پاسداشت عبور از فتنه

گروه سیاسی/ در سالگرد حماسه بی‌نظیر ایرانیان در راهپیمایی فراموش‌نشدنی 9 دی ماه 1388 که در واکنش به 8 ماه هتک دین، جمهوریت و انقلاب اسلامی از سوی سران «کودتای سبز» با حمایت همه‌جانبه امریکا صورت گرفت، سراسر کشور روز بصیرت و ولایتمداری را گرامی داشتند.
مراسم بزرگداشت تهران عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در فضای باز میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد. در این مراسم که با نام «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» و همچنین شعارمحوری «میثاق مردم با رهبری؛ مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در سخنانی با اشاره به نقش امریکا در برنامه‌ریزی برای طرح براندازی در سال۸۸ اظهار کرد: دشمن طمع کرد تا ایران را به دامن غرب برگرداند و به همین منظور طرحی سراسری را برنامه‌ریزی کردند. وی در ادامه تأکید کرد: دشمن در سال ۸۸ دنبال جدایی ملت از رهبری خود بود ولی کور خواند و باید این آرزو را به گور ببرد.
3 عامل خنثی‌سازی فتنه
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا همچنین گفت: سه عامل در خنثی کردن این فتنه‌ها مؤثر بود. عامل اول، نقش رهبر معظم رهبر انقلاب است که ایشان ملت را در فتنه‌ها راهنمایی کردند. عامل دوم مردم بودند که حماسه آفریدند و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند. ملت در برابر سخت‌ترین شرایط ایستادند. عامل سوم نیروهای نظامی و انتظامی هستند. در این فتنه۱۴۰۱ محکم ایستادند و یک نفر نگفت خسته شدم. دشمن دنبال کشته‌سازی بود، نیروی انتظامی آسیب دید اما اجازه نداد دشمن به هدف خود برسد. وی قدرت دفاعی، بویژه قدرت موشکی و هسته‌ای، قدرت منطقه‌ای و حضور ایران در غرب آسیا را از دلایل دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی ایران برشمرد. در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت(ص) به حماسه‌سرایی و مرثیه‌سرایی پرداختند.


همچنین مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه دیروز جمعه نیز در تمامی استان‌ها و در بیش از هزار شهر در نقاط مختلف کشور همزمان با برپایی نمازجمعه در این شهرها، برگزار شد.
سالروز حماسه نهم دی و سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی از جمله محورهای خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران بود که توسط حجت الاسلام و المسلمین  کاظم صدیقی اقامه شد. خطیب جمعه تهران، نهم دی را روز احیای دین، پیروزی آرمان‌های شهیدان دانست و افزود: در این روز به برکت حضور مردم، دشمن ناکام ماند و همه نقشه‌هایش به هم ریخت و آرامش از دست رفته به ملت بازگردانده شد و انسجام بین امام و امت بار دیگر استحکام خود را نشان داد. صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک شخص نیست؛ یک جریان، تفکر، مکتب و ابری پرباران و الگوست، خاطرنشان کرد: سلیمانی اکسیر غیرت و معنویت و شهامت و دینداری است. خدای متعال این مرد را با این خصوصیات در دوره مجاهدت خود که جهادش عظیم بود، نشان داد.