سرشناس‌ترین غایبان جام‌جهانی 2022

 «سادیو مانه» تنها چند روز قبل از آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با بدشانسی مواجه و مصدوم شد. ستاره تیم‌ملی فوتبال سنگال در دیدار بایرن مونیخ برابر وردربرمن مصدوم و تعویض شد. حالا خبر رسیده که او به‌طور قطع، جام‌جهانی را از دست خواهد داد و آسیب دیدگی مانه یک شوک بزرگ به تیم ملی فوتبال سنگال بود که خود را آماده جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌کند. همچنین روز گذشته خبر رسید که پس از مصدومیت «بن چیلول» و غیبت قطعی این مدافع باشگاه چلسی در جام‌جهانی، «ریس جیمز» دیگر مدافع چلسی که چند هفته قبل دچار آسیب‌دیدگی شده بود هم شانس سفر به قطر را از دست داده است. به همین بهانه و در مینی پرونده امروز زندگی‌سلام از سرشناس‌ترین غایبان جام جهانی قطر به خاطر مصدومیت خواهیم گفت.

پل پوگبا از فرانسه|  پوگبا در مسابقات پیش فصل، زانویش آسیب دید و در ماه سپتامبر برای درمان آسیب‌دیدگی منیسک تحت عمل جراحی قرار گرفت. این بازیکن ۲۹ ساله درحالی‌که تمرینات خود را از سر گرفته بود اما  مدیر برنامه های او چند روز پیش گفت که پوگبا به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نخواهد رسید.
انگولو کانته از فرانسه| هافبک چلسی اوایل فصل جاری در حالی‌که دوران نقاهت از مصدومیت همسترینگ را سپری می‌کرد، دو بازی برای این تیم انجام داد که همین موضوع باعث تشدید مصدومیتش شد. کانته پس از انجام عمل جراحی به مدت چهار ماه از میادین دور خواهد بود.


ریس جیمز از انگلیس| این بازیکن ۲۲ ساله در جریان بازی چلسی مقابل میلان در لیگ قهرمانان اروپا از ناحیه زانو آسیب دید و به دلیل دوری هشت هفته‌ای از میادین، مسابقات جام جهانی را از دست داد.
دیه‌گو ژوتا از پرتغال| مهاجم لیورپول به دلیل مصدومیت از ناحیه ساق پا که در جریان پیروزی مقابل منچسترسیتی اتفاق افتاد، در قطر غایب خواهد بود. او یکی از امیدهای پرتغالی برای درخشش در این جام بود ولی یورگن کلوپ، سرمربی قرمزها تایید کرد که او به موقع برای جام جهانی بهبود نخواهد یافت.
پائولو دیبالا از آرژانتین| این بازیکن آرژانتینی در زمان زدن پنالتی مقابل تیم لچه از ناحیه ران دچار آسیب دیدگی شد اما حالا نشریه گازتا دلو اسپورت ایتالیا خبر داده که دیبالا به سرعت درحال بهبود است اما امید چندانی برای حضور او در جام‌جهانی ۲۰۲۲ وجود ندارد.
آنخل دی ماریا از آرژانتین| وینگر یوونتوس به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ تا اوایل نوامبر از میادین دور خواهد بود و باشگاه اعلام کرده است که او برای بهبودی کامل به سه هفته زمان نیاز دارد که بعید است بعد از آن به آمادگی لازم برای درخشش در جام‌جهانی برسد.
جورجینیو واینالدام از هلند| هافبک هلندی به دلیل شکستگی استخوان ساق پای راست که در اواسط آگوست در جریان تمرین با رم متحمل شد، دیگر نمی‌تواند در جام جهانی قطر حضور داشته باشد.
صالح الشهری از عربستان | کاپیتان الهلال یکی از چهره‌های برتر تیم ملی عربستان است اما در ماه آوریل دچار پارگی تاندون آشیل شد. هرچند هنوز به طور رسمی میزان مصدومیت او اعلام نشده اما بعید است به جام‌جهانی برسد.
تیم‌ملی ایران هم مصدوم دارد؟
تنها بازیکن مصدوم و غایب قطعی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی، اللهیار صیادمنش، مهاجم هال‌سیتی است اما در روزهای گذشته کارلوس کی‌روش از مصدومیت سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و احمد نوراللهی پرده برداشت تا حضور ستاره‌های ایرانی در جام‌جهانی با اما و اگر همراه باشد. هرچند گفته می‌شود که سردار آزمون، از بند مصدومیت رها شده و شانس بازی در قطر را دارد.
از «صلاح» و «ارلینگ هالند» تا تیم‌ملی ایتالیا
برخی از تیم‌های بزرگ که ستاره‌های بزرگی در ترکیب خود دارند، نتوانستند به رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنند، به همین دلیل اکنون شاهد یک تیم منتخب از بازیکنانی هستیم که در رقابت‌های جام‌جهانی حضور ندارند. علاوه بر بازیکنان تیم‌ملی ایتالیا شامل مارکو وراتی، لئوناردو بونوچی، ایموبیله، اینسینیه، جانلوئیجی دوناروما، جورجینیو و... باید به ستاره‌های استثنایی مثل ارلینگ هالند از نروژ، محمد صلاح از مصر، داوید آلابا از اتریش، پیر امریک اوبامیانگ از گابن، ریاض محرز از الجزایر، یان اوبلاک از اسلوونی و... اشاره کرد. از طرفی زالاتان هم به احتمال زیاد در تیم سوئد حضور نخواهد داشت.
منابع این بخش از پرونده:  ورزش 3، طرفداری، خبرورزشی و ایسنا