نماینده‏‌ای که دولتمرد نشد

  ابراهیم عزیزی با وجود اعلام استعفا همچنان 
در مجلس است
 نماینده‏‌ای که دولتمرد نشد
 محمدحسینی‏‌: همواره خود را 


بدهکار نظام می‏‌دانم
 آرمان ملی – یاسمین طالقانی: عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: حضور ابراهیم عزیزی در دولت کنسل و منتفی شد. 23 آذر تسنیم نوشت: «طبق اخبار رسیده قرار است عزیزی به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‏‌جمهور منصوب و جایگزین سیدمحمد حسینی شود.» ابراهیم عزیزی، نماینده کرمانشاه در دوره‏‌های پنجم و یازدهم و از اعضای سابق حقوقدان شورای نگهبان است. در همان روز علی نیکزاد، نایب‏‌رئیس مجلس در جلسه علنی چهارشنبه با اشاره به درخواست استعفای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه بیان داشت: آقای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه باسابقه حضور در مجلس، شورای نگهبان و دولت و فرزند شهید است. دولت رایزنی‏‌های زیادی با او کرده و به یک توافق با رئیس‏‌جمهور رسیده است. ایشان استعفای خود از مجلس را به‏‌رغم میل باطنی‏‌شان تقدیم کرده است. در استعفای عزیزی آمده بود: «ریاست محترم مجلس شورای اسلامی؛ سلام علیکم؛ احتراما با توجه به‌نظر رئیس‏‌جمهور مبنی بر خدمت در دولت، به همین دلیل استعفا از نمایندگانی مجلس شورای اسلامی تقدیم می‏‌گردد. سرباز مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‏‌ای (مدظله العالی)ابراهیم عزیزی.»
  عزیزی در مجلس است
 با وجود گذشت دو هفته از اعلام این خبر ابراهیم عزیزی کماکان در مجلس حضور دارد هم‏‌چنان که دیروز در صحن علنی مجلس حضور داشت. در همین رابطه جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی مجلس، درباره اینکه ابراهیم عزیزی به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‏‌جمهور تعیین شده است، تصریح کرد: حضور ابراهیم عزیزی در دولت کنسل و منتفی شد. بنده درباره علت منتفی شدن این قضیه اطلاعی ندارم و تنها می‏‌دانم که تصمیم گرفته و کنسل شد. غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره این موضوع اظهارکرد: بنده اطلاع دقیقی ندارم اما طبق برنامه باید در مجلس رأی‏‌گیری در مورد استعفای ابراهیم عزیزی صورت می‏‌گرفت، اما این اتفاق نیفتاد و بنده شنیدم که حضور ابراهیم عزیزی در دولت منتفی شده است. همچنین یک منبع آگاه در مجلس که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: در صحن مجلس درباره رفتن ابراهیم عزیزی به دولت رأی‏‌گیری نشد و هنوز در مراحل اولیه باقی مانده است. او تاکید کرد: شنیده‏‌ها حاکی از این است که ابراهیم عزیزی درخواست خود را برای حضور در پُست معاون پارلمانی رئیس‏‌جمهور پس گرفته است.
  حسینی ماند
 سیدمحمد حسینی، معاون رئیس‏‌جمهور در امور مجلس در بیست‌ویکمین جلسه شورای معاونان وزارتخانه‏‌ها و دستگاه‏‌های اجرایی با تقدیر از زحمات و فعالیت‏‌های ارزشمند آنان اظهارداشت: در 16 ماه گذشته تلاش شد تا همگرایی و تعامل حداکثری بین دولت و مجلس که در دوره گذشته به شدت آسیب دیده بود، احیا و تقویت شود. وی ایجاد تعامل با نمایندگان بر مبنای دوستی و همکاری متقابل را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بر این باوریم که با تعامل متقابل و همدلی بر مبنای دوستی و رفاقت با نمایندگان مجلس که دغدغه مشکلات مردم و پیشرفت کشور را دارند، می‏‌توان بسیاری از امور را به‏‌خوبی پیش برد و بی‏‌تردید با توجه به تجربیات گذشته، رفتاری خارج از این چارچوب نمی‏‌تواند به نتیجه مطلوب برسد. حسینی معاونان پارلمانی وزارتخانه‏‌ها و دستگاه‏‌های اجرایی را به حفظ و تقویت هرچه بیشتر همگرایی و همکاری صمیمانه در مسیر پیشبرد اهداف دولت مردمی توصیه کرد و افزود: در شرایط حساس کنونی همه باید کمک کنیم تا اهداف و آرمان‏‌های دولت در راستای رفع مشکلات مردم و ارتقای سطح کشور تحقق یابد. معاون امور مجلس رئیس‏‌جمهور گفت: همواره خود را بدهکار نظام می‏‌دانم و بر این اعتقاد هستم که مسئولیت بار امآنتی‏‌است که برعهده ما گذاشته می‏‌شود که باید آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم. حسینی تاکید کرد: روند همکاری و همگرایی خوبی بین معاونان پارلمانی با یکدیگر و با نمایندگان مجلس آغاز شده و امیدوارم با قوت هرچه بیشتر ادامه یابد. وی اظهارداشت: جایگاه معاون پارلمانی رئیس‏‌جمهور به منظور اثر بخشی هر بخش بیشتر آن باید ارتقا یابد. معاون پارلمانی رئیس‏‌جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است طبیعتا نمایندگان انتظار دارند که اقدامات بیشتری از طرف دستگاه‏‌های اجرایی در حوزه‏‌های انتخابیه‏‌شان انجام شود لذا معاونان امور مجلس کار سختی در پیش دارند اما با درک مشترک از امکانات کشور و تعامل و دوستی می‏‌توان امور را مدیریت کرد. حسینی گفت: دولت شبانه‌روز و بدون وقفه مشغول رفع مشکلات به‌جامانده و گره‌گشایی از گرفتاری‏‌های مردم و کشور است. وی خاطرنشان کرد: رئیس‏‌جمهور انتظار دارند سوالات و ابهاماتی که از سوی نمایندگان مطرح می‏‌شود بلافاصله مورد رسیدگی قرار گرفته و پاسخ مناسبی به افکار عمومی داده شود لذا باید تلاش کرد تا قبل از اینکه این گونه سوالات به صحن علنی مجلس راه یابد در تعامل و گفت‏‌وگو با نمایندگان نسبت به حل‌وفصل آن اقدام کرد.