی است. تمامی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی، زیرساختی، فناوری، نظامی و نفوذ منطقه‌‌ای وام گرفته از امنیت درون‌زا و مردم‌پایه است، لذا این نعمت باید پاس داشته شود و الحمدلله جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته با هر بحران و مشکلی روبه‌رو شده است، خود مردم اولین مدافع امنیت بوده‌‌اند و نگذاشتند وطن مورد طمع بیگانگان و دشمنان قرار گیرد.
رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام‌حسن مجتبی علیه‌السلام تأکید کردند دشمن از مدت‌ها قبل در پی آن بود که در اول مهرماه امسال در کشور ناامنی و اغتشاش برپا کند؛ این گزاره بر مبنای یک سلسله شواهد و قرائن بیان شده است. از قبل چه شواهدی مبتنی بر این گزاره وجود داشت و پیش‌بینی وزارت اطلاعات از وضعیت پاییز امسال چه بود؟
ما اخیراً در بیانیه مشترکی با برادران‌مان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ طور مشروح به این موضوع پرداختیم. آن‌هم نقش دشمن امریکایی در سه مقطع پیش از اغتشاشات، حین اغتشاشات و برنامه رژیم امریکا و هم‌پیمانانش برای پساآشوب‌ها است. آن بیانیه بسیار مستند و مبتنی بر مجموعه اطلاعات دو دستگاه، علاوه بر کیس‌های اطلاعاتی کشف شده است. 

​​​​​​​ادامه در صفحه  6