کرانه باختری خط مقدم مقاومت

زهره صفاری/ جوان فلسطینی که با کشته و مجروح کردن 6 صهیونیست در عملیات استشهادی حومه شهرک ارئیل کرانه باختری، در تعقیب و گریز نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، با به هراس انداختن ارتش این رژیم، آژیرهای خطر را در سرزمین‌های اشغالی به صدا درآورد.
به گزارش شبکه العالم، رسانه‌های عبری در حالی هلاکت 3 صهیونیست را در این عملیات استشهادی تأیید کرده‌اند که گفته می‌شود حال سه مجروح این رژیم نیز وخیم است. براساس آخرین گزارش‌ها، پس از این عملیات شهادت‌طلبانه، رئیس شورای شهرک‌سازی شمال کرانه باختری، این عملیات را سنگین توصیف کرد و هلیکوپترهای اشغالگران بر فراز منطقه‌ای که عملیات مقاومتی در آن رخ داده، به پرواز درآمدند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد یکی از دو جوان فلسطینی مجری این عملیات در محل هدف شلیک نظامیان قرار گرفت و برخی منابع نیز از شهادت نفر دوم چند کیلومتر دورتر خبر دادند. در همین حال رسانه‌های فلسطینی هویت مجری اصلی این عملیات با نام سلفیت را محمد مراد صوف 19 ساله از اهالی شهرک حارس اعلام کردند.
عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه این عملیات قهرمانانه، توانایی مردم ما را برای ادامه انقلاب و دفاع از مسجدالاقصی در برابر تهاجم‌های روزانه رژیم صهیونیستی اثبات می‌کند، گفت: «این عملیات قهرمانانه گواه شکست رژیم صهیونیستی، سیستم امنیتی و نیروهای نظامی آن در از بین بردن روحیه مقاومت و جلوگیری از گسترش آن است.» طارق عزالدین، سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری اشغالی نیز عملیات قهرمانانه در شهرک اشغالی ارئیل را تبریک گفت و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: «عملیات قهرمانانه سلفیت پاسخی به جنایات رژیم اشغالگر و ترورهای سازماندهی شده آن علیه مردم فلسطین و سرزمینشان است.»
پرونده ابوعاقله روی میز اف بی ‌آی


پس از کشمکش‌های فراوان و طفره رفتن مقامات رژیم صهیونیستی در پاسخگویی به چگونگی شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار 51 ساله شبکه خبری الجزیره، دادستانی امریکا از آغاز رسیدگی ویژه به این پرونده توسط کارآگاهان اف‌بی‌آی خبر داد.
 به نوشته المیادین، مقامات صهیونیستی روز دوشنبه در حالی از بازشدن این پرونده در امریکا خبر دادند که بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم با خشم از اقدام واشنگتن در بازگشایی این پرونده، آن را اشتباهی مهلک خواند. وی با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها تحقیقاتی مستقل و جامع را انجام داده‌اند گفت: «من به دولت امریکا تأکید کردم که اسرائیل در هیچ شرایطی با تحقیقات خارجی همکاری نمی‌کند و به کسی اجازه نمی‌دهد در مسائل داخلی‌ مداخله کند.» به گزارش «آکسیوس»، کارآگاهان اف بی ‌آی قرار است برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده و اینکه شیرین ابوعاقله که برای پوشش درگیری‌ها در جنین در محل بود، چگونه هدف قرار گرفته است، بازجویی‌ها را از نظامیان صهیونیست حاضر در محل انجام دهند. اما تاکنون سران تل آویو که پیش‌تر نیز شهادت این خبرنگار را غیرعمدی خوانده بودند، به درخواست 
اف بی ‌آی پاسخ منفی داده‌اند. به باور کارشناسان این سایت امریکایی، گرچه این تحقیقات می‌تواند تنش‌ها میان دولت بایدن و تل‌آویو را تشدید کند اما به گفته سناتور کریس فان هولن، این اقدام گامی ضروری و مهم در پیگیری عدالت در پرونده شیرین ابوعاقله است. خانواده ابوعاقله که به تازگی برای عدالت خواهی در پرونده شهادت این خبرنگار نامه‌ای به سازمان ملل فرستاده بودند از آغاز تحقیقات اف بی ‌آی ابراز خرسندی کردند. این در حالی است که بیش از 20 سناتور دموکرات نیز با تحت فشار قرار دادن دولت بایدن، در نامه‌ای خواستار رسیدگی به این پرونده در اف‌بی‌آی شده بودند.