از گور برخاسته

آرمان امروز|پور حسین: انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره آمریکا که یکی از حساس ترین انتخابات در سال های گذشته در این کشور بود، برگزار شد و در یک اتفاق عجیب «آنتونی دلوکا»، نماینده دموکرات مجلس ایالتی پنسیلوانا پیروز این رقابت شد.
عجیب بودن این اتفاق از آن جهت است که این نماینده‌ چهار هفته پیش درگذشت اما اکنون بیش از ۸۵ درصد آرای این ایالت را کسب کرده است. دلوکا در سن ۸۵ سالگی درگذشت اما در زمان مرگ این نماینده تغییر برگ رای و یا معرفی یک نامزد جدید میسر نبود، بنابراین نام او به عنوان نماینده حوزه سی و دوم قانون ‌گذاری پنسیلوانیا باقی ماند.
آنتونی دلوکا به مدت نزدیک به 20 سال نماینده این حوزه بود. در این انتخابات هیچ نماینده جمهوری‌ خواهی نتوانست در رقابت با او آرای این حوزه را کسب کند.
کمیته کارزار انتخاباتی دموکرات هایِ پارلمان پنسیلوانیا اعلام کرده برای انتخاب جانشین دلوکا و پرکردن صندلی او، انتخاباتی برگزار خواهد کرد و زمان این انتخابات اعلام خواهد شد. باید یاد آور شد که در سال ۲۰۱۸ نیز دنیس هوف، نامزد جمهوری‌ خواهان در سنای نوادا چند روز قبل از انتخابات فوت کرد اما مردم به او رای دادند و پیروز شد اما ایالت نوادا برخلاف ایالت پنسلیوانیا انتخابات ویژه برگزار نکرد زیرا طبق قوانین این ایالت مقامات محلی یک جمهوری ‌خواه دیگر را به جای او وارد سنا کردند.