لازمه رشد اقتصادی مهار تورم و ثبات قیمت‌ها ست

آرمان ملي: مقام معظم رهبري در ديدار هزاران تن از مردم تبريز، مردم آذربايجان را پرچمدار اتحاد و آزادي ايران خواندند و با اظهار تعظيم به ملت پر عظمت ايران به علت خلق 22بهمنِ تاريخي امسال تأکيد کردند: اين حماسه حقيقي، پرشور و پرمحتوا نتيجه منحرف نشدن و استقامت ملت در خط انقلاب است و اين راه پيشرفت و اقتدار، با اتحاد ملي و با نگاه انقلابي و نه ارتجاعي به مشکلات، يعني تکيه بر همتي که دستاوردها را به‌وجود آورده، ادامه خواهد يافت که فعاليت جهادي و شبانه روزي همه مسئولان براي رشد اقتصادي و علاج دشواري‌ها به ويژه تورم، زمينه‌ساز آن خواهد بود. حضرت آيت‌ا... خامنه‌‌اي در تبيين ابعادي از حرکت بسيار ارزشمند ملت در 22بهمن، با اشاره به «تبليغات پر سر و صداي دشمنان، مشکلاتي که مردم با همه وجود حس مي‌کنند، هواي سرد و ديگر عوامل کاهنده انگيزه‌ها» گفتند: مردم با ايمان و بصيرت، همه اينها را ناديده گرفتند و همه با هم از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ايران عزيز به ميدان آمدند و صداي بلند خود را به گوش همه رساندند که فقط خداوند شکور قادر است شکر واقعي اين حرکت عظيم ملي را بجا آورد. ايشان راهپيمايي «شنبه تاريخي ملت» را مصداق استمرار استقامت ملي خواندند و با اشاره به انحرافات تدريجي از خط اصلي حرکت در انقلاب‌ها گفتند: در انقلاب اسلامي هم برخي‌ها به دلايل مختلف با صراط مستقيم انقلاب زاويه دار شدند و کارشان به ضديت با اصل انقلاب و آرمان‌ها کشيده شد. مقام معظم رهبري افزودند: بر خلاف اين عناصر، ملت بدون احساس خستگي و نااميدي و بدون خوف از ضربات، تهديدات و عربده‌هاي دشمن، راه مستقيم را با حفظ هويت، شخصيت و عظمت خود ادامه داد و در همين مسير، 22بهمن امسال به خيابانهاي سراسر کشور آمد و با انگيزه‌هاي مختلف، استقامت پر معنا و لج کردن با دشمن عنود را نشان داد. ايشان تلاش‌هاي دشمن و برخي عناصر در داخل را براي سست کردن عزم راسخ ملت و فراموش شدن راه انقلاب يادآور شدند و افزودند: از اهداف مهم اغتشاشاتِ پاييز اين بود که مردم 22بهمن را از ياد ببرند که در داخل هم برخي با استدلال‌هاي سست و سخنان غلط همين خط را در روزنامه‌ها و فضاي مجازي دنبال مي‌کردند که البته مردم آنها را ناکام گذاشتند. حضور همراه با تحليل مردم از جمله ويژگي‌هاي راهپيمايي پر شکوه 22بهمن بود که مقام معظم رهبري آن را مورد تحسين قرار دادند. ايشان گفتند: از مصاحبه‌هاي مردم آشکار بود که آنها با تحليل به راهپيمايي آمده‌اند و چون درک کرده بودند که آمريکا از حضور آنها بيمناک است، پرشور و شاد، با روحيه و انگيزه، و با شعارهاي مضمون دار، جهت گيري اصلي خود يعني حمايت کامل از انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي را نشان دادند.
پيشرفـــت‌هاي کشــور يک واقعيت نشاط آفرين و تحسين‌برانگيز است
حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي افزودند: امپراتوري رسانه‌اي آمريکا و صهيونيست سعي مي‌کند اين صداي رسا به گوش ديگر ملت‌ها نرسد اما آنها که بايد بشنوند يعني دستگاه‌هاي سياستگذار در آمريکا و انگليس و سرويس‌هاي جاسوسي دشمنان حتماً اين صدا را شنيده‌اند. مقام معظم رهبري به غوغاي تبليغاتي در فضاي مجازي و رسانه‌هاي دشمن در آستانه 22 بهمن اشاره کردند و گفتند: صداي مخالف و معارض هم وجود داشت که اين رسانه‌ها سعي کردند آن را بزرگنمايي کنند اما صدا و فرياد ملت بر همه صداهاي ديگر غلبه کرد. «تبيين دروغ بودن و سست بودن ادعاهاي دشمنان درباره جمهوري اسلامي» بخش ديگري از سخنان مقام معظم رهبري بود. ايشان گفتند: گاهي با دروغ آشکار مي‌گويند نظام رو به قهقراست در حالي که کشور با وجود مشکلات، با دو سه دهه قبل کاملاً متفاوت است و خيلي جلو رفته است، گاهي هم مي‌گويند جمهوري اسلامي به بن‌بست رسيده، اگر اين ادعا درست است، کسي که به بن‌بست رسيده خودش از پا مي‌افتد و به زمين مي‌خورد پس چرا اين همه براي به زمين زدن او هزينه مي‌کنيد؟ حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به حملات و شبهات مکرر دشمن درباره ضرورتِ نداشتن توان نظامي ايران گفتند: اولا کشوري که اين همه دشمن دارد بايد به فکر خودش و ملتش باشد همچنان که اوايل انقلاب وقتي فهميدم عده‌اي مي‌خواهند هواپيماهاي اف 14 را بفروشند به سرعت مصاحبه و افشاگري کردم و آن حرکت ناکام ماند. ايشان تاکيد کردند: براساس عقل و شرع، جهات دفاعي را کاملاً مورد توجه قرار داده‌ايم و بر اساس حکم قرآن، در آينده نيز هرچه مي‌توانيم در اين عرصه تلاش خواهيم کرد. مقام معظم رهبري در همين زمينه افزودند: کشور در زمينه‌هاي ديگر از جمله صنعت، امور زيربنايي همچون جاده سازي و سد سازي و عرصه‌هاي ديگر، چندين برابر امور دفاعي کار و سرمايه‌گذاري کرده اما دشمن که از تبليغاتش درباره پهپادهاي ايران، ترسش آشکار است، پيشرفت‌هاي ديگر را انکار و مسائل دفاعي را برجسته مي‌کند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در جمع بندي اين قسمت از سخنانشان گفتند: به فضل الهي ملت به وسوسه‌هاي بدخواهان اعتنا نکرده و نخواهد کرد و مي‌داند که هر پيشرفتي و حرکتي براي قوي شدن ايران، دشمنان را خشمگين مي‌کند که براساس آيه شريفه بايد به آنها گفت از اين خشم و غيظ بميريد. مقام معظم رهبري پيشرفت‌هاي کشور را يک واقعيت نشاط آفرين و تحسين‌برانگيز خواندند و خاطرنشان کردند: البته ما در تبليغات و کار رسانه‌اي ضعيف هستيم و به مهارت لازم براي نشان دادن اين پيشرفت‌ها دست نيافته‌ايم اما بازديدکنندگان از نمايشگاه‌ها يا دستاوردهاي ايران، از دستيابي به اين سطوح پيشرفت آن هم در شرايط تحريم اظهار شگفتي مي‌کنند، همچنان‌که آن فرمانده موشکي صهيونيست نيز چند سال قبل گفت من با ايران دشمن هستم اما در مقابل توليد آن موشک پيشرفته به دست دانشمندان ايراني، کلاه از سر بر مي‌دارم.
رشد اقتصادي و مهار تورم مهم‌ترين کارها است


ايشان تأکيد بر پيشرفت‌ها را به معني انکار ضعف‌ها ندانستند و گفتند: ضعف‌ها و کمبودهاي زيادي به دلايل مختلف در کشور وجود دارد که بعضي از آنها مانند گراني، تورم و کاهش ارزش پول ملي براي مردم محسوس است و در بخش‌هاي ديگر مانند بخش‌هاي اداري هم ضعف‌هايي وجود دارد اما در مقابل اين ضعف‌ها، دو نوع نگاه مي‌توان داشت. مقام معظم رهبري افزودند: نگاه و رويکرد اول اين است که با نگاه به دستاوردها، بفهميم اين توان وجود دارد که با همان همتي که به اين پيشرفت‌ها دست يافته‌ايم، امکان برطرف کردن ضعف‌ها نيز وجود دارد که اين نگاه، نگاه انقلابي است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در تبيين نگاه ديگر که از آن به «نگاه ارتجاعي» تعبير کردند، گفتند: با نگاه ارتجاعي به ضعف‌ها، اينگونه نتيجه گرفته مي‌شود که فايده‌اي ندارد و نمي‌شود کاري کرد بنابراين بايد دست روي دست بگذاريم يا نِق بزنيم و ضعف‌ها را با صداي بلند مطرح کنيم و حتي مثل برخي‌ها اصل انقلاب و جمهوري اسلامي را انکار کنيم. ايشان با طرح اين سؤال که «اگر ملتي ضعفي داشت آيا بايد دستاوردهايش را انکار کند؟ و کدام ملتي است که ضعف ندارد؟» به وجود ضعف‌هاي مهم در کشورهاي بزرگ و پيشرفته دنيا مانند آمريکا، انگليس و فرانسه از جمله در زمينه فقر و بيماري و تبعيض و نبود عدالت اجتماعي، اشاره کردند و افزودند: در اين کشورها نيز چندين برابر ايران ضعف وجود دارد اما راه‌حلِ برطرف کردن ضعف‌ها، تخريب اصل و ريشه‌ها نيست بلکه رويکرد درست، رفع ضعف‌ها بر اساس نگاه انقلابي است.