قدرت ایران متوقف نشود اسرائیل نابود می‌شود

گروه سیاســــــی/ بنیامین نتانــــیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم مهم‌ترین مأموریت خود را «جلوگیری از نابودی اسرائیل توسط ایران» اعلام و مدعی شد رژیم متبوعش برای خنثی کردن تلاش‌های تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش خواهد کرد. وی هدف اول خود را متوقف کردن ایران و بقا و امنیت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و سپس به سه هدف بعدی خود اشاره کرد.
بازگشت امنیت به داخل سرزمین‌های اشغالی، رسیدگی به هزینه‌های زندگی و بحران مسکن و گسترش چشمگیر پروژه عادی‌سازی رابطه با کشورهای عربی سه هدف بعدی است که نتانیاهو از آن نام برد. اما چرا نتانیاهو اولویت اول خود را ایران معرفی کرده و این ادعاها را مطرح کرده است؟ برای بررسی این مسأله «ایران» به وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی و ریشه‌های این اولویت‌بندی در سایه بحران‌های داخلی این رژیم می‌پردازد.  
ترس از سراشیبی سقوط
نتانیاهو در حالی مهم‌ترین مأموریت دولت خود را جلوگیری از نابودی این رژیم از طریق متوقف کردن قدرت ایران معرفی می‌کند که این موضوع دارای یک اعتراف بزرگ و راهبردی است. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری با کشیدن ترمز پیشروی‌های این رژیم جعلی راهبردهای کلان اسرائیل برای تسلط بر منطقه نیل تا فرات و تسخیر غرب آسیا و تبدیل شدن این نظام جعلی به هژمون منطقه را به شکست کشانده است. در دهه‌های اخیر رژیم صهیونیستی که روزی ادعا داشت در برابر چندین کشور عربی به پیروزی شش روزه نائل شده است به وضعیتی رسیده که نتوانسته در هیچ جنگی پیروز از میدان خارج شود. این اتفاق نه در تقابل مستقیم با دولت‌ها و کشورها که حتی در برابر گروه‌های مقاومت منطقه ثابت شده است. رژیم صهیونیستی در حالی در برابر گروه‌های مقاومت منطقه شکست خورده است که هر بار ایران را متهم اصلی معرفی می‌کند. در همین ارتباط باید توجه داشت که نتانیاهو خود یکی از مصادیق سیاست‌های شکست خورده این رژیم علیه ایران و مقاومت است. او که چندین بار مسئولیت نخست وزیری را برعهده داشته در هر دوره تجربه شکست از مقاومت را چشیده است. وی در پایان دوره اول نخست وزیری خود شاهد فرار نیروهای رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان بوده و در دوره‌های بعدی نیز این رژیم مجبور به زانو زدن در مواجهه با فلسطینی‌ها و حزب‌الله لبنان شده است.  


پوسیدگی از درون
علاوه بر شکست‌های میدانی و منطقه‌ای، این رژیم در داخل سرزمین‌های اشغالی با مشکلات عدیده و بحران‌های جدی رو‌به‌روست. برگزاری 5 انتخابات در 4 سال و آرای شکننده و دولت‌های متزلزل و کوتاه مدت که اساساً در پیشبرد راهبردهای خود زمان کافی ندارند خود از جمله مشکلات این رژیم است و نشان می‌دهد تا چه حد انشقاق و اختلاف در جامعه صهیونیستی ریشه دوانده است.
بنیامین نتانیاهو در حالی در پارلمان این رژیم هدف اول خود را ایران معرفی کرده و دو اولویت بعدی خود را ناامنی داخلی و مشکلات اقتصادی معرفی کرده است که فضای داخل و بیرون پارلمان بشدت متشنج بود. نمایندگان پارلمان سخنان او را در حالی با شعارهای خود قطع می‌کردند که هزاران تن از مخالفین وی نیز اقدام به برپایی راهپیمایی اعتراضی در برابر ساختمان پارلمان این رژیم کرده بودند. معترضین کابینه جدید نتانیاهو را کابینه مجرمان و خلافکاران دانسته و خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند. موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در این خصوص می‌گوید: «ما شاهد دولتی هستیم که جنایتکاران زیادی دارد و در رأس آن فردی است که به دلیل دست داشتن در پرونده‌های فساد با سیستم قضایی مبارزه می‌کند.»  
سیاست ضداسرائیلی نتانیاهو
چهره‌های شناخته شده این رژیم نیز هر کدام با ناامیدی درخصوص دولت جدید نتانیاهو ابراز نظر کرده‌اند. اولمرت نخست وزیر سابق این رژیم در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم این اولین بار است که دولتی تشکیل می‌شود که می‌توان گفت ضد اسرائیل است. من طرف این حزب نیستم، برای دولت آرزوی موفقیت ندارم، بلکه شکست آن‌را می‌خواهم، زیرا اگر دولت موفق شود، اسرائیل شکست خواهد خورد.»
ناامیدی از رژیم نتانیاهو به قدری بالاست که یائیر لاپید پیش از تحویل پست نخست وزیری با دفاع از دولت خود در کنایه به این مسأله که عمر دولت جدید نیز کوتاه خواهد بود گفت: «سعی کنید خرابش نکنید، ما بزودی برمی‌گردیم.» وی در حالی این سخنان را مطرح کرد که برای دست دادن و رودررویی با نتانیاهو نیز منتظر نماند و بدون عکس یادگاری و مراسم ویژه و مرسوم، پست نخست وزیری را تحویل داد. او پس از این اعلام کرد برای سال آینده رژیم صهیونیستی بدبینی، سیاهی و بیم از آینده‌ای تاریک را پیش‌بینی می‌کنم.
وحشت امریکا از رویارویی با ایران
نتانیاهو نه تنها مخالفان سرسختی در این رژیم دارد که کرانه باختری در ماه‌های اخیر شاهد عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها علیه نیروهای این رژیم بوده و اقدامات علیه این رژیم بشدت بالا گرفته است. راهبردهای ضدفلسطینی و رادیکال نتانیاهو که ظرفیت آزادسازی خشم فلسطینی‌ها را دارد تا جایی بوده است که بسیاری از کارشناسان معتقدند او می‌تواند زمینه‌ساز انتفاضه‌ای دیگر باشد که بنیادهای این رژیم را متزلزل‌تر نماید. همین مسأله باعث شده است تا پادشاه اردن و گروه‌های مقاومت نسبت به شکل‌گیری جنگ و درگیری‌های بیشتر با اجرایی شدن سیاست‌های نتانیاهو هشدار دهند.
به همین دلیل نتانیاهو تلاش دارد سیاست‌های منطقه‌ای افراطی و ضدایرانی خود را به صهیونیست‌ها فروخته و تنش‌های داخلی خود را در پشت این مسأله پنهان کند. اما سابقه نشان داده که او در این مسأله نیز ناموفق است. درحالی که کابینه فاشیستی نتانیاهو به جنگ‌سالاری مشهور است که این اقدام اساساً برای رژیم صهیونیستی به منزله نابودی تلقی می‌شود. نتانیاهو در حالی تلاش دارد تا ایران را در نقطه اصلی سیاست‌های خود معرفی کند که که پیش‌تر در ترغیب دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه امریکا برای پیوستن به تل‌آویو جهت حمله نظامی علیه ایران، ناکام مانده بود. چند ماه پیش از انتخابات امریکا نیز در دیدار با بایدن تحریم‌های اقتصادی و حتی ایجاد یک ائتلاف نظامی دفاعی در برابر ایران را ناکافی دانسته و ادعا کرده بود که تنها «یک گزینه تهاجمی قابل اعتماد چیزی است که باید آن را در برابر ایران، به کار برد.» او همچنین ادعا کرده بود: «چنانچه دوباره رهبری اسرائیل را در دست گیرد، همچنان این موضع را در قبال ایران خواهد داشت.» آنچه تاکنون پیداست این است که رویکرد رژیم صهیونیستی که بحران‌آفرینی در منطقه را عرصه عمل خود می‌داند، با مواجهه تمام‌قد ایران تاکنون به شکست کشانده شده و در آینده نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد. ضمن آنکه مشکلات داخلی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی و همچنین وحشت امریکایی‌ها از رویارویی تمام عیار با ایران هر بار مانعی جدی برای زیاده خواهی‌های مقامات رژیم بوده است.
باخت بزرگ بی‌بی!
رژیم نتانیاهو با سابقه سال‌ها حکمرانی در سرزمین‌های اشغالی بخوبی می داند سرزمین‌های محدود این رژیم تحمل اقدام متقابل تهران را ندارد. حملات موشکی، راکتی، پهپادهای انفجاری، توانمندی‌های گروه‌های مقاومت منطقه‌ای و اشتیاق آنها در کنار ایران برای حذف کامل رژیم غصبی از سرزمین‌های اسلامی باعث شده است تا ساکنان خانه شیشه‌ای از سنگ پراکنی واهمه داشته باشند، چراکه این مسأله نمی‌تواند به آنها کمک نماید که اتفاق نابودی این رژیم را قطعی می‌کند. حال به صراحت می‌توان گفت اگر دولت نتانیاهو بخواهد از سر اشتباه راهبردی دست به اقدامی بزند تنها نابودی صهیونیست‌ها را سرعت بخشیده است. چنانچه اولمرت نخست وزیر سابق این رژیم در این خصوص گفته است: «فکر می‌کنم این اولین بار است که دولتی تشکیل می‌شود که می‌توان گفت ضد اسرائیل است. من طرف این حزب نیستم، برای دولت آرزوی موفقیت ندارم، بلکه شکست آن را می‌خواهم، زیرا اگر دولت موفق شود، اسرائیل شکست خواهد خورد.»


بــــرش
رژیم صهیونیستی ماهواره جاسوسی به فضا فرستاد
رژیم صهیونیستی ماهواره‌ای به نام «إیروس C-۳» را برای جاسوسی از ایران و سوریه به فضا فرستاد.  به گزارش تسنیم، شرکت اسرائیلی «Imagist International»، تصاویر و خدمات ماهواره‌ای ارائه می‌کند و معمولاً تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران یا آثار خسارات به سایت‌هایی که در حملات هوایی اسرائیل در سوریه مورد هدف قرار گرفته‌اند، منتشر می‌کند.