غم و اندوه و دیگر هیچ

آفتاب‌یزد – گروه‌شبکه: تنها 7 سال داشت. یک روز برای اینکه به دیدار پدرش برود از خانه خارج می‌شود، اما دیگر پیدایش نمی‌شود. پدر و مادرش به هوای پیداکردن دخترشان عکس و اسم او را منتشر می‌کنند تا شاید خبری از فرزندشان شود، اما...
خبر گم‌شدنش خیلی سریع‌تر از آنچه در انتظار بود در زادگاهش یعنی پارس‌آباد پیچید و تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه اعم از پلیس آگاهی، هلال‌احمر و... را پای کار آورد. نامش آتنا است که هرچه بیشتر از گم‌شدنش می‌گذشت، اهالی پارس‌آباد نیز نگران‌تر می‌شدند تا جایی که در سطح فضای مجازی، مردم منطقه با هشتگ‌های گوناگون مانند «آتنا جان سرعین هم چشم انتظار توست» و « آتنا جان شهری چشم انتظار توست» واکنش نشان دادند و برای پیداشدن آتنا ابراز امیدواری کردند. حالا بعد از بیست‌روز خبر می‌رسد که آتنا پیدا شده، اما فقط جسدش آن‌هم در پارکینگ کسی که او را به قتل رسانده است. هنگامی که خبر این جنایت هولناک در پارس‌آباد پیچید، احساسات مردمانش را به‌شدت جریحه‌دار کرد تا جایی که مردم را به خیابان مقابل محل کار و منزل قاتل کشاند و با دادن شعاری همچون «بی‌شرف بی‌شرف» خواهان اشد مجازات برای قاتل آتنا شدند. به‌دنبال این اتفاق دادستان منطقه به میان مردم آمد و به آنها قول داد عامل این جنایت هولناک به‌زودی مجازات خواهد شد.
**با فوریت و قاطعیت رسیدگی می‌شود
در این راستا، سیدعبدالله طباطبایی، دادستان پارس‌آباد، مغان اظهارداشت: جسد این کودک هفت‌ساله از پارکینگ منزل فرد مظنون کشف و برای سیر مراحل قانونی به پزشکی قانونی انتقال یافت. طباطبایی افزود: برای پیگیری پرونده آتنا اصلانی اعضای شورای تامین از مدت‌ها پیش فعال بودند و با پیداشدن جسد این کودک در یکی از محله‌های این شهر باید به مراجع قضایی و انتظامی اجازه داد تا قاتل این دختربچه را به‌سزای اعمالش برسانند. وی گفت: شهروندان پارس‌آباد مغان مطمئن باشند به پرونده قتل آتنا اصلانی دختر خردسال پارس‌آبادی با فوریت و دقت رسیدگی و حکم الهی صادر خواهد شد. سید عبدالله طباطبایی با ابراز تاسف از قتل آتنا و تسلیت به خانواده این دختر معصوم، افزود: این پرونده در همان لحظات اولیه به‌صورت ویژه تشکیل شد و به‌صورت ویژه تحقیق و مورد رسیدگی قرارگرفت. وی با بیان اینکه کار قضایی یک کار فنی، تخصصی و طاقت‌فرساست، گفت: گذشت فقط حق اولیای دم است و حتما و قطعا در خصوص این پرونده حکم هر چه باشد صادر و با قاطعیت اجرا خواهد شد.


**واکنش کاربران
از سوی دیگر، این قصه دردناک به‌شدت باعث تاثر و ناراحتی کاربران شبکه‌های اجتماعی شده و موجب شد نسبت به آن واکنش نشان دهند.
کاربری در این مورد نوشته است: «خبر آتنا داره دیوونم می‌کنه.»
فرد دیگری نوشته است: «دارم لحظه لحظه‌ای رو‌ که بر آتنا گذشته تجسم می‌کنم، قلبم فشرده میشه و‌ تلختر اینکه پایان ماجرایش تلخ رقم خورد.»
دیگری نوشت: «یعنی یه جو آدمیت تو وجود قاتلش نبود کاش زودتر مجازات بشه.»
فردی نیز گفته است: «به‌عنوان فردی که حدود 22 سال در پارس‌آباد زندگی کردم برای خانوادش صبر مسئلت می‌کنم.»
کاربران دیگر نوشته‌اند: «غم و اندوه و دیگر هیچ»، «وقتی خشونت باشه و اراده‌ای برای مقابله با آن نیست، سرنوشت ستایش و آتنا می‌شود قصه‌های تکراری که فقط جریحه‌دارمان می‌کنند»، «واقعا از صبح قلبم سنگینه... حس مرگ دارم. خدا به خانوادش صبر بده»، «دل آدم می‌خواد بیرون بزنه وقتی میبینه طفل معصوم که هنوز امیدهایش داشتن شروع می‌شدن تو زندگی، دیگه نیست و رخت سفر بسته به دیار باقی»، «باید اون یارو رو به خاطر بلایی که سر این طفل معصوم آورده قصاص کنن»، «بعضی مردم چرا آنقدر قصی‌القلب شدن... داریم به کجا میریم چنین شتابان. به‌عنوان یک هموطن فارس زبان این حادثه دردناک رو به تمام ایرانیان خصوصا خانواده این دختر ناز تسلیت میگم. آسوده بخواب دختر زیبای سرزمینم. مطمئن باش خدا بهترین گیرنده حق تو نازنین است»، «وای جیگرم داره می‌سوزه آخه چقدر یه آدم میتونه پست باشه که با یه انسان دیگه اونم طفل معصوم دختر به این کوچکی و نازی این کار رو کنه آخه هزار امید و آرزو داشته، اون هنوز از زندگی لذتی نبرده بود، آخه چرا؟»، «قصه‌ تلخیه قصه‌ آتنا هر دلی میشکنه براش، هر جیگری آتیش میگیره براش»، «خدا لعنت کنه عامل این جنایت رو».