اولین دربی قرن جدید برنده نداشت!

گروه ورزش/اولین شهرآورد قرن جدید عصر دیروز با قضاوت زاهدی فرد در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی و هوای آلوده پایتخت برگزار شد و نود و نهمین شهرآورد سرخابی های پایتخت با نتیجه 2-2 به پایان رسید و با این نتیجه پرسپولیس به امتیاز 25 دست یافت و دوباره صدر جدول را از گل گهر پس گرفت، اما استقلال با این تساوی 23 امتیازی شد و در همان جایگاه سوم ماند و فاصله 2 امتیازی‌اش با صدرنشین همچنان باقی ماند. تیم های استقلال و پرسپولیس پیش از برگزاری شهرآورد با از دست دادن 4 عنصر تهاجمی و تدافعی شان با شوک بزرگی مواجه شدند، به خصوص یحیی گل محمدی و تیمش که لوکادیا مهاجم هلندی و شش گله‌شان را بدون دلیل خاصی از دست دادند و او در آستانه شهرآورد راهی هلند شد! مشخص بود که این مسئله روی روحیه سرخ‌پوشان تاثیر منفی می گذارد، به خصوص این که شیخ دیاباته هم به دلیل مصدومیت غایب بزرگ شهرآورد بود. با این حال گل محمدی سعی کرد با چند جا به جایی و بردن عالیشاه با تجربه به خط حمله خلأ لوکادیا و شیخ دیاباته را جبران کند اما بر خلاف انتظار، گولسیانی مدافع بلند قامت و گرجستانی با یک پرش بلند گل اول بازی را به ثمر رساند و سرخ ها در دقیقه 16 به گل رسیدند و در حالی که تا آن لحظه تیم برتر میدان بودند به تهاجم ادامه دادند اما آبی ها با روزبه چشمی مدافع پیش تاخته شان با ضربه سر گل مساوی را به ثمر رساندند تا چشمی نشان دهد که استعداد گلزنی دارد و گلش به ولز اتفاقی نبوده است! نیمه دوم را آبی ها بهتر شروع کردند و این بار نوبت به امیرارسلان مطهری رسید که برای چهارمین بار دروازه پرسپولیس را با پیراهن استقلال باز کند. او با این گلی که به ثمر رساند، به رکورد مجتبی جباری و فرهاد مجیدی رسید که هر دو 4 گل به پرسپولیس زده اند. با این حال رکورددار گلزنی در شهرآورد همچنان صفر ایرانپاک است که ۷ گل در مسابقات سال‌های دور دو تیم وارد دروازه استقلال کرده است. استقلالی ها پس از گل دست به چند تعویض هم زدند و به نظر می رسید ساپینتو که تیمش بازی باخته را برده به فکر حفظ نتیجه است، اما مرد پرتغالی فکر گلزنی دوباره گولسیانی را نکرده بود؛ مدافع گرجستانی که در این شهرآورد جور لوکادیای غیرحرفه ای را کشید و دوباره با ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد تا هم در شهرآورد دبل کند و هم تیمش را از باخت نجات دهد. مدافع گرجستانی پرسپولیس به نخستین مدافع تاریخ شهرآورد‌های پایتخت تبدیل شد که در یک بازی، موفق به زدن 2 گل می‌شود.استقلال که تا دقیقه 89 پیشتاز بود و خود را برای صدرنشینی و شکستن طلسم نبردن در 11 شهرآورد گذشته آماده می کرد، دوباره با ضربه سر گولسیانی غافلگیر و ناچار شد امتیازات را با حریف سنتی تقسیم کند و حالا پرسپولیس با 12 بازی بدون باخت در شهرآورد یک رکورد جالب را هم به نام خود ثبت کرده و 5 سال است که به آبی ها در جریان بازی نباخته است. در دیگر دیدار روز دوم هفته دوازدهم لیگ برتر، پیش از شهرآورد سرخابی‌ها، تیم های پیکان و تراکتور به مصاف هم رفتند که این بازی را تراکتوری‌ها با سرمربی جدیدشان خمز که از لیگ اسپانیا به ایران آمده با پیروزی پشت سر گذاشتند. تک گل این بازی را محمدرضا عباسی در دقیقه 2+45 به ثمر رساند.
*ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی (60-بابایی)، سعید مهری(60- مهدی‌پور)، آرش رضاوند (69-قایدی)، روزبه چشمی (60-نیک نفس)، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری (76-میرزایی).
*ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی ولسیانی، علی نعمتی (63-عبدی)، دانیال اسماعیلی فر (نعمتی-83)، کمال کامیابی‌نیا (63-رفیعی)، میلاد سرلک، سعید صادقی (89-فرجی)، وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه (63-عمری).
گل ها: چشمی 30 و مطهری 50 برای استقلال و گولسیانی 16 و 89 برای پرسپولیس
کارت زرد: رضاوند و مهری (استقلال)