پرسش و پاسخ با اعضای دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه بودجه 1402 بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی

​​​​​​​میرکاظمی: بودجه 1402 بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تدوین لایحه بودجه سال آینده درحال نهایی شدن است، اعلام کرد: براساس بودجه‌ای که در حال تدوین آن هستیم، هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ نخواهیم داشت.


سیدمسعود میرکاظمی، درباره افزایش منابع هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه که مقرر شده بود صرف تولید و اشتغال در کشور شود، تأکید کرد: افزودن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه‌ها با توجه به عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری و همچنین سال آینده، منابع موهوم است.


رئیس سازمان اداری و استخدامی کاهش روز کاری شهرستان‌ها به پنج روز در هفته

​​​​​​​میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از مصوبه‌ای در هیأت وزیران خبرداد که طبق آن کارکنان دولت در شهرستان‌ها هم مانند تهران ۵ روز در هفته خدمت‌رسانی می‌کنند، البته ساعات کاری‌‌شان دیگر مثل قبل تا ساعت ۱۴ نخواهد بود و تا ساعت ۱۶ افزایش خواهد یافت. وی گفت: نهادها در شهرستان‌ها نیز پنجشنبه‌ها سر کار نمی‌روند و با توجه به تعطیل بودن دانش‌آموزان در این روز، کارکنان این بخش می‌توانند آخر هفته را کنار خانواده خود بگذرانند. لطیفی افزود: نهادهایی مانند بیمارستان‌ها و بهزیستی، واحدهای نظامی و اماکن ورزشی مشمول این امر نمی‌شوند.

وزیر نفت: 
سوآپ گازی امسال عملیاتی می‌شود
وزیر نفت به امضای تفاهمنامه‌ حدود ۴۰ میلیارد دلاری با شرکت «گاز‌ پروم» روسی به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ دنیا اشاره کرد و گفت: همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این زمینه با روسیه قراردادی ۴ میلیارد دلاری بسته شده است. جواد اوجی با اشاره به اینکه با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال‌ان‌جی نداشته باشیم، افزود: خوشبختانه با تفاهمنامه و توافقاتی که با شرکت گاز‌ پروم منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: سوآپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سوآپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.
وزیر نفت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی اضافه کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گاز پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.
اوجی همچنین خبر داد بزودی اولین کیفی‌سازی تولید سوخت در یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور رقم می‌خورد و به این ترتیب روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ تولید خواهد شد.
​​​​​​​