شکست پروژه بی‌ثبات‌سازی ایران

گروه سیاسی/ رئیس جمهور پنجشنبه گذشته در اجتماع پرشور مردم پاکدشت اعلام کرد: «با اطمینان می‌گویم همچنان‌که سیاست تحریم‌های ظالمانه دشمن شکست خورد، توطئه بی‌ثبات‌سازی کشور نیز شکست خورد.» بخشی از هدف پروژه بی‌ثبات سازی، از طریق اغتشاش و آشوب، متوقف کردن روند توسعه و گره‌گشایی‌ها از کشور بود. سفر پنجشنبه گذشته آیت‌الله رئیسی به پاکدشت نشان داد که نه پروژه بی‌ثبات‌سازی ایران قابل تحقق است و نه روند پیشرفت ملی متوقف می‌شود، به‌ویژه استقبال گسترده مردم و اقشار مختلف از رئیس جمهور، حاکی از آن است که پیوند ملت و دولت ناگسستنی است. در این میان، نمی‌توان از این واقعیت دور شد که دولت سیزدهم وارث مشکلات عدیده‌ای از گذشته است. از جمله نشانه‌های این ادعا، پروژه‌هایی است که آیت‌الله رئیسی در پاکدشت از آنها بازدید کرد. رئیس‌جمهور در ورود به این بخش از استان تهران، از طرح‌هایی شامل پساب بهداشتی فاضلاب تصفیه خانه ری، کمربند جنوبی پاکدشت، شهرک امیرالمؤمنین(ع) و بیمارستان زعیم بازدید کرد که به ترتیب، پساب بهداشتی فاضلاب تصفیه خانه ری 9 سال، کمربند جنوبی پاکدشت 14 سال، شهرک امیرالمؤمنین(ع) 17 سال و بیمارستان زعیم پاکدشت 17 سال از زمان آغاز به کار آنها می‌گذرد. رئیس جمهور پس از این بازدیدها به مسئولان و وزرا مأموریت داد که در کوتاه‌ترین زمان، مشکلات اداری یا تأمین مالی این پروژه‌ها را حل کنند؛ گامی که می‌توان آن را در راستای سیاست دولت در سفرهای استانی، مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، به جای کلنگ‌زنی‌های اغلب سیاسی ارزیابی کرد. 
ضرب‌الاجل یک‌ماهه برای واگذاری زمین شهرک 
رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت ضمن قدردانی از حضور و استقبال گرم مردم پاکدشت از دولت، معطلی ۱۷ ساله احداث شهرک امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان به دلیل مشکلات اداری را تأسف‌آور خواند و گفت: امروز بوروکراسی اداری به یکی از موانع جدی پیشرفت کشور تبدیل شده که باید هرچه سریع‌تر مرتفع شود. مسئولان این شهرستان نیز طی مدت یک‌ماهه تعیین شده برای رفع مشکل و واگذاری زمین‌های این شهرک به مردم اقدام کنند. رئیس جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه قدرت ما مردم همیشه در صحنه هستند، تصریح کرد: امروز دشمن در تلاش است که این مردم را مأیوس و ناامید کند در چنین شرایطی نیاز است تمام تلاش ما در جهت امیدآفرینی برای مردم با اقدام و عمل به موقع باشد. 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه سیاست بی‌ثبات‌سازی و ناامنی کشور همانند سیاست تحریم به لطف خدا و با حضور و همراهی مردم به شکست انجامید، تصریح کرد: این همراهی و ایستادگی مردم برای ما مسئولان مسئولیت‌آور است که برای برطرف‌سازی مشکلات پیش روی آنها مجدانه تلاش کنیم. رئیس جمهور با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی سریع و به‌موقع به مردم موجب افزایش امید و ثبات قدم آنها در دفاع از انقلاب و کشور خواهد شد خطاب به مسئولان تأکید کرد: امروز وظیفه من و شما تلاش مضاعف برای گره‌گشایی از زندگی مردم با پیگیری و حل مسائل و مشکلات کشور است. 


دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است 
رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم پاکدشت نیز با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد حواس مسئولان را از خدمت به مردم منحرف کند تا کشور، توسعه نیافته و امید مردم به یأس تبدیل شود، افزود: امروز دشمن هم علنی این نیت خود را بیان می‌کند و هم در عمل برای تحقق آن تلاش می‌کند. دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و در مقابل نیروهای بسیجی، سپاهی، ارتشی، نیروهای خدوم انتظامی و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری این مردم هستند می‌خواهند به مردم امید دهند. آیت‌الله رئیسی اظهارکرد: دشمن می‌خواهد نسخه‌ای را که در برخی دیگر از کشورها اجرا کرده اینجا هم اجرا کند، اما همچنان که سیاست تحریم او شکست خورد، سیاست بی‌ثبات‌سازی او هم بار دیگر شکست خورد. 
افزایش 50درصدی تجارت خارجی ایران در منطقه 
رئیس جمهور اضافه کرد: دشمن می‌خواست فروش نفت ایران به صفر برسد، ایران منزوی شده و تجارت ما متوقف و ایران از اقتصاد منطقه حذف شود و چرخ تولید در کشور متوقف شود، اما دید که با وجود همه فشارها فروش نفت افزایش یافته، سهم ایران از تجارت منطقه حدود ۵۰ درصد افزایش یافت و چرخ‌های تولید با همت جوانان ایرانی می‌چرخد، لذا رسماً اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری آنها مفتضحانه شکست خورده است. آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دشمن می‌گفت اگر شروط ما از جمله FATF را نپذیرید نمی‌توانید با کشورهای منطقه و جهان ارتباط داشته باشید، اما دیدند که ایران بدون توجه به ادعاهای آنها به عضویت سازمان شانگهای درآمد و همکاری‌های منطقه‌ای خود را افزایش داد و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحریم‌ها و تهدیدها را با قدرت کنار زده و با تکیه بر اراده پولادین جوانان خود قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند، لذا تلاش کرد با ایجاد اغتشاش و بلوا به اهداف خود برسد.
تلاش دشمن برای توقف با ایجاد آشوب 
رئیس جمهور اضافه کرد: دشمن خیال کرد می‌تواند با بلوا و آشوب پیشرفت کشور را متوقف کند، اما زهی خیال باطل، چرا که دیدند دولت با مردم و در کنار مردم است. اراده شهدایی مثل شهید سلیمانی و شهدای بزرگوار پاکدشت به ما یاد داد که نباید به خواست دشمن دچار توقف و سستی شویم، لذا با الگوگیری از این شهدا حرکت قطار پیشرفت و سازندگی و رفع مشکلات مردم را با شتاب پیش خواهیم برد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به تحمیل جنگ ۸ ساله به ملت ایران و نیز شهید کردن بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران از سوی منافقینی که مورد حمایت کشورهای غربی بودند، گفت: دشمن در همه این توطئه‌گری‌های خود شکست خورد اما درس عبرت نگرفتند. به آنها می‌گوییم که ملت ایران، ملت فلان کشور در شرق و غرب عالم نیستند، بلکه ملتی شجاع، بابصیرت و آگاه هستند که در عین مظلومیت، مقتدرانه پای انقلاب و خون شهدا ایستاده‌اند. 
رئیس جمهور افزود: ملت ایران درخت تناوری است که رهبری فرمودند خون جوانانی پاک و مخلص پای آن ریخته شده است؛ خونی که به ثارالله متصل شده است. آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: به خانواده‌های معظم شهدا اطمینان می‌دهم که امروز خون فرزندان شما از سویی باعث بیداری اسلامی در منطقه شده و از سوی دیگر باعث استحکام و دوام انقلاب و نظام اسلامی شده و جوشش آن در مسیر حفاظت نظام از گزند آسیب‌ها همچنان ادامه دارد. 
اغتشاشات اخیر، مردم را در ادامه مسیر مستحکم‌تر کرد 
آیت‌الله رئیسی در سفر به شهرستان پاکدشت با مادر شهید مرادی، از شهدای دفاع مقدس دیدار کرد و درعین حال، طی دو تماس تلفنی جداگانه، با دو جانباز مدافع امنیت پاکدشتی نیز گفت‌و‌گو کرد و در جریان وضعیت سلامتی آنان قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی در دیدار مادر «شهید امیر مرادی» از شهدای دفاع مقدس که همسر آزاده و جانباز نیز هست، اشاره‌ای به اغتشاشات اخیر کرد و گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون توطئه و خباثت از دشمن کم ندیده و همانگونه که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و در ایام دفاع مقدس آشوب‌ها و اغتشاشات منافقین، ملت بزرگ ایران را متزلزل نکرد، به لطف الهی اغتشاشات اخیر نیز مردم ما را در ادامه مسیر پرافتخار خود مستحکم‌تر خواهد کرد.