شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و فراکسیون ولایی مجلس برای دولت بعدی رایزنی و مشورت می‌کنند

حرکت کمیته‌های تعامل برای کابینه
این روزها در شرایطی که حسن روحانی در حال تعیین اعضای کابینه خود برای دولت دوازدهم است، جریان‌های سیاسی نیز خبر از تشکیل و دیدارهای کمیته تعامل با دولت می‌دهند.
دیروز خبر رسید که کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری با روحانی دیدار کرد. کانال خبری منسوب به محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و همچنین کانال خبری این شورا دیروز از دیدار عارف و روحانی خبر دادند. گفته می‌شود اعضای کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری نیز در این دیدار عارف را همراهی کردند. در این دیدار تاکید شده که کابینه نهایی هنوز قطعی نشده است و رئیس‌جمهوری همچنان در حال بررسی گزینه‌های پیشنهادی است. در این نشست روحانی عنوان کرده که با برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب نیز همچون دیگر جریان‌ها برای انتخاب کابینه مشورت کرده است اما هنوز به نتیجه قطعی دست نیافته است. در جلسه دیروز که حدود ساعت ۱۱ پیش از ظهر و در پاستور برگزار شده است، مقرر شده تا دیدار کمیته تعامل با دولت حتی پس از معرفی و رای اعتماد وزرا نیز استمرار داشته باشد. گفته می‌شود در این جلسه که با محوریت چینش کابینه دوازدهم بوده، بیشتر در مورد کلیات کابینه صحبت شده و بحث‌های صورت گرفته آنچنان وارد مصادیق نشده است. در این دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای کمیته تعامل بدون ورود به گزینه‌های موجود برای شهرداری تهران بر ضرورت حضور فردی شایسته و کارآمد رد شهرداری تهران تاکید شده است. این همچنین دومین دیدار عارف و روحانی طی دو هفته گذشته بوده است.
از سوی دیگر، دیروز جبار کوچکی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که کمیته تعامل با رئیس‌جمهوری برای تشکیل کابینه از سوی فراکسیون نمایندگان ولایی به ریاست وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی‌نژاد تشکیل شد. وی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با تشکیل کمیته تعامل با رئیس‌جمهوری برای تشکیل کابینه از سوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی برای تعامل هرچه بیشتر با رئیس‌جمهوری برای تشکیل کابینه دولت دوازدهم کمیته‌ای را تشکیل داده است که شامل ۱۵ عضو و یک هیات رئیسه پنج نفری است. او در رابطه با اعضای هیات رئیسه این فراکسیون اظهار کرد: آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان رئیس، محمدمهدی زاهدی و علی ادیانی به عنوان نواب اول و دوم، محمدمهدی مفتح به عنوان سخنگو و بنده نیز به عنوان دبیر هیات‌رئیسه این کمیته انتخاب شدند. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این کمیته قرار است پیگیر مطالبات ۱۵ میلیون رای حامیان سیدابراهیم رئیسی باشد؟ تصریح کرد: کمیته تعامل با رئیس‌جمهوری برای تشکیل کابینه هنوز تشکیل جلسه‌ای نداده است که بخواهد موضوعات خود برای پیگیری را مورد بررسی قرار دهد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اطلاعات: ایران با ناتوی اطلاعاتی مواجه است نگاه اصلاح طلبان درباره شورای عالی سیاستگذاری چگونه باید باشد؟ اصلاح به جای حذف «مریم میرزاخانی» نابغه ایرانی ریاضی پس از 4 سال مبارزه با سرطان در 40 سالگی درگذشت جلال خوشچهره مصلحت‌ها در انتخاب کابینه دوازدهم چرا برای کابینه دوازدهم بر تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید می شود؟ هارمونی اقتصادی بدون نت های فالش علی‌اکبر ثقفی، کارگردان و تهیه‌کننده کهنه‌کار سینما: فیلمساز چاله را نشان می‌دهد تا جامعه در چاه نیفتد شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و فراکسیون ولایی مجلس برای دولت بعدی رایزنی و مشورت می‌کنند ادعای تابش لیزر به بالگرد آمریکایی تکذیب شد معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: اخبار منتشر شده در مورد کابینه دولت دوازدهم گمانه‌زنی است در گفت و گو با یک کارشناس مسائل ترکیه بررسی شد ترکیه، یک سال پس از کودتا دستور آملی لاریجانی برای تسریع در رسیدگی به پرونده آتنا اصلانی معاون اول قوه قضائیه خبر داد پرداخت وجوه سپرده‌گذاران کاسپین تا سقف ۲۰ میلیون تومان شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و فراکسیون ولایی مجلس برای دولت بعدی رایزنی و مشورت می‌کنند جابری‌انصاری: حضور ایران در سوریه بنا به خواست دولت این کشور است دو سالگی برجام و رویکرد آمریکا