برگ برنده آزادی ور، 2پرونده تاج و دست بسته ساپینتو


 
 
 


 
 
  6 ستاره، برگ برنده سریال های تاریخی و پلیسی
هادی حجازی‌فر، علیرضا کمالی، ژیلا شاهی، رعنا آزادی‌ور، بهرام رادان و مریلا زارعی در «پوست شیر»، «سرگیجه» و «جیران» بازی تحسین برانگیزی داشته‌اند
مائده کاشیان
این روزها چهار سریال نمایش خانگی «جیران»، «پوست شیر»، «سرگیجه» و «سقوط» در حال انتشار هستند و مجموعه «بی‌گناه» نیز به پایان راه رسیده و قسمت آخر آن یک شنبه هفته آینده منتشر می‌شود. از میان ستاره‌ها و بازیگرانی که با این مجموعه‌ها در پلتفرم‌ها حضور دارند، 6 چهره‌ به واسطه بازی خوب‌‌شان، موفق شدند در مرکز توجه مخاطبان نمایش خانگی قرار بگیرند و تحسین مخاطبان را از آن خود کنند.
علیرضا کمالی
یکی دیگر از ستاره‌های «پوست شیر»، علیرضا کمالی است. هرچند که شخصیت جذاب «رضا پروانه» به عنوان رفیقی بامعرفت، لوطی و فداکار، این فرصت را در اختیار کمالی گذاشته تا توجه ویژه مخاطبان را به خود معطوف کند، اما سهم بازی خوب او در اهمیت و تاثیرگذاری چنین شخصیتی، انکار ناپذیر است. «رضا» مردی درونگرا و کم‌حرف است و علیرضا کمالی به خوبی ویژگی‌های این شخصیت را در حالت چهره و رفتار خود نشان داده است. او در لحظات احساسی سریال، تلاش «رضا» برای بروز ندادن حس واقعی‌اش را به درستی به نمایش می‌گذارد بنابراین کاراکترش سرد و بی‌تفاوت جلوه نمی‌کند. کمالی هنگامی که «رضا» با دارودسته لات‌ها و خلافکارها روبه‌رو می‌شود نیز در جلد شخصیتی از قُماش آن‌ها فرو می‌رود و روی دیگری از «رضا پروانه» آرام را نشان می‌دهد.
بهرام رادان
در شروع سریال «جیران»، بهرام رادان در نقش ویژه و مهمی مانند ناصرالدین شاه نتوانست چندان مورد توجه قرار بگیرد و حتی عده‌ای از مخاطبان را ناامید کرد، اما هرچه سریال جلو رفت و تصویری که «جیران» از این شاه قاجار به نمایش گذاشته کامل‌تر شد، بازی رادان نیز بیشتر به چشم آمد و از سوی مخاطب پذیرفته شد. بهرام رادان به خوبی وجوه مختلف شخصیت ناصرالدین شاه مانند شاه عاشق، شاه بی‌اراده و نالایق و شاه بی‌رحم و سنگدل را به نمایش گذاشته است. او به تناسب موقعیت این شخصیت و به موقع، لحن کلام خود را تغییر می‌دهد، دیالوگ‌ها را با تسلط بیان می‌کند و برای نمایش احساسات مختلف شاه، استفاده درست و به اندازه‌ای از حالت چهره خود دارد. او هنگام ملاقات با درباریان و مقامات، چهره‌ای مقتدر و جدی و لحن قاطعی دارد و رفتارهایش زمان برخورد با خدمه و زیردستانش نیز با تبختر همراه است. بهرام رادان برای نشان دادن شاه عاشق‌پیشه نیز از آن اقتدار و جدیت خود فاصله می‌گیرد.
ژیلا شاهی
سریال «پوست شیر» اولین تجربه حضور در نمایش خانگی را برای ژیلا شاهی رقم زده است. او در این مجموعه نقش همسر موقت «رضا» به نام «مژگان» را ایفا می‌کند. این شخصیت از سوی خانواده خود طرد شده و زنی تنها و بی‌پناه است. ژیلا شاهی بازی کاملا تاثیرگذاری در سریال دارد و مخاطب را با خود همراه می‌کند. به عنوان مثال او در سکانسی که به جرم فروش مشروبات الکلی، دستگیر شده و احساس درماندگی می‌کند، ترس و نگرانی را به صورت باورپذیر و طبیعی نشان می‌دهد و هنگام جر و بحث با «رضا» درباره آینده نامعلوم زندگی‌شان نیز، احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد.
رعنا آزادی‌ور
رعنا آزادی‌ور پس از مدتی حضور بی‌سروصدا در سینما و ایفای نقش در فیلم‌هایی که موفقیتی برای او به همراه نداشتند، تابستان 1400 با سریال پرمخاطب «زخم کاری» به نمایش خانگی آمد و بازی در مجموعه «جیران» نیز امیدها به موفقیت دنباله‌دار او را بیشتر ‌کرد. این بازیگر پس از ایفای نقش منفی و پیچیده «سمیرا»، چند ماه بعد با یک شخصیت تاریخی یعنی «تاج‌الدوله» از همسران عقدی ناصرالدین شاه، به نمایش خانگی بازگشت. هنوز کاراکتر بی‌رحم و دیوانه «سمیرا» و همچنین بازی خوب آزادی‌ور از ذهن مخاطبان پاک نشده بود که «تاج‌الدوله» نیز به عنوان زنی تشنه قدرت و دسیسه‌گر، توانست از سوی مخاطب پذیرفته شود. این بازیگر به تازگی با سریال «سرگیجه» به نماوا آمده است و همزمان با دو مجموعه در نمایش خانگی حضور دارد. شخصیت «فریبا» هنوز کاملا به مخاطب معرفی نشده و درباره ارزیابی بازی آزادی‌ور باید بیشتر صبر کرد. آیا روزهای خوب آزادی‌‌ور پس از «زخم کاری و «جیران» ادامه خواهد داشت؟
مریلا زارعی
ابتدا قرار بود در سریال «جیران»، شبنم مقدمی نقش مهدعلیا را ایفا کند اما به دلیل تاخیر در شروع تولید سریال و تداخل پروژه با دیگر قراردادهای او، در نهایت این نقش به مریلا زارعی رسید، انتخابی که درست و هوشمندانه انجام شده است. زارعی بازیگر با تجربه‌ای‌است و به پشتوانه همین تجربه موفق شده یکی از بهترین بازی‌های خود را در نقش جذابی مانند مهدعلیا به نمایش بگذارد. او این کاراکتر را همان طور که شنیدیم و خواندیم، چه در کلام و چه در شیوه راه رفتن یا نشست و برخاست خود، مقتدر نشان می‌دهد و دیالوگ‌های سخت و گاهی طولانی این کاراکتر را مسلط و روان بازگو می‌کند. مریلا زارعی بازی کاملا کنترل شده‌ای در نقش مهدعلیا دارد و عملکردش مورد استقبال تماشاگران بوده است.
هادی حجازی‌فر
تقریبا همه بازیگران مجموعه «پوست شیر»، هرکدام به سهم خود توانسته‌اند حضور موثری در سریال داشته باشند و بازی بازیگران به یکی از نقاط قوت مهم این مجموعه تبدیل شده است، اما در این میان طبیعتا نقش‌های اصلی و پرچالش‌تر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. هادی حجازی‌فر به عنوان کاراکتر اصلی «پوست شیر» بازی درخشان و تاثیرگذاری در سریال داشته است. او در نقش «نعیم» پدر داغداری که همه زندگی و خانواده‌اش را از دست داده، بازی بسیار باورپذیری دارد و در انتقال احساسات این شخصیت به تماشاگر، به درستی عمل کرده است. حجازی‌فر همزمان با این مجموعه محبوب، در سریال «سرگیجه» حضور متفاوتی دارد. احتمالا سریال در ادامه به گذشته می‌رود و بیشتر  از ویژگی‌های «کامران» مطلع می شویم، اما هادی حجازی‌فر فعلا در شروع سریال بازی رضایت بخشی داشته است. «سرگیجه» نیز کنجکاوی‌برانگیز و خوب آغاز شد.

 
آخرین وضعیت پرونده  رئیس فدراسیون فوتبال
تحقیقات درباره تاج ادامه دارد
مرداد بود که رسانه ها از تشکیل پرونده مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در قوه قضاییه برای ماجرای مارک ویلموتس و قرارداد عجیب و هنگفت او خبر دادند. با افشاگری‌ها درباره شکل حضور ویلموتس در ایران، قوه‌قضاییه وارد عمل شد تا با افراد خاطی برخورد کند. تاج و دوستانش که ادعا داشتند در کاس - دادگاه عالی ورزش - رأی پرونده ویلموتس را می‌شکنند، از قوه قضاییه خواستند عقب‌نشینی کند و پرونده را مسکوت نگه دارد تا تکلیف روشن شود. چند ماه پیش کاس رأی نهایی را داد که طبق آن ایران باید 3.7 میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کند. هر چند آن‌ها این شکست مقابل مربی بلژیکی را برد می‌خوانند اما پرونده دوباره در قوه قضاییه به جریان افتاد تا به موضوع تضییع بیت المال و تخلفات احتمالی رسیدگی شود. روز گذشته مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های رئیس فدراسیون فوتبال در محاکم قضایی ارائه کرد و گفت: آن چه ما در اختیار داریم، دو پرونده مطابق گزارش سازمان بازرسی کل کشور است. مهدی تاج هم در برنامه رسانه ملی این موضوع را اطلاع رسانی کرده است. گزارش سازمان بازرسی در ناحیه 28 دادسرای عمومی و انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت با اتهام «تضییع وجوه بیت‌المال و تصرف غیرمجاز در منابع ملی» تشکیل شده است. وی افزود: این دو پرونده با صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست به دادگاه صالح که دادگاه کیفری 2، مستقر در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت است، ارجاع شده. این شعبه وارد بررسی پرونده شده و در تاریخ 7 آذر امسال در 10 بند نقص تحقیقات گرفته است، به همین دلیل پرونده برای رفع نقص به دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعاده شده است.
 
آغاز دور برگشت لیگ برتر با نبرد سرخابی ها و اصفهانی ها  
دست بسته ساپینتو در بازی انتقامی!
گروه ورزش / دور برگشت لیگ برتر از امروز با انجام چند دیدار آغاز می شود که دیدار تیم های مدعی سپاهان و استقلال حساس ترین بازی هفته شانزدهم است. دو تیم مدعی که هر دو با 27 امتیاز به ترتیب در رده سوم و چهارم قرار دارند، امروز در حالی به مصاف هم می روند که دیدار افتتاحیه لیگ را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند و در آن بازی آبی ها با دو گل از زردپوشان شکست خوردند. حالا امروز وقت انتقام در شهرآورد پرتغالی لیگ برتر است و ریکاردو ساپینتو که تیمش را با کامبک از مرحله یک شانزدهم نهایی به مرحله بعدی رساند و جایگاه متزلزل شده اش را ترمیم کرد، مقابل مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان به تلافی و جبران شکست رفت فکر می کند. البته سرمربی پرتغالی آبی ها برای بازی امروز دستش از همیشه خالی‌تر است چرا که روزبه چشمی بازیکن باتجربه استقلال 4 کارته و محروم است و سیدحسین حسینی دروازه‌بان و کاپیتان آبی ها هم دچار مصدومیت شده و بازی حساس نقش جهان را از دست داده و محمدحسین مرادمند مدافع باتجربه این تیم نیز همچنان مصدوم است و قادر به همراهی تیمش در بازی نیست. وضعیت عارف غلامی مدافع جوان استقلال هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. این بازیکن که طی روزهای گذشته کنار سبحان خاقانی به صورت اختصاصی تمریناتش را پیگیری کرده، در تمرینات گروهی حضور فعالی نداشته و مشخص نیست برای بازی آمادگی دارد یا نه. البته ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند، دو بازیکن مصدوم استقلال به بهبودی رسیده اند و در صورت صلاحدید کادرفنی می توانند مقابل سپاهان بازی کنند. ساپینتو که تراکتور را در جام حذفی کنار زده، امیدوار است با عبور از سپاهان بر همه حاشیه ها و شایعات مربوط به تغییر احتمالی کادرفنی پایان دهد و با آرامش کارش را در استقلال دنبال کند اما قطعا سپاهان با تفکرات مورایس و بازیکنانی چون رضاییان، دانشگر، نورافکن، ریگی و مغانلو به 3 امتیاز بازی خانگی چشم دوخته و به راحتی امتیاز نخواهد داد.
پرسپولیس – ذوب‌آهن اصفهان - ساعت ۱۶:۳۰- آزادی
تیم پرسپولیس که با برد پرگل مقابل تیم نساجی در هفته پانزدهم لیگ برتر با کسب 32 امتیاز عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم فصل را به دست آورد، حالا با 5 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی گل گهر سیرجان حاشیه امنیت خوبی برای خودش ایجاد کرده است تا بدون استرس دور برگشت لیگ برتر را آغاز کند. یحیی گل محمدی که با تدابیرش اجازه نداد جدایی و فسخ یک طرفه قرارداد لوکادیا مهاجم هلندی، تیمش را شوکه کند و با تزریق نیروی جوانی و معرفی محمد عمری مهاجم جوان و با استعداد، خیلی زود و راحت جای خالی لوکادیا را پر کرد، حالا در آستانه بازی با ذوب آهن دستش از همیشه پرتر است. همه مصدومان پرسپولیس به بهبودی رسیده‌اند و حتی شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی هم در صورت صلاحدید کادرفنی می تواند مقابل ذوب آهن بازی کند. تقابل یحیی با تیم سابقش همیشه جذاب بوده و بازی‌های خوبی را از دو تیم شاهد بوده ایم. دیدار رفت دو تیم در اصفهان با تساوی بدون گل به پایان رسیده و ذوب آهن می خواهد این بار در آزادی یقه قهرمان نیم فصل را بگیرد. پرسپولیس هم با توجه به بازی های سخت استقلال و گل گهر می خواهد با یک برد همچنان اختلاف امتیازش را با تیم دوم حفظ کند.  
امروز
*مس رفسنجان - نساجی - ساعت ۱۵
*ملوان انزلی- پیکان - ساعت ۱۵
*فولاد سپاهان - استقلال - ساعت ۱۶:۳۰
جمعه ۳۰ دی
*مس کرمان- نفت مسجد سلیمان - ساعت ۱۵
*پرسپولیس - ذوب آهن - ساعت ۱۶:۳۰
*نفت آبادان - فولاد - ساعت ۱۷:۳۰
 شنبه اول بهمن
*تراکتور - گل گهر سیرجان - ساعت ۱۵
*هوادار تهران -آلومینیوم اراک - ساعت ۱۵